|

|
|
|
|
Racó
d'Experiències |
|
 |
Definició:
|
Racó
d'experiències és un espai o finestra oberta a
les escoles i instituts que realitzen experiències de
recerca o d'innovació amb l'alumnat. En aquest espai
hi podeu trobar material, notícies i enllaços
relacionats amb el tema i on també hi posarem totes aquelles
experiències que ens feu arribar.
|
Coordinació: |
Centre de Recursos de Terrassa. |
|
|
|
En
aquests moments posem al vostre abast aquelles experiències que els
centres ens han fet arribar: |
|
|
|
Plantes
aromàtiques (CEIP Torredemer) |
|

|
NIVELL:
E.I. i Primària
COORDINADORA:
Bet Madera
PARTICIPANTS: Montse Vidal i Bet Madera
PRESENTACIÓ:
Més enllà d'una sortida pedagògica era una
sortida de tota l'escola, nens, nenes i mestres!!!!. L'escola que
havíem estrenat feia tot just un meset.
Els
de Primària, a Can Banyeres, es quedarien a fer-hi dues nits,
feien les seves colònies. Els pàrvuls hi faríen
un dia. [
Més ]
|
|
|
|
|
Comunitats
d'aprenentatge (CEIP Mare de Déu de Montserrat) |
|
NIVELL:
E.I, i Primària.
COORDINADORA:
Núria Marín i Susana Acosta
PARTICIPANTS: Tota la comunitat: pares i mares, ex-alumnes,
joves del barri, estudiants universitaris, i voluntariat.
PRESENTACIÓ:
Una Comunitat d'Aprenentatge és un projecte de transformació
social i cultural d'un centre educatiu i del seu entorn per a aconseguir
una Societat de la Informació per a totes les persones, basada
en l'Aprenentatge Dialògic, mitjançant una educació
participativa de la comunitat, que es concreta en tots els seus
espais inclosa l'aula. (CREA) [
Més ]
|

|
|
|
|
|
L'hort
a l'escola (CEIP Francesc Aldea) |
|
|
NIVELL:
E.I. i Primària
COORDINADORA:
Blanca González
PARTICIPANTS: Tutors i coordinadora
PRESENTACIÓ:
Fa uns deu anys l'escola va participar en un projecte de la UNESCO
sobre el treball cooperatiu. Arran d'això va sorgir la idea
de fer una activitat cooperativa a nivell d'escola i es va crear
l'hort.
Vàrem destinar una petita part del nostre pati al conreu.
I es va reservar una sessió de ¾ d'hora quinzenal
perquè cada grup-classe pogués tenir cura de l'hort.
La coordinadora de l'hort mensualment repartia a tots els mestres
un full-resum on es contemplaven totes les tasques a realitzar durant
aquest període (veure full adjunt). A cada aula es reservava
un lloc per anar posant totes les activitats relacionades amb l'hort
i els nens omplien un diari que anava passant amb ell curs rera
curs.
Al passadís de l'escola també s'hi va destinar un
espai on s'havia d'apuntar quina activitat s'havia realitzat (regar,
arrencar herbes, plantar...).
Degut a les condicions climàtiques i a l'estat de la terra,
el conreu bàsicament d'hortalisses ha resultat al llarg del
cursos bastant frustrant. Quan no es menjaven el enciam els cargols
entrava algun desaprensiu i se'ls emportava i la collita sempre
se n'anava en orris. Com a molt podíem fer unes tapetes de
bledes a final de curs.
La cura que necessita un hort es difícilment assumible pels
alumnes de primària i pel claustre. Per aquest motiu , sobretot
per realitzar les tasques més feixugues, es va demanar la
col·laboració de les famílies i dels alumnes
de l'aula-taller de l'IES Egara.
Tot i així, i malgrat tots els esforços la il·lusió
per mantenir viu el nostre hort s'ha anat apagant i altres tasques
han passat a ser prioritàries.
Aquest curs tenim l'hort en guaret.
Per tal de seguir vinculats amb la natura dés del curs passat
el nostre calendari contempla el darrer dia del 2n trimestre la
celebració de la diada de l'arbre. El curs passat vàrem
plantar arbres fruiters.
D'aquesta manera es van fer propostes com les següents, per
fer més variat i viu el contacte directe de l'escola amb
la natura.
- Receptes
de cuina amb els productes dels nostres arbres fruiters.
- Aprofitament
dels fruits d'alguns arbres.
- L'arbre
i altres plantes
- Les
llavors
PER A MÉS INFORMACIÓ:
CEIP
FRANCESC ALDEA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |