Materials TIC de suport a l'atenció a la diversitat a l'ESO.
   
 
jfonoll@pie.xtec.es
 

Programari


13 - Abril- 05

1 Materials instal·lats i per instal·lar

Els ordinador de l' Aula Oberta venen configurats i a punt d' utilitzar una vegada s' han endollat al corrent i a la xarxa. En el programari que està previst s' utilitzi en aquests equipaments cal distingir:

  • Programes instal·lats i operatius.

Són la majoria dels que trobareu al menú Inici | Programes dins les carpetes Aplicacions Generals, Aplicacions Internet i Aplicacions SGTI En clicar les dreceres corresponents s' engeguen els programes.

  • Programes instal·lats que requereixen un CD-ROM pel seu funcionament. Estan agrupats en el menú Inici | Programes | Aplicacions CD-ROM. Cal utilitzar els CD-ROMS que formen part de l' equipament de l' IES i que us facilitarà el Coordinador d' Informàtica o, alternativament, podeu demanar-los en préstec al CRP.

  • Programes que cal instal·lar ja que utilitzen una llicència que està dipositada en el centre.
  • Programes per instal·lar.

La carpeta D:\PRG_EDUC_INSTAL_2004 és un reservori de programes, molts d' ells específics, que podeu instal·lar en funció de les vostres necessitats. Podeu fer la instal·lació en el vostre ordinador, bé a través de la xarxa o copiant-los en un CD-ROM que us pot servir per instal·lar en altres ordinadors del centre.

2 .Actuacions a fer en el centre

Com ja hem dit anteriorment, desprès de la connexió dels equips és necessari fer les següents tasques:

  1. Instal·lar l' Office i els diccionaris en català i castellà, per poder fer servir el Word, Power Point, l' Acces i l' Excel. Cal utilitzar el CD-ROM de l' Office del centre. És aconsellable instal·lar el paquet complert amb les opcions per defecte.

  2. Instal·lar la Síntesi de Veu UPCTV. Es tracta d' una utilitat que permet llegir qualsevol text que hi ha a la pantalla de l' ordinador en català o castellà. Pot ser d' ajuda amb l' alumnat que te dificultats en la comprensió i producció de text escrit.

La Síntesi de veu es troba a la carpeta D:\PRG_EDUC_INSTAL_2004\SINTESI\ i és aconsellable que quedi instal·lada en la carpeta C:\PRG_EDUC\UPCTV

  1. Instal·lar les Adaptacions Word. Es tracta d' un conjunt de plantilles que modifiquen la configuració de del Word per facilitar-ne l' ús a l' alumnat. En el cas de l' ESO és aconsellable utilitzar les plantilles CATALA.DOT i MATES.DOT.

Trobareu les Adaptacions Word a la carpeta D:\PRG_EDUC_INSTAL_2004\SINTESI\ .

La instal·lació ha de ser posterior a l' Office i és aconsellable escollir les opcions per defecte.

  1. Instal·lar altres programes. A la carpeta D:\PRG_EDUC_INSTAL_2004\ trobareu altres materials i programes específics que podeu instal·lar segons les vostres necessitats. És aconsellable fer una instal·lació selectiva, ja que, si instal·leu tots els materials, els ordinadors queden sobrecarregats, és més difícil utilitzar-los i mantenir-los, i funcionen pitjor.

  2. Fer una imatge amb el Ghost.

El Ghost és una utilitat per fer còpies de seguretat d' un disc de l' ordinador i restaurar-les en qualsevol moment per retornar-lo a la situació inicial. De tant en tant, és necessari restaurar l' ordinador, ja que amb el temps els virus, els fitxers temporals, el programes mal instal·lats van degradant el Windows i n' empitjoren el rendiment.

El conjunt d' aquestes tasques és d' esperar que les faci el Coordinador d' informàtica del centre però, en la mesura que vosaltres hi estigueu presents i l' ajudeu, guanyareu en autonomia amb aquest equipament.

Pràctica Instal·lar un programa en el Windows XP

Al instal·lar un programa en els ordinadors de l' Aula Oberta és possible que succeeixin algunes d' aquestes situacions

  1. Si el voleu instal·lar amb perfil ALUMNE, TALLER o PROFESSOR, potser no tingueu drets suficients i el programi doni algun tipus d' error.

  2. Si l' instal·les amb el perfil SUPER, el programa no apareix a l' escriptori o al menú programes dels altres usuaris

Per fer una instal·lació amb èxit el procediment més segur és

  1. Tancar sessió i entrar amb l' usuari SUPER

  2. Assignar temporalment l' usuari TALLER al grup Administrador

  3. Tancar sessió i entrar amb l' usuari TALLER

  4. Instal·lar el programa

  5. Tancar sessió i entrar amb l' usuari SUPER

  6. Assignar l' usuari TALLER al grup Usuario Avanzado

 

 

       
XTEC