Materials TIC de suport a l'atenció a la diversitat a l'ESO.

Edu365 Serveis

13 - Abril- 05
serveis edu 365

• Estudiar a Catalunya: informació i orientació d'orientació acadèmica i professional a partir de l'ESO

• Eduradio: diferents programes de Catalunya Ràdio, Catalunya Cultura i emissores escolars, ja emesos que podreu escoltar a través d'Internet.

• Canal edu365: emet a través d'Internet quatre programacions de produccions audiovisuals d'interès educatiu

• Notícies del dia (agencia EFE): cada notícia consta d'un titular i d'una breu descripció. També pot portar una fotografia. Quan s'entra a la notícia s'amplia la redacció del text. S' actualitza contínuament. Es pot utilitzar per fer treballs sobre notícies, fent cerques i redactant-les segons unes pautes donades.

• Diari de l' escola: és un servei de notícies d'actualitat, elaborat per Vilaweb (diari electrònic independent en llengua catalana), redactat i adreçat específicament als alumnes dels centres educatius

• La Vanguardia de l' Estudiant: recull d' articles publicats al diari La Vanguardia i seleccionats en funció del seu interès pels joves. Inclou una hemeroteca digitalitzada des de 1881.

• Educampus: és un campus virtual on es poden crear activitats adreçades al professorat o l' alumnat

• WebClip: recull de webs lúdico-educatives presentades a TV3 classificades per etapes i amb una fitxa explicativa.

• El temps (dins l' Agenda): enllaç amb la web del Servei Meteorològic de Catalunya amb informacions generals, dades a temps reals del radar, les estacions automàtiques i la previsió del temps general de Catalunya.

• Carpetes: espai personal a la xarxa. Permet desar i recuperar documents de la xarxa, per tal que s'hi tingui accés des de qualsevol ordinador connectat a Internet. S'hi accedeix des de l'escriptori digital del portal.

• Correu electrònic: permet, als alumnes registrats al portal, llegir i enviar missatges des de qualsevol ordinador connectat a Internet.

• Correu grups: els centres docents poden utilitzar adreces de correu electrònic de duració temporal per assignar-les a alumnes i a grups que participen en projectes cooperatius i de comunicació que requereixen el correu electrònic Internet.

• Xat: l'usuari registrat a l' EDU pot escollir un dels canals i participar en el diàleg. A la columna de la dreta es veuen els usuaris que hi ha connectats. Es pot utilitzar com a mitjà de comunicació escrita en temps real entre els alumnes