·
 MARC ACTUAL de la BIBLIOTECA ESCOLAR:  
   Objectius, funcions i organització.
·
 BIBLIOTECA  ESCOLAR  i  CURRÍCULUM
·
 BIBLIOTECA  ESCOLAR  i  BIBLIOTECA  PÚBLICA
·
 FORMACIÓ  d'USUARIS
·
 INFORMATITZACIÓ  de  BIBLIOTEQUES  ESCOLARS
·
 BIBLIOTEQUES  ESCOLARS:  EXPERIÈNCIES       

 
 HEMEROTECA
 MARC  ACTUAL  de  la  BIBLIOTECA  ESCOLAR:  OBJECTIUS,  FUNCIONS  i  ORGANITZACIÓ
 Anales de documentación
 La biblioteca escolar como recurso central del aprendizaje: propuesta de formación en el centro educativo.
    BARNES ANCO, P. Noemí. Anales de Documentación, núm 5 (2002).                                                                     També online  

 BID   [Biblioteconomia i Documentació] 

 Manifest de la biblioteca escolar. BID, núm 5 (desembre 2000).                                                                                 També online  
 CLIJ   [Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil]
 Bibliotecas y entorno. OSORO ITURBE, Kepa. CLIJ, núm 179 (febrer 2005).
 Manifiesto a favor de la biblioteca escolar. CLIJ, núm 163 (setembre 2003) .
 Situación actual de las bibliotecas escolares. BARÓ, Mònica; MAÑÀ, Teresa. CLIJ, núm 146 (febrer 2002).
 1er. encuentro de bibliotecas escolares.
    GRUPO de TRABAJO de BIBLIOTECAS de SALAMANCA. CLIJ, núm 94 (maig 1997) .
 Bibliotecas escolares: la asignatura pendiente. POLANCO ALONSO, José Luis. CLIJ, núm 83 (maig 1996).
 Cuadernos de Pedagogía
 La biblioteca escolar: ¿problema o solución?
    CARRIÓ FERNÁNDEZ, Eva Maria; GARCÍA de CELIS, Isabel. Cuadernos de Pedagogía, núm 354 (febrer 2006).
 Propuestas para mejorar las bibliotecas escolares. Cuadernos de Pedagogía, núm 353 (gener 2006).
 Bibliotecas escolares  [diversos articles]. Cuadernos de Pedagogía, núm 352 (desembre 2005).
 Dinamizar la biblioteca escolar. GARCÍA GUERRERO, José. Cuadernos de Pedagogía, núm 329 (novembre 2003).
 Proyecto "Biblio". ALARCÓN MORENO, Julián; GARCÍA GARCÍA, Ignacio. Cuadernos de Pedagogía, núm 325 (juny 2003).
 Con la biblioteconomía no basta: hacia un centro de recursos multimedia.
    CASTÁN LANASPA, Guillermo. Cuadernos de Pedagogía, núm 289 (març 2000).
 Organizar y dinamizar la biblioteca. GARCÍA GUERRERO, José. Cuadernos de Pedagogía, núm 289 (març 2000).
 Hábito lector y biblioteca escolar  [diversos articles]. Cuadernos de Pedagogía, núm 289 (març 2000).
 Escola Catalana
 Biblioteques escolars: el camí que va d'una fe en l'escola a la integració en el sistema públic de gestió.
    BAILAC, Assumpta. Escola Catalana, núm 409 (abril 2004).
 Abecedari de la BDC. BITLLOCH, Francesc. Escola Catalana, núm 409 (abril 2004).
 Les biblioteques escolars. LARREULA i SENAN, Helena. Escola Catalana, núm 409 (abril 2004).
 El país on viuen els llibres  [diversos articles]. Escola Catalana, núm 409 (abril 2004).
 Faristol
 Què n'esperes d'una biblioteca escolar?  Faristol, núm 44 (novembre 2002).
 Primeres Jornades de biblioteques escolars. LLADÓ, Cecília. Faristol, núm 34 (juny 1999).
 Guix i Guix dos
 Descobrim la biblioteca escolar.  CENTELLES, Jaume. Guix dos, núm 82 (gener 2002).
 Biblioteques escolars  [diversos articles].  Guix, núm 227 (setembre 1996).
 Perspectiva Escolar
 Informació i solidaritat: de la reflexió a l'acció: la biblioteca dels centres educatius de secundària, la competència
    internacional i la gestió del treball social...
CALDERÓN PEÑUELA, Marisol. Perspectiva Escolar, núm 296 (juny 2005).
 Documentar-se i llegir: experiències escolars  [diversos articles].  Perspectiva Escolar, núm 291 (gener 2005).
 Escola, biblioteca i ciutadania  [diversos articles].  Perspectiva Escolar, núm 260 (desembre 2001).
 
 BIBLIOTECA  ESCOLAR  i  CURRÍCULUM
 Las bibliotecas escolares y el currículum de la ESO . CASTÁN LANASPA, Guillermo. 
    Aula de Innovación Educativa
, núm 43 (octubre 1995).
 Biblioteca escolar y autoaprendizaje. PÉREZ LÓPEZ, Ana. CLIJ, núm 75 (setembre 1995).
 Biblioteca, hemeroteca, mediateca. MORÓN BERNABEU, Natàlia; ILLESCAS NÚÑEZ, M. Jesús. CLIJ, núm 80 (febrer 1996).
 La biblioteca-mediateca en un centre d'infantil i primària. SOLER ROSELL, Sílvia. Escola Catalana, núm 349 (abril 1998).
 La integració de la biblioteca d'un centre al currículum. ANGLADA, Maria. Escola Catalana, núm 349 (abril 1998).
 Una possibilitat per renovar l'ensenyament i aprenentatge de les ciències socials des de la biblioteca escolar.
    OLLER FREIXA, Montserrat. Faristol, núm 26 (novembre 1996).
 
 BIBLIOTECA  ESCOLAR  i  BIBLIOTECA  PÚBLICA
 Anem a la biblioteca del barri: l'intercanvi entre l'Escola Bressol El Palomar i la Biblioteca Can Fabra.
    Barcelona Educació
, núm 44 (gener-febrer 20005).
 La biblioteca a l'escola: formar-se per informar-se. CIÉRCOLES, Marta. Perspectiva Escolar, núm 227 (setembre 1998).
 
 FORMACIÓ  d'USUARIS
 Formarse para informarse: la formación de usuarios infantiles en la búsqueda documental. BARÓ, Mònica; MAÑÀ, Teresa. 
    Aula de Innovación Educativa
, núm 43 (octubre 1995).
 Formación a la carta. BERNABÉ, Natalia; ILLESCAS, M. Jesús; MIRET, Inés. CLIJ, núm 87 (octubre 1996).
 La formación de usuarios: lo que queremos saber y no nos atrevimos a preguntar. MAÑÀ, Teresa; BARÓ, Mònica. 
    Cuadernos de Pedagogía
, núm 289 (març 2000).
 Organització d'una biblioteca escolar autogestionada per l'alumnat. GALOBARDES MARTÍ, Maria. 
    GUIX
, núm 227 (setembre 1996).
 La recerca d'informació. Ús de la biblioteca com a font d'informació: ensenyar l'alumnat a cercar informació en una
    biblioteca.
SANZ, Sílvia. Perspectiva Escolar, núm 206 (juny 1996).
  
 INFORMATITZACIÓ  de  BIBLIOTEQUES  ESCOLARS
 ¡Entremos en el mundo de los libros!: el ordenador nos ayuda a abrir la puerta. CLIJ, núm 25 (1991).
 La tecnologia de la informació a les biblioteques escolars. CANET, Joan; MINGUILLÓN, Marian Crònica d'Ensenyament, núm 73 (febrer 1995).
 
