XIV Premis als Treballs de recerca. Matadepera, Terrassa, Vacarisses i Viladecavalls 2013-14

Objectiu Format de presentació Bases Inscripció
Fins 13-03-2014
Àmbit de Recerca Àmbit de Recerca
Objectiu

Amb la convocatòria d’aquest premi, en quatre modalitats: la científica, la tecnològica, la humanista-social i l'artística, el CRP de Terrassa juntament amb el Servei d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa i les regidories d'Ensenyament de Matadepera i de Viladecavalls volen potenciar els Treballs de Recerca realitzats per l’alumnat  de Batxillerat i  projectar-los a la  ciutat.

Bases per a la participació

Participants

1. Hi pot participar l'alumnat de 2n de batxillerat de Terrassa, Matadepera, Viladecavalls i Vacarisses. Els treballs són presentats per les direccions dels centres, les quals seleccionaran els treballs que destaquin per l'excel·lència i qualitat.
2. Els treballs presentats poden ser individuals o col·lectius i corresponents al curs 2013-2014.
3. Cada centre docent pot presentar un treball per modalitat.

Presentació dels treball

4. Els treballs es lliuraran en el format següent:

• Un exemplar del treball en paper, imprès a doble cara. En el cas de la modalitat artística, si el format del treball no és textual, caldrà que s'acompanyi d'una memòria explicativa dels antecedents, el procés i el resultats.
  • Un resum del treball en paper, imprès a doble cara. Aquest resum, amb un mínim de 2500 paraules i quatre imatges, tindrà la següent estructura general: presentació, plantejament, desenvolupament i conclusions.
  • Una còpia en un suport digital etiquetat amb el títol del treball (CD-ROM, DVD, targeta de memòria o memòria usb) amb el treball i el resum.
  • Ambdós documents estaran en els dos formats següents: text (.DOC o ODT) i PDF.
  • Opcionalment, el treball pot anar acompanyat de complements diversos: maquetes, model pràctic, material informàtic, material visual.... D’aquests materials també s’ha de lliurar una sola còpia.
  • En el cas de presentar aquest complements, s’inclourà un enregistrament audiovisual o reportatge fotogràfic dins del suport digital (disc o memòria) que conté el treball.
5. Els documents presentats haurande respectar el total anonimat: s’haurà eliminar qualsevol referència als autor@s i/o tutor@ i al centre educatiu (tant a la portada com a la presentació, agraïments, peus de pàgina, etc). El nom dels autor@s, del centre educatiu i del tutor o tutora del treball, estaràa la fitxa de participació que trobareu a www.xtec.cat/crp-terrassa/tr14. Aquesta “Fitxa de Participació” s’ha de complimentar en línia i, a més (abans de prémer el botó de “Trametre”) s’ha d’imprimir per lliurar-la, conformada per la direcció del centre, juntament amb el treball imprès i el suport digital.
6. No es retornarà cap de les còpies del treball lliurades.

Modalitats

7. El premi s'estructura en quatre modalitats: a) Socials-Humanitats, b) Ciències, c) Tecnologia, d) Arts. Es concediran un premi i un accèssit per a cada una d'aquestes quatre modalitats.
8. El jurat podrà declarar deserta qualsevol d’aquestes mencions.

Jurat i criteris de valoració

9. El jurat estarà format per representants de les administracions, de la comunitat educativa, del món universitari i del món empresarial. Un membre del Servei Educatiu (Centre de Recursos Pedagògics) actuarà com a secretari.
10. En la concessió dels premis es tindrà en compte:

• Claredat en el plantejament inicial de la hipòtesi o objectius de la recerca.
• Correcció científica.
• Creativitat en el plantejament.
• Idoneïtat de les fonts d’informació i capacitat de tractament de la informació.
• Claredat en l’exposició i estructuració del treball.
• Correspondència entre el plantejament i les conclusions.
• Ús adequat de la llengua.
• Capacitat d’anàlisi i de síntesi.

Serà motiu d’exclusió la incorrecció lingüística del treball.

Lloc i termini de presentació

11. La data límit de lliurament de treballs serà el dijous 13 de març de 2014 a les 18 hores. Tots els treballs s'han de lliurar al Servei Educatiu-Centre de Recursos Pedagògics de Terrassa, c/ Alcoi, 57 - 08225-.

Lliurament de premis i difusió

12. L'acte de lliurament dels premis i diplomes tindrà lloc a les 17 hores del dia 28 de maig a la Sala d'Actes del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (mNACTEC).
13. Tots els autors cedeixen a l'Ajuntament de Terrassa i al Departament d'Ensenyament els drets de reproducció, distribució i comunicació pública.
14. Els treballs premiats i els accèssits seran publicats a la col·lecció "Treballs de Recerca" del Servei d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa.
15. El fet de participar en aquest premi pressuposa l'acceptació d'aquestes bases. Qualsevol circumstància no prevista serà resolta pel Centre de Recursos Pedagògics de Terrassa

Premis
  • Tres primers premis i tres accèssits per als centres.
  • Tres primers premis i tres accèssits per a l’alumnat.
  • Publicació a la col·lecció “Premis als Treballs de Recerca” d’un resum dels tres primers els tres accèssits .
  • Informació