Materials TIC de suport a l'atenció a la diversitat a l'ESO.

La xarxa

13 - Abril- 05

1 La xarxa i la mini xarxa

Els ordinadors de l' Aula Oberta està previst que quedin connectats a la xarxa del centre i d' aquesta manera tenir accés a Internet i altres serveis de xarxa.

Quan es té connexió a la xarxa s' accedeix a:

• Internet a través de la connexió del centre, el que permet accedir a les pàgines web, al correu i a altres serveis

• les impressores de xarxa, el que permet imprimir encarà que no hi hagi una impressora connectada físicament a l' ordinador
  • les unitats de xarxa S: T: , unitats comuns, situades en el servidor i accessibles des de cada ordinador. Això permet:

• guardar un treball a la xarxa i recuperar-lo des de qualsevol ordinador de manera que podem canviar d' ordinador i seguir treballant amb els nostres documents.

• posar recursos a la xarxa ( exercicis, imatges, programes, ...) i utilitzar-los indistintament des de qualsevol ordinador.

• Altres serveis de xarxa com xats i videoconferències, i a les Aplicacions en Xarxa , un paquet de programes i activitats situades en el servidor però que es poden utilitzar simultàniament des de cada ordinador.

Els ordinadors de les Aules Obertes poden tenir un doble funcionament:

• integrats dins la xarxa general, com la resta d' ordinadors del centre connectats al servidor S-207.

• funcionar com una minixarxa independent, utilitzant la impressora de l' aula i un dels ordinadors com a miniservidor (MS-233), enlloc del servidor del centre.

La diferència està en que les unitats S: i T: es guarden físicament en un ordinador de la pròpia aula, que funciona com a servidor però que també permet que s' hi treballi. D' aquesta manera es guanya autonomia, ja que les modificacions que es facin en els discs de xarxa no afectarà al servidor del centre ni a la resta d' usuaris.

En qualsevol dels dos casos es té accés a Internet a través de la connexió ADSL del centre.

La manera d' utilitzar una o altra configuració depèn de quin usuari s' utilitzi a l' hora d' engegar la sessió de Windows.

2 Perfils d' usuari

Els perfils d' usuari permeten definir diverses configuracions a l' ordinador de manera que s' adapti a les necessitats de les diferents persones que el fan servir.

En Windwos XP l' usuari determina:

• Com són les connexions a xarxa

• Quins drets es tenen per escriure, instal·lar o esborrar programes

Igualment cada usuari té el seu propi:

• Escriptori, menú d' Inici i de programes,

• Carpeta de documents
  • Dades de programes com carpeta de plantilles, històric d' Internet ,.....

Aquí teniu un quadre resum dels usuaris que hi ha en els equips de l' Aula Oberta i les seves característiques

Alumne

Identificatiu

taller

alum-01