Recursos
per treballar el mediambient a l'aula. |
Altres
recursos |
|
Títol:
RECURSOS NATURALS
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo, DVD i CD-ROM
Resum:
Conjunt
de textos i animació estructurats en 15 apartats: Els ecosistemes
i la biodiversitat; Per què disminueix la biodiversitat?; Com
es pot evitar la pèrdua de biodiversitat?; El sòl, un
recurs limitat; La degradació del sòl: causes i conseqüències;
Mesures per a un ús sostenible del sòl; El dinamisme
de l'atmosfera; Com es contamina l'atmosfera?; L'aigua, un recurs
indispensable; Conseqüències de la contaminació
de l'aigua; Com podem evitar la contaminació de l'aigua?; Els
ecosistemes fluvials; Conseqüències de l'alteració
dels cursos fluvials; Els boscos; Efectes de l'activitat humana en
el medi marí. |
|
|
Títol:
L'AGENDA 21. RECURSOS ENERGÈTICS
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo, DVD i CD-ROM
Resum:
S'argumenta,
en primer lloc, per què és necessari un desenvolupament
sostenible? Destaca que el desenvolupament de la societat actual,
especialment als països de l'anomenat primer món, amb
un model de vida basat en el consum i on els productes tenen una caducitat
cada dia més curta, ha desembocat en una contaminació
creixent de l'atmosfera i de les aigües i en el perill immediat
de l'esgotament dels recursos. Explica què és l'Agenda
21 i com s'implanta en un municipi. L'altre capítol tracta
sobre l'ús sostenible dels recursos energètics: energies
renovables i no renovables; estalvi energètic al sector domèstic
(consum d'aigua calenta i electrodomèstics) i al terciari (calefacció
i il·luminació). S'afegeix, com annex, el reportatge
Circuits elèctrics a l'espai, pel·lícula produïda
per la NASA, que parla de la llei d'Ohm i ensenya el funcionament
d'un circuit elèctric. |
|
|
Títol:CONTAMINACIÓ
I RESIDUS
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo, DVD i CD-ROM
Resum:
El reportatge
tracta de la contaminació acústica i lumínica
i d'algunes mesures per reduir-les. Explica els components bàsics
d'un sistema d'il·luminació (làmpades i fanals)
i les conseqüències del soroll. També tracta dels
residus: perjudicis, gestió i eliminació i mesures per
contribuir a la seva reducció. |
|
|
Títol:
MEDI AMBIENT I PROTECCIÓ DEL PLANETA
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
Vídeo
explicatiu sobre el medi ambient i la protecció del planeta
estructurat en setze capítols: l'anàlisi de l'aigua,
la producció d'aigua potable, l'estació de depuració,
els nitrats, la concentració de pol·luents, la fertilitat
del sòl, els insecticides, els herbicides, l'anàlisi
de l'aire, el tub d'escapament catalític, l'efecte hivernacle,
la capa d'ozó la pol·lució atmosfèrica,
la radioactivitat, la radioprotecció i el tractament dels residus.
A la vegada, cada capítol està estructurat en petits
apartats de continguts: recordatoris, referències a altres
capítols relacionats, definicions, descobriments, aplicacions,
etc. |
|
|
Títol:
EL CAPITÀ ENCIAM
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
"Els
petits canvis són poderosos" és l'eslògan
d'aquesta sèrie que pretén alliçonar sobre com
modificar els hàbits quotidians que incideixen en el medi ambient
i la conservació de la natura. Conjunt d'onze capítols
amb la mateixa estructura: presentació del tema per part del
"capità enciam", dramatització d'una situació
generalment hiperbòlica, aparició en escena del capità
amb un discurs alliçonador i paternalista i finalment uns consells-resum
escrits en forma d'esquema. En aquesta cinta fa un gran èmfasi
en la recollida selectiva dels residus i en evitar l'ús de
materials plàstics i de paper innecessaris, fent servir productes
reutilitzables. "Les 3Rs": Reduir, reutilitzar i reciclar.
