W. A. Mozart; 250 Centenari del seu naixement.(curs 2005-06)
CEIP Ramon Perelló - Vilagrassa

Nivell: cicles mitjà i superior de primària.

Programa amb el qual s’ha dut a terme la realització de l’activitat: Power Point

Àrea/es curricular/s i/o temes transversals implicats/des: música

Continguts curriculars que es treballen: La presentació és un monogràfic de la vida i l’obra del músic W. A. Mozart. Hi ha apunts sobre la situació geogràfica on va viure aquest compositor, alguns trets més importants de la seva vida i també s’estudien algunes de les seves composicions musicals.

Recursos utilitzats: per a la realització d’aquesta presentació s’ha utilitzat la Web per extreure informació i imatges referents a l’autor i a la geografia que s’ha tractat,el programa Power Point per a realitzar la presentació, s’han insertat imatges i arxius de so.

Descripció de l’activitat: en primer lloc, s’ha realitzat la recerca d’informació sobre el compositor i la situació geográfica on va viure. Es va classificar i es va fer un buidatge d’aquesta. Es va buscar informació, imatges i arxius de so a la Web i es van descarregar. Es va fer la presentació amb el Power Point. Els alumnes van visualitzar la presentació a la classe de música el dia del centenari del seu naixement.Van adquirir coneixements ii van realitzar l’audició d’algunes de les seves obres d’una manera molt més suggestiva.

Durada: un trimestre.

Nom del professor/a responsable o de contacte: Núria Areny (directora del centre)

Resultats: presentació amb el programa Power Point. Utilització d’aquest material per a estudiar l’autor.

Dificultats trobades en la realització de l’activitat: La dificultat més important en la realització del projecte ha estat el temps que s’ha hagut d’invertir en la realització de la presentació, començantpel recull d’informació fins a la visualització del Power Point.

Valoració global: El projecte ha estat molt enriquidor, ja que suposa una altra forma de treball molt més motivadora. El treball d’investigació que realitzen els alumnes previ a la presentació els ajuda a assolir uns coneixements molt valuosos d’una forma molt més activa.