 BIBLIOTEQUES  ESCOLARS:  EXPERIÈNCIES
 Aula de Innovación Educativa
 La mediateca escolar, un nuevo aprendizaje. ASPIZU, Amaia; ARRIETA, Begoña; GARDOKI, Aintzane.
    Aula de Innovación Educativa
, núm 45 (octubre 1995).
 Barcelona Educació
 Una biblioteca premiada: el CEIP N-I de Pràctiques impulsa la millora de la dinamització de la biblioteca.
    Barcelona Educació, núm 48 (setembre 2005).
 Entre llibres, documents i ordinadors: l'ús didàctic de la biblioteca-mediateca del CEIP Pau Vila. ESTRUCH, Imma.
    Barcelona Educació, núm 46 (abril 2005).
 Del llibre i la lectura [diversos articles]. Barcelona Educació, núm 43 (febrer 2005).
 CLIJ   [Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil]
 La biblioteca escolar, un espacio de encuentro. MAURIAL MACKAEE, Francisco. CLIJ, núm 188 (desembre 2005).
 Realidades y sueños en la biblioteca de un instituto. BREZMES NIETO, Milagros. CLIJ, núm 162 (juliol-agost 2003).
 Bibliotecas escolares: experiencia piloto en Zamora. CLIJ, núm 83 (maig 1996).
 Cuadernos de Pedagogía
 La biblioteca esa gran olvidada. CP PRÍNCIPE de VIANA. Cuadernos de Pedagogía, núm 333 (març 2004).
 Dinamizar la biblioteca escolar. GARCÍA GUERRERO, José. Cuadernos de Pedagogía, núm 329 (novembre 2003).
 La biblioteca, puente de culturas. ALMAU, Amelia. Cuadernos de Pedagogía, núm 313 (maig 2002).
 Bibliotecas escolares consolidadas. OSORO ITURBE, Kepa. Cuadernos de Pedagogía, núm 289 (març 2000).
 Entrellat   [Butlletí trimestral del Grup de Biblioteques Catalanes Associades a la UNESCO]
 Biblioteca pública i escolaEntrellat, núm 10 (tardor-hivern 2006-2007).
 Escola Catalana
 Lecturas per a la multiculturalitat. CERDÀ, M. - DELGADO, Josep-F. Escola Catalana, núm 432  (estiu 2006)               NOU!!!
 La biblioteca d'aula com a recurs per a l'aprenentatge de la llengua escrita. FERRER, Lupe. Escola Catalana, núm 409  (abril 2004).
 Creació d'un escenari de lectura a 1r d'ESO. ALCOVERRO, Carme. Escola Catalana, núm 393 (octubre 2002).
 Guix i Guix dos
 Nens i nenes que llegeixen [diversos articles] .  Guix, núm 318 (octubre 2005).
 Perspectiva Escolar
 KISANGANI. Vuit lectures sobre Àfrica ( 12 a 16 anys). Grup de Treball "LA LECTURA: PASSIÓ O PRESSIÓ? Rosa Sensat. CENTELLES, Jaume; DELDAGO, Josep-Francesc [coordinadors]. Perspectiva Escolar, núm. 320 (desembre 2007).     NOU!!!
 INDABA. Vuit lectures sobre Àfrica ( 9 a 12 anys). Grup de Treball "LA LECTURA: PASSIÓ O PRESSIÓ? Rosa Sensat. CENTELLES, Jaume; DELDAGO, Josep-Francesc; [coordinadors]. Perspectiva Escolar, núm. 319 (novembre 2007).    NOU!!!
 NTHALINGE. Vuit lectures sobre Àfrica (6 a 9 anys). Grup de Treball "LA LECTURA: PASSIÓ O PRESSIÓ? Rosa Sensat. CENTELLES, Jaume; DELDAGO, Josep-Francesc [coordinadors]. Perspectiva Escolar, núm. 318 (octubre 2007).          NOU!!!
 EDJIMÉ. Vuit lectures sobre Àfrica ( alumnes C. Inicial). Grup de Treball "LA LECTURA: PASSIÓ O PRESSIÓ? Rosa Sensat. CENTELLES, Jaume; DELDAGO, Josep-Francesc [coordinadors]. Perspectiva Escolar, núm. 317 (setembre 2007).      NOU!!!
 L'acollida a l'escola i a l'institut [diversos articles].  Perspectiva Escolar, núm 297 (setembre 2005).
 Compartim un somni: impulsem la biblioteca de Diakha Madina. GUILLAUMES, Teresa.  P. Escolar, núm 295 (maig 2005).
 Escoles que treballen amb la biblioteca del barri: Les escoles visiten la biblioteca... o com els contes de la Petita Merla  viatgen dins les maletes d'anada i tornada. RAMONEDA, Amàlia.  Perspectiva Escolar, núm 291 (gener 2005).
  