Altres títols de la col·lecció El Capità
Enciam: L'aigua i l'energia i La natura |
|
|
Títol:
AIGÜES BRUTES. AIGÜES NETES
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
La cinta
mostra el funcionament de les plantes depuradores. Fa incidència en
la necessitat de mantenir l'equilibri ecològic, en retornar les aigües
als rius tant netes com sigui possible. |
|
|
-
Títol:
CUIDEM LA TERRA. Una estratègia per
viure de manera sostenible.
Tipus de
recurs: escrit; llibre
Resum:
Llibre resum
de disset capítols de propostes d'accions dins l'Estratègia Mundial
per a la conservació de la naturalesa. La conservació i el desenvolupament
són interdependents; per això parlem de "desenvolupament sostenible",
que pressuposa mantenir els processos ecològics essencials i els sistemes
que sostenen la vida, preservar la diversitat genètica, i assegurar
el caràcter sostenible de qualsevol tipus d'ús d'espècies o d'ecosistemes
|
|
|
Títol: Manual per comprendre. CUIDEM LA TERRA
Tipus
de recurs: escrit, llibre
Resum:
Manual dirigit
a docents que permet acostar els continguts de Cuidem la Terra als
escolars d'arreu del món. Dóna pistes per poder dissenyar activitats
pròpies d'educació ambiental realitzables en els centres. |
|
|
Títol:
DESCUBRAMOS NUESTRO MEDIO AMBIENTE
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
Projecte
internacional contextualitzat a Espanya que té per objectiu principal
promoure actituds crítiques i fonamentades de valoració i respecte
cap al medi ambient, mitjançant el coneixement dels fenòmens i processos
que tenen lloc al planeta terra |
|
|
-
Títol:
ECOLOGIA. L'aire, l'aigua i els residus
Tipus de
recurs: enregistrament vídeo
Resum:
Conté tres
capítols sobre els aspectes més importants de la contaminació del
medi ambient i els danys que ocasiona en el sistema ecològic. Toca
el tema de la pol·lució atmosfèrica relacionat amb el deteriorament
del sòl i l'aigua, el la pol·lució de l'aigua relacionat amb el deteriorament
del sòl, la fauna i la flora i el problema de les escombraries, assenyalant
possibles límits del reciclatge. |
|
|
Títol: ÉS LA TEVA TERRA. Estima-la
Tipus
de recurs: escrit, llibre
Resum:
El llibre
recull el dia a dia del medi ambient i aporta idees respecte a la
col·laboració que hom pot realitzar des de la realitat quotidiana
a la millora de les condicions ambientals de l'entorn. Aquestes idees
es refereixen a propostes, gairebé domèstiques, classificades en un
ventall d'aspectes que van des dels menjars i els embolcalls i embalatges
menys agressius i més saludables fins a l'ús prudent de vestuari que
tingui en el seu procés de fabricació el mínim impacte, passa l'utilitzaci
acurada de l'aigua i les energies o la participació en campanyes de
sensibilització ecològica. |
|
|
Títol: HISTÒRIA DE L'EDUCACIÓ AMBIENTAL
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
Les arrels
de l'educació ambiental a Catalunya se situen en el segle XIX, quan
s'inici l'anomenat excursionisme científic, ja que va arribar des
d'Europa les corrents del darwinisme, el romanticisme i el naturalisme
literari. Així, a primers d'aquest segle va amarar els moviments de
renovació pedagògica amb el mestratge de noms com Pau Vila i Alexandre
Galí. Durant l'any mils nou-cents setanta cinc és fa el primer itinerari
de natura a Santiga. Posteriorment es crea la Societat Catalana d'Educació
Ambiental (SCEA) que és l'encarregada de la dinamització de l'educació
ambiental. En el vuitanta-tres es creen els Camps d'Aprenentatge i
en el noranta-u la Generalitat de Catalunya crea el Departament de
Medi Ambient |
|
|
Títol: IMITEM LA NATURA
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
El vídeo
es de tipus informatiu. Presenta els cicles de la natura, la piràmide
ecològica i el procés de reciclatge de les primeres matèries tal com
s'efectua en un ecosistema. Es fa una menció especial al problema
de les deixalles domèstiques i a la solució que significa fer-ne una
tria i aprofitar tot allò que pot ser objecte de reciclatge, especialment
el paper i el vidre. Ens mostra el procés de la fabricació del paper
i del vidre. |
|
|
Títol: IMPACTE AMBIENTAL DELS METALLS PESANTS
Tipus
de recurs: escrit, llibre
Resum:
Aquest llibre
es un conjunt d'activitats pautades per dur a terme en l' ESO, que
giren a l'entorn de l'impacte ambiental provocat pels metalls pesants.
|
|
|
Títol: L'AIGUA NETA ENS ÉS VITAL
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
En aquest
vídeo s'explica la necessitat de depurar l'aigua i com es pot fer
per tornar-la ben neta a la natura. A part dels mètodes tradicionals
també es presenta el sistema de doble reciclatge que consisteix a
retornar l'aigua en les mateixes condicions que la natura ens l'ha
facilitada i, al mateix temps, a reciclar els productes utilitzats
i generats a les plantes depuradores. També es presenten els esforços
que s'estan fent a Catalunya perquè tots nosaltres i les generacions
futures puguem gaudir d'un aigua més neta i sana. En últim terme es
tracta de ser conscients de la necessitat d'estalviar i de no embrutar
l'aigua, recurs imprescindible per a la vida, malauradament cada cop
més escàs. |
|
|
Títol: MEDI AMBIENT. Coneixement del medi natural
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
El seu objectiu
és l'educació ambiental tenint en compte la presència i la interacció
de l'home i el medi. Utilitza com a esquema vertebrador nusos conceptuals
com: elements del medi ambient, relacions entre ells, canvis en el
temps i canvis en l'espai. L'organització del medi ambient és un sistema
complex, es donen un conjunt de relacions entre objectes i fenòmens
que estan en contínua transformació. Mostra una sèrie d'experiències
amb els alumnes realitzades a l'aire lliure i aprofitant al màxim
les excursions. Vol transmetre la idea d'educació ambiental com a
educació permanent. La cinta mostra propostes didàctiques per a l'ensenyament
primari: presenta situacions reals de classe (la major part en italià),
el materials i les activitats a realitar. Igualment presenta algunes
dramatitzacions per il·lustrar altres aspectes d'interès. |
|
|
Títol: LA NATURA EN ACCIÓ
Tipus
de recurs: escrit, llibre
Resum:
Llibre elaborat
per l'equip d'història natural del British Museum amb la intenció
de donar a conèixer al lector no especialitzat les nocions de com
funciona el món viu. Per saber com funciona un món tan complex els
autors proposen de resseguir el fluxde l'energia que es mou a través
dels éssers vius que formen part del sistema. El llibre segueix l'itinerari
de l'energia que prové originàriament del sol per mitjà de dos ecosistemes
molt familiars: la roureda i una costa mar manra s'aconsegueix que
el lector se n'adoni de la interdependència de les coses vives alhora
que es presenta una manera diferent d'interpretar l'entorn. La profusió
d'il·lustracions i l'estil senzill i amè, lluny del llenguatge esp
d'aquestllibre una eina de consulta molt útil tant per al lector com
per als alumnes de ciències naturals d'educació primària. |
|
|
Títol: EL RECICLATGE DEL PAPER
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
La cinta
s'estructura en dos blocs. El primer bloc presenta una breu introducció
on s'explica què és i de què és fet el paper. El paper es fa a partir
dels arbres i la cel·lulosa és el seu component bàsic. Partint del
fet que els recursos del planeta són limitats, el vídeo pretén explicar
la necessitat de reciclar el paper per tal d'evitar la tala massiva
d'arbres i la degradació del planeta. El segon bloc explica com es
pot reciclar el paper a l'escola. Mostra els passos que segueixen
els alumnes per reciclar paper de diari. El resultat són uns fulls
de paper adequats per dibuixar-hi i escriure-hi. A més, els alumnes
prenen consciència de la necessitat de no malgastar el paper. |
|
|
Títol: ELS PURINS més enllà de la granja
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
A les granges
de porcs s'acumules grans quantitats de fems líquids que procedeixen
de les neteges de les corts, per l'excés d'aigua utilitzada, aquests
fems reben el nom de purins. No és fàcil eliminar aquests residus,
ja que la llei no permet l'abocament de purins als rius, ni a les
rieres i aplicar-lo com adob al camp, ja que controlar-lo. Una estratègia
ambiental correcta és la utilització de mànegues a pressió i que l'aigua
de la pluja no es barregi amb la de la neteja |
|
|
Títol:
TALLER DE PAPER
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
Ensenya
el sistema tradicional de recuperació de fibra vella en lloc d'utilitzar
polpa verge procedent d'arbres. Fa una reflexió de la importància
d'utilitzar el paper reciclat |
|
|
Títol: TINGUEM CURA DE L'ENTORN
Tipus
de recurs: escrit, llibre
Resum:
El centre
de la temàtica del llibre és l'efecte de l'activitat humana sobre
l'entorn, de manera que, a la vegada que s'identifiquen els agents
que pol·lucionen de l'aire, l'aigua i el sòl, ens planteja la forma
d'evitar la contaminació. El material de suport de les activitats
proposades es presenta estructurat en cinc blocs: Introducció, l'estudi
de l'aire, l'estudi de l'aigua, l'estudi del sòl i recapitulació.
