“Rap
de don Quijote” (curs 2005-06)
CEIP
Macià Companys - Agramunt
Nivell:
Cicle Superior (5è i 6è)
Programa
amb el qual s’ha dut a terme la realització
de l’activitat: Cool Edit, Word i Audiocity
Àrea/es
curricular/s i/o temes transversals implicats/des:
llengua castellana, música.
Continguts
curriculars que es treballen:
- El ingenioso hidalgo don Quijote de la Mancha
- Narració i/ descripció
- Exposició de temes, descripció de personatges
i llocs en llengua castellana
- Cura en l’expressió en llengua castellana
- Ritme i to
Recursos utilitzats: Cool Edit,
Word, Audicity
Descripció
de l’activitat: L’activitat consistia
en confeccionar un rap per classe, sobre l’obra mestra
de Miguel de Cervantes. Aquest rap estava format per diferents
estrofes que caracteritzaven un personatge, ambient o lloc
del Quixot: Cervantes, la Mancha, libro de caballerías,
caballero, ... Per tal que els/les alumnes poguessin escriure
les estrofes es va fer un treball complementari per conèixer
millor aquesta obra.
En primer lloc es va fer una lectura conjunta d’una
versió resumida. Cada alumne llegia i exposava a
la resta un capítol o part d’aquest. Després
vam fer unes fitxes de comprensió d’aquesta
obra. Finalment vam comptar amb el senyor Miquel Millán
que va fer una lectura-animació d’alguns passatges
del Quixot. Després de conèixer l’obra...
tocava familiaritzar-se amb la música, el to i el
ritme. Finalment es van anar escrivint les estrofes del
rap. Abans d’aquest resultat final, va haver-hi un
treball en grup molt intens.
Durada:
un mes
Nom del
professor/a responsable o de contacte: Antonio
Farré Riba
Resultats.
El rap va ser el producte de tot un procés.
Dificultats
trobades en la realització de l’activitat:
La coordinació entre els diferents tutors i especialistes.
Manca d’habilitat en la utilització d’alguns
programes.