XVI Premis als Treballs de recerca. Matadepera, Terrassa, Vacarisses i Viladecavalls 2015-16

Bases en PDF Objectiu Format de presentació Bases Inscripció
Fins 11-03-2016
Āmbit de Recerca Āmbit de Recerca
Objectiu

Amb la convocatòria d'aquest premi, en quatre modalitats (coresponent als batxillerats de Socials-Humanitats, Ciències, Tecnologia, Artístic), el Servei d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa, el Servei Educatiu (Centre de Recursos Pedagògics) del Departament d'Ensenyament i les regidories d'Educació de Matadepera i de Viladecavalls volen potenciar els Treballs de Recerca realitzats per l'alumnat de batxillerat i projectar-los a la ciutat.

Bases per a la participació

Participants

1. Hi pot participar l'alumnat de 2n de batxillerat de Terrassa, Matadepera, Viladecavalls i Vacarisses. Els treballs són presentats per les direccions dels centres, les quals seleccionaran els treballs que destaquin per l'excel·lència i qualitat.

2. Els treballs presentats poden ser individuals o col·lectius i corresponents al curs 2015-2016.

3. Cada centre docent pot presentar un treball per modalitat de batxillerat.

Presentació dels treball

4. Els treballs es lliuraran en el format següent:

• Un exemplar del treball en paper, imprès a doble cara. En el cas de la modalitat de batxillerat artístic, si el format del treball no és textual, caldrà que s'acompanyi d'una memòria explicativa dels antecedents, el procés i el resultats.
  • Un resum del treball en paper, imprès a doble cara. Aquest resum, amb un mínim de 1800 paraules i cinc imatges, tindrà la següent estructura general: presentació, plantejament, desenvolupament i conclusions.
  • Una còpia en un suport digital etiquetat amb el títol del treball (CD-ROM, DVD, targeta de memòria o memòria usb) amb el treball en un únic document i el resum.
  • De cada un d'aquests documents digitals es presentarà dos arxius: un format text (DOC o ODT) i un altre en format PDF.
  • El treball pot anar acompanyat de complements diversos: maquetes, model pràctic, material informàtic, material visual.... D'aquests materials també s'ha de lliurar una sola còpia.
  • En el cas de presentar aquests complements, s'inclourà un enregistrament audiovisual o reportatge fotogràfic del mateix dins del suport digital (disc o memòria) que contingui el treball.
  • Els documents presentats hauran de respectar el total anonimat: cap referència als autor@s, tutor@ i centre educatiu (tant al contingut com a la portada, presentació, agraïments, peus de pàgina, etc). El nom dels autor@s, del centre educatiu i del tutor o tutora del treball ja consta a la fitxa de participació que trobareu a la inscripció.

5. Aquesta "Fitxa de Participació" s'ha de complimentar en línia i, a més (abans de prémer el botó de "Trametre") s'ha d'imprimir per lliurar-la, conformada per la direcció del centre, juntament amb el treball imprès i el suport digital.

6. No es retornarà cap de les còpies del treball lliurades.

Modalitats

7. El premi s'estructura en quatre modalitats: a) batxillerat de Socials-Humanitats, b) batxillerat de Ciències, c) batxillerat de Tecnologia, d) batxillerat d'Arts.

8. Es concediran un premi i un accèssit per a cada una d'aquestes quatre modalitats.

9. El jurat podrà declarar deserta qualsevol d'aquestes mencions.

Jurat i criteris de valoració

10. El jurat estarà format per representants de les administracions, de la comunitat educativa, del món universitari i del món empresarial. Un membre del Servei Educatiu (Centre de Recursos Pedagògics) actuarà com a secretari.

11. En la concessió dels premis es tindrà en compte:

• Claredat en el plantejament inicial de la hipòtesi o objectius de la recerca.
  • Correcció científica.
  • Creativitat en el plantejament.
  • Idoneïtat de les fonts d'informació i capacitat de tractament de la informació.
  • Claredat en l'exposició i estructuració del treball.
  • Correspondència entre el plantejament i les conclusions.
  • Ús adequat de la llengua.
    La incorrecció lingüística pot ser motiu d'exclusió.

Lloc i termini de presentació

12. La data límit de lliurament de treballs serà el divendres 11 de març de 2016 a les 14 hores. Tots els treballs s'han de lliurar al Servei Educatiu-Centre de Recursos Pedagògics de Terrassa, c/ Alcoi, 57 - 08225- Terrassa.

Lliurament de premis i difusió

13. L'acte de lliurament dels premis i diplomes tindrà lloc a les 17 hores del dia 18 de maig de 2016 a la Sala d'Actes del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC).

14. Tots els autors cedeixen a l'Ajuntament de Terrassa i al Departament d'Ensenyament els drets de reproducció, distribució i comunicació pública.

15. Els treballs premiats i els accèssits seran publicats a la col·lecció "Treballs de Recerca" del Servei d'Educació de l'Ajuntament de Terrassa.

16. El fet de participar en aquest premi pressuposa l'acceptació d'aquestes bases. Qualsevol circumstància no prevista serà resolta pel Centre de Recursos Pedagògics de Terrassa.

Premis

17. Quatre primers premis i quatre accèssits per a l'alumnat.

18. Publicació a la col·lecció "Premis als Treballs de Recerca" d'un resum dels quatre primers i dels quatre accèssits.

Informació