 

 
  LLIBRES
 L-025.4 RUE   RUEDA GUERRERO, Rafael. Bibliotecas escolares. Guía para el profesorado de primaria. Narcea.
 L-025.4 RUE   RUEDA GUERRERO, Rafael. La biblioteca de aula infantil: el cuento y la poesía. Narcea.
 L-025.5 ARE    ARELLANO YANGUAS, Villar. Biblioteca y aprendizaje autónomo: guía práctica para descubrir, comprender      y aprovechar los recursos documentales. Gobierno de Navarra                 .                             També online  
 L-025.5 COR    COROMINAS, Agustí; LLADÓ, Cecília. L'escola i la societat de la informació. Pensem-hi!. Rosa Sensat (1999).
 L-025.5 CRE    CREUS, Jacint. Fer escola des de la biblioteca. La Llar del Llibre.
 L-025.5 ORG   CENTRO DOCUMENTACIÓN. Como organizar una biblioteca escolar: aspectos técnicos y pedagógicos.      Gobierno de Navarra                                                                                                                               També online  
 L-025.5 ORG   CARRERAS,C.; MARTÍNEZ,C.; ROVIRA,T. Organització d'una biblioteca escolar, popular o infantil. Rosa Sensat
 L-027.4 VEN   VENTURA, Núria [coordinació]. Biblioteques. Diputació de Barcelona.
L-027.4:37.03VEN   VENTURA, Núria [coordinació]. Biblioteques i integració social. Diputació de Barcelona.
 L-027.8 BIB   BARÓ,M.; MAÑÀ,T.; ROIG, A.M. Les biblioteques a les escoles públiques de Catalunya. Diputació Barcelona.
 L-027.8 NOV   LISÓN, Assumpció; MARTÍNEZ, Concepció [coordinadores]. La nova biblioteca escolar. Edicions 62
 L-028(07) BIB   Grup BIBLIOMÈDIA [FMRPC]. La biblioteca mediateca: d'infantil a secundària: proposta de treball.      [Inclou CD-ROM]. AAMM Rosa Sensat.
 L-028(07) BRY   BRYANT, Sara C. Com explicar contes. La Llar del Llibre.
 L-028(07) CEN   CENTELLES, Jaume. La biblioteca, el cor de l'escola. Rosa Sensat.
 L-028(07) COR   CORONAS, Mariano. La biblioteca escolar: un espacio para leer, escribir y aprender. Gobierno de Navarra.                                                                                                                                                                           També online  
 L-028(07) FON   Claustro CP Dña. Álvara Álvarez (Falces). Los fondos de la biblioteca escolar y los planes de lectura del centro.     Gobierno de Navarra.                                                                                                                               També online  
 L-028(07) FOR   Claustro CP Dña. Álvara Álvarez (Falces). La formación de usuarios y el uso de la información. Una experiencia     didáctica en la biblioteca del CP de Falces. Gobierno de Navarra.                                              També online  
L-028 GIR   GIRBÉS, J. Carles; VIVÓ, Josep [il·lustracions]. Guia pràctica per a fer fills lectors. Bromera. Dep. Cultura    NOU!!!
 L-028(07) VEN   VENTURA, Núria [coordinació]. Formació d'usuaris de biblioteques. Diputació de Barcelona.
 L-371.64 BIB   AA MM ROSA SENSAT. La biblioteca escolar. Informació bibliogràfica. Rosa Sensat.
 L-371.64 DIR   COSIALS, Àlex [traducció]. Directrius IFLA/UNESCO per a la biblioteca escolar. Departament Educació.
 L-371.64 DIR   LLADÓ MULET, Cecília; SOLÉ ROSELL, Sílvia. Projecte marc per a la biblioteca mediateca. Rosa Sensat.
 L-372.4 GAM   GAMARRA, Pierre. Llegir: per què? El llibre i l'infant. Pirene.
 L-372.4 CAS   CASAS, Lola; CENTELLAS. Jordi. Jo llegeixo. Una experiència de biblioteca d'aula a Cicle Mitjà. Pirene.
 L-372.4 VEN   VENTURA, Núria [coordinació]. Animació a la lectura. Diputació de Barcelona.
L-372.4(036)LEE   SEMPERE, Joan. Leer te da más. Guía para padres. MEC.
 L-80:087.1 AUT   VENTURA, Núria [coordinació]. Autors clau de la literatura infantil I (1a meitat s. XX). Diputació Barcelona.
 L-80:087.1 AUT   VENTURA, Núria [coordinació]. Autors clau de la literatura infantil II (2a meitat s. XX). Diputació Barcelona.
 L-8.46:373 GAL   GALLARDO, Mar; ROMERO, Isabel. Crear el hábito de leer. El relato heróico en la literatura juvenil. Narcea.
   

 

 
 ALTRES  RECURSOS

  CRP BANC de RECURSOS
  La lectura: font de plaer i de coneixement