Els objectius del material son diversos: primer identificar alguns
dels agents que contaminen l'aigua, l'aire i el sòl, així com identificar
el seu origen. Pretén que es facin textos sobre la contaminació; realitzar
experiment de laboratoris; arribar valorar la incidència dels agents
contaminants sobre el medi ambient, etc. |
|
|
Títol: EL RECICLATGE DEL VIDRE
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
A partir
de diferents fets de la vida quotidiana un noi pren consciència de
la necessitat de recuperar el vidre. Inicia la seva descoberta amb
una cinta de vídeo on aprèn que vol dir reciclar, què és el vidre
i quin és el seu procés de fabricació. També veu un reportatge sobre
la recollida de deixalles d'una ciutat i com ni el vidre ni el metall
són destruïts en els abocadors; observa, després, com es buiden els
contenidors de vidre en la planta de recuperació, el procés de trituració
(extreure la terra dels cascos, els papers, els objectes metàl.ics
amb un imant, etc.) del qual resulta el vidre que ja és apte per ser
portat a la fàbrica. A la vidriera veu el procés de fabricació a partir
de la sorra, la sosa i la pedra calcària, i, l'estalvi que representa
la recuperació del vidre, ja que una tona recuperada estalvia, exactament,
una tona de matèries primeres, però a més, hi ha un estalvi d'energia
considerable, ja que la temperatura de fosa és més baixa |
|
|
Títol: POTS, PLÀSTICS I PAPERS
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
La cinta
mostra imatges de les deixalles que produïm i escampem, d'abocadors
controlats i descontrolats. Descriu el sentit ecològic dels residus
naturals. Analitza diferents menes de deixalles que es produeixen
en un nucli urbà. Presenta diversos mètodes que s'apliquen per eliminar
les deixalles: abocadors controlats i incontrolats, plantes incineradores
i plantes de reciclatge i de composició. |
|
|
Títol: EL TRACTAMENT DELS RESIDUS SÒLIDS
Tipus
de recurs: enregistrament vídeo
Resum:
Ens mostra
els residus sòlids i la problemàtica que hi ha a l'hora d'eliminar-los.
Tant els vegetals, els animals com les persones produeixen diferents
materials; en el cas de les persones, són molt difícils d'eliminar
a causa del gran creixement de la població i la indústria. Un 80 per
cent provenen de productes urbans. Cal tenir un tractament especial
dels residus que es poden reciclar com el vidre, el paper, el plàstic
i les piles, reduint al mínim el maltractament de la natura |
|
|
Títol: DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE. ELS LLINDARS EN LA CONSTRUCCIÓ
DE LES RELACIONS HUMANES I EL MEDI AMBIENT
Tipus
de recurs: escrit; llibre
Resum:
Reflexions
per comprendre el desenvolupament sostenible en la seva globalitat
i complexitat, com a model d'anàlisis de la societat i pretenen ajudar
en la recerca dels llindars per construir unes relacions humanes i
unes interaccions amb el medi més satisfactòries i durables. Inclou
la transcripció de les següents conferències: "Què és el desenvolupament
sostenible?", "Educació i sostenibilitat", "Sostenibilitat,
valors socials i comportament humà. Estratègies i contradiccions",
"Desarrollo sostenible y agricultura", "El desarrollo
sostenible", "Desenvolupament sostenible i ciència".
|
|
|
Títol: ESTIMAR LA NATURA
Tipus
de recurs: escrit; llibre
Resum:
Aquest quadern
de camp proposa una sèrie d'activitats per descobrir la natura, des
de la perspectiva de l'estimació i la diversió, als joves que passin
uns dies de colònies a l'estiu o facin activitats diverses a la natura,
i per als qui participin en esplais i entitats de lleure que proposen
sortides al camp i excursions. També pot servir als educadors ambientals
per donar-los idees a l'hora de preparar les activitats didàctiques.
La presentació senzilla i molt gràfica encomana sensacions francament
positives. Les propostes es classifiquen en tres grups: observar,
treballar i protegir la natura. |
|
|
Títol: DESCUBRAMOS NUESTRO MEDIO AMBIENTE
Tipus
de recurs: escrit; llibre
Resum:
Projecte
internacional contextualitzat a Espanya que té per objectiu principal
promoure actituds crítiques i fonamentades de valoració i respecte
cap al medi ambient, mitjançant el coneixement dels fenòmens i processos
que tenen lloc al planeta terra. El conjunt de materials consten d'un
vídeo i vuit llibres, set temàtics i un amb informació addicional
i recursos didàctics per complementar el treball dels altres llibres.
La temàtica dels volums és: El nostre planeta (sistema solar i la
terra), l'aire (l'atmosfera), l'aigua (el seu cicle, qualitat, reserves
i aigua de mar), la terra (geologia), la vida (evolució biològica,
cicle del carboni, ecologia i adaptació), les persones (tecnologia,
poblament, les ciutats), els desafiaments, amb estudi de casos: contaminació,
plàstics, estalvi, protecció del medi ambient |
|
|
Títol: CIÈNCIES DE LA TERRA I DEL MEDI AMBIENT
Tipus
de recurs: escrit; llibre
Resum:
Exemple
de segon nivell de concreció, estructurat en tres mòduls de tres,
cinc i tres unitats respectivament i una unitat desenvolupada, el
quart del segon Mòdul: "Dinàmica externa continental. Processos
derivats i la seva gestió". Aquest crèdit se centra en l'estudi
de les interrelacions entre el sistema humà i els altres sistemes
terrestres. Té un enfocament interdisciplinari i de síntesi, però
sense oblidar la visió científica en l'estudi de les ciències de la
terra i ambientals. El primer Mòdul "L'Atmosfera i la Hidrosfera",
té les següents unitats: Les ciències de la terra en el context del
medi ambient; L'Atmosfera; La Hidrosfera. El segon Mòdul "La
geosfera" té les unitats: La geosfera: conceptes bàsics; La Geosfera:
Recursos i la seva gestió; Dinàmica interna: processos derivats i
la seva gestió; Dinàmica externa continental; Dinàmica externa litoral.
El tercer Mòdul "La pedosfera i la gestió del medi ambient"
té les unitats: La pedosfera; La gestió del medi ambient; La gestió
del medi ambient: objectius i instruments; L'oferta i l'ús del medi
ambient. |
|
|
Títol: ALFABETITZACIÓ AMBIENTAL: una educació per al nou
mil·leni
Tipus
de recurs: escrit; llibre
Resum:
El sistema
educatiu, formal i informal, es concentra prioritàriament en formar
persones competents físicament, cultural i social. Els educadors haurien
de guiar també l'aprenentatge cap a la competència ambiental; per
garantir-ho cal canviar el sistema de valors de tota la societat,
que ha desvinculat l'individu del seu entorn ambiental. En aquest
sentit, s'hauria d'educar els joves en una ètica capaç de fer front
a la crisi ambiental global, en la línia marcada per la Conferència
d'Educació Ambiental de Tbilisi de l'any 1977 i el II Congrès Iberoamericà
d'Educació Ambiental de 1997. L'alfabetització ecològica seria l'habilitat
d'entendre els principis de l'ecologia (interdependència, reciclatge,
associació, flexibilitat, diversitat..) i viure d'acord amb ells.
Aquesta alfabetització pot tenir en els mitjans de comunicació l'escola
més influent. |
|
|
Títol: NOSALTRES,
ELS ÉSSERS VIUS
Tipus
de recurs: Cd-rom; multimèdia
Resum:
Aquest CD forma part del material didàctic del Projecte 'Ciència
6-12', relacionat amb el bloc 4 del Projecte: 'relacions entre els
éssers vius i el medi. Està estructurat en 7 parts:
'La diversitat dels organismes'; 'Característiques dels organismes';
'El cicle vital dels organismes'; 'Cadenes i xarxes tròfiques';
'Poblacions'; 'comunitats'; 'Ecosistema'. La introducció i
el fil conductor corren a càrrec d'un mussol anomenat 'Filomàtic',
que explica breument el funcionament de cada apartat. Els exercicis
es basen en observació d'imatges, relacions paraula-imatge,
imatge-imatge, endevinalles, identificació de dibuixos etc.
|
|
|
Títol:
EL DELTA DE L'EBRE. FLORA I FAUNA
Tipus de recurs:
Cd-rom; multimèdia
Resum:
El Delta de l'Ebre és un espai natural de 7.802 ha. que inclou
320 Km d'arrossars, hortes i espais naturals en els quals conviuen
una gran diversitat de plantes, peixos, amfibis i aus. El Cd-Rom és
interactiu i dóna a conèixer una petita mostra d'aquesta
flora i fauna. Conté 104 fitxes de les quals 44 pertanyen a
ocells, 38 a flora, 10 a rèptils, 7 a amfibis i 5 a invertebrats.
Des de la pàgina inicial de cada una de les fitxes es pot accedir
a cada un dels següents apartats: Hàbitat; Reproducció;
Distribució; Situació de l'espècie i Informació
|
|
|
Títol:
L'AIGUA, UN BÉ ESCÀS I VITAL
Tipus de recurs:
escrit; llibre
Resum:
Aquesta
proposta didàctica treballa sobre la problemàtica de
l'aigua al voltant de dos grans eixos temàtics: escassetat
d'aigua que comporta la necessitat d'estalviar-la i complexitat del
procés de depuració d'aigües que comporta la necessitat
de no contaminar-la. Els continguts que es treballen se centren en
l'àrea de ciències experimentals, en el marc d'un crèdit
variable d'educació ambiental. L'activitat central és
la visita a la planta depuradora d'aigües residuals de Tremp.
La proposta està organitzada en tres parts: el material de
l'alumne que conté les fitxes de treball, el material de consulta
que conté un dossier informatiu del procés de depuració
de les aigües residuals amb el glossari de termes específics
i la guia didàctica. S'hi distingeixen tres tipologies d'activitats:
de sensibilització o introductòries que introdueixen
el tema de l'escassetat d'aigua i la necessitat d'estalviar-la. |
|
|
Títol: EL MEDIO AMBIENTE
Tipus
de recurs: escrit; llibre
Resum:
Aquest quadern
de camp proposa una sèrie d'activitats per descobrir la natura, des
de la perspectiva de l'estimació i la diversió, als joves que passin
uns dies de colònies a l'estiu o facin activitats diverses a la natura,
i per als qui participin en esplais i entitats de lleure que proposen
sortides al camp i excursions. També pot servir als educadors ambientals
per donar-los idees a l'hora de preparar les activitats didàctiques.
La presentació senzilla i molt gràfica encomana sensacions francament
positives. Les propostes es classifiquen en tres grups: observar,
treballar i protegir la natura. |
|
|
Títol: UNA SOLA TERRA. COMUNICACIÓ I MEDI AMBIENT EN LA SOCIETAT
GLOBAL
Tipus
de recurs: escrit; llibre
Resum:
Compendi
de les reflexions efectuades per sis reconeguts experts a nivell mundial
en temàtica medio-ambiental dins del marc del I Simposi Internacional
UNA SOLA TERRA, celebrat a Barcelona l'octubre de 1989. Les ponències
aborden les principals problemàtiques ecològiques que té plantejades
la humanitat avui dia, tractades totes elles des d'una perspectiva
global. Cada ponència s'acompanya d'una breu biografia de l'autor,
i de la presentació del tema a càrrec d'un especialista català. |
|