Enrera
Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Imprimir
Pràctica B151. Relació amb els programes Word i Excel
   
Atenció!
Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer B151.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocb, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la pràctica.
 

Introducció

L'objectiu d'aquesta pràctica és treballar les relacions del programa Access amb els altres programes integrats dins del paquet Microsoft Office 97, bàsicament el Word i l'Excel.

  • Publicar com MS Word. Aquesta opció és molt ràpida de fer, consisteix en passar una taula qualsevol de la base de dades a un document tipus Word, ho converteix en una taula típica en format Word.
  • Combinar con MS Word. Es tracta d'una opció més complexa i es treballarà en una altra pràctica.
  • Analizar con MS Excel. S'obté un resultat similar a la primera opció, però en lloc de convertir-ho en format Word, ho fa en format Excel, inserint la informació en un full de càlcul que després podreu modificar amb aquest programa.
   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

Publicar con MS Word

  1. Executeu el programa Access 97.
  2. Recupereu la BD accb151.mdb, que trobareu a la carpeta tic\blocb
  3. Feu clic sobre la pestanya Consultas, apareixerà la consulta 6PRIM, corresponen als 25 alumnes de 6è A. Feu doble clic per obrir-la.
  4. Accediu al menú Herramientas | Vínculos con Office | Publicar con MS Word
  5. El contingut de la consulta es guarda com un arxiu amb format RTF (Rich Text Format). El programa Word s'executa automàticament i carrega l'arxiu.
  6. Des del programa Word, feu clic a la icona Vista preliminar, si no es veu tot el contingut, ja que la configuració de la pàgina, per defecte, és vertical, canvieu-la a horitzontal:
    • Accediu al menú Archivo | Configurar página..., feu clic a la pestanaya Tamaño del papel i escolliu Horizontal.
  7. Modifiqueu el què us sembli oportú, i per acabar, deseu el fitxer a la carpeta tic\blocb amb el nom b1511
    • Accediu al menú Archivo | Guardar como..., a l'apartat Guardar como tipo:, escolliu del desplegable l'opció Documento de Word
  8. El resultat final d'aquest apartat de la pràctica ha de ser molt semblat al de la Figura 1.
 
 

Figura 1

 

Analizar con MS Excel

  1. Es suposa que esteu al programa Access amb la consulta 6PRIM oberta.
  2. Accediu al menú Herramientas | Vínculos con Office | Analizar con MS Excel, automàticament s'executarà el programa Excel amb el contingut de la consulta.
  3. Modifiqueu el què us sembli oportú, i per acabar, deseu el fitxer a la carpeta tic\blocb amb el nom b1512
  4. Per finalitzar la pràctica, tanqueu tots els programes oberts.
   
   
 
Aquesta pràctica està basada en el curs Aplicacions de gestió amb Access
 
Amunt