ACTIVITATS  DE  DINAMITZACIÓ

Durada:
1 hora

OBJECTIUS:

1.- Familiaritzar els nens i nenes amb els llibres, amb l’hàbit de la lectura i amb l’ús de la biblioteca i els seus recursos.
   2.- Fomentar la participació dels pares i/o adults en el procés d’aprenentatge dels infants.

3.- Fomentar el préstec dels fons de les biblioteques.
   4.- Donar a conèixer a grans i petits uns llibres que són clàssics en la literatura infanti
l.

DESCRIPCIÓ  DE  L'ACTIVITAT:

Aquesta activitat es va realitzar dins del Pla Educatiu d’Entorn, amb l’Associació Tantàgora.

A l’escola vam convidar una contacontes amb la companyia d’uns tovets (peluixos) que són els protagonistes dels propis contes. Vam fer cinc sessions. Cada sessió està dedicada a un tema concret: les rates, els porcs, els ossets... i s’expliquen tres contes sobre el tema escollit.

Es convida les famílies a assistir a l’activitat perquè vegin com s’explica un conte, l’atenció que mostren els nens i hi puguin participar activament.
Quan finalitza l’explicació dels contes els nens, els pares i els mestres tenen una estona de lectura compartida.
D'aquesta manera, la biblioteca es configura com un espai per a la lectura a partir de les primeres edats.

MATERIAL:

Els contes els porta la contacontes, segons el tema triat.

VALORACIÓ:

L’activitat ha estat molt positiva ja que dins de la biblioteca hem gaudit d’un ambient lector molt agradable i de molta participació de les famílies.

Podeu veure fotografies de l’activitat a l'Annex.

Annex 1