|
Pràctica B152.
Combinar correspondència amb Word |
|
|
|
Abans de realitzar la pràctica, caldrà
executar el fitxer B152.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada
tic\blocb, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament
de la pràctica. |
|
|
|
Introducció
Entre el programa de base de dades Access
97 i el programa processador de textos Word
97, ja que tots dos són integrants del paquet ofimàtic Microsoft
Office 97 es dóna gran compatibilitat i grau d'integració elevat.
Una d'aquestes modalitats de relació de base
de dades i processador de textos és:
- Combinar con MS Word. Es tracta
d'una opció més complexa, és l'anomenat "mailing" o combinació de les
dades d'una taula o consulta Access
(adreces de persones, per exemple) amb un document base o carta model
del Word. Fent el procés adequat, s'obtindrà
com a resultat un document idèntic per a cadascun dels integrants de
la taula o consulta Access, variant
només les dades combinades individuals (el nom, cognoms, adreça, etc).
|
|
|
|
Desenvolupament de la pràctica |
|
|
|
- Executeu el programa Access 97.
- Recupereu la BD accