
|

|
Les transformacions que hem experimentat els centres d'educació
especial aquests darrers anys són ben diverses: tot plegat apunta
cap a una reconversió d’aquests centres, tot entenent que hem de
ser oberts a l'entorn i que hem de proporcionar elements i recursos
cap a la població que atenem, i als professionals que treballen i
treballem en l’educació.
Amb la voluntat de donar a conèixer la nostra tasca, hem volgut
publicar aquest document que ens permeti ensenyar-vos quina és
la nostra realitat com a centre educatiu.
Avui, a l'inici d'una reforma que està transformant el panorama
educatiu de casa nostra, estem observant impacients com
l'educació a Catalunya està canviant molt de pressa. El
panorama de l'educació especial és incert, com ho és l'educació
i com ho són moltes de les activitats que l'ésser humà desenvolupa
al llarg d'una vida, perquè no.
Que haguem volgut oferir-vos aquest document, respon a la
inquietud que tenim com a claustre, per tal que siguem tots
plegats coneixedors d'aquesta realitat , i perquè puguem
entendre que hi ha una població de nens i nenes, de nois i
noies amb disminucions psíquiques, amb necessitats educatives
especials.
Aquest document és una petita mostra del que el col·legi
públic d'educació especial Els Àngels de Palamós (Baix Empordà)
està duent a terme per tal que la societat sigui més comprensible,
més humana, davant un infant amb disminucions.
Desitgem que, a través d'aquestes planes comprengueu i conegueu
molt més la nostra tasca com a educadors, i que tots plegats
siguem més generosos davant una realitat que està a casa nostra
des que l'home és home.
Palamós, tardor de 1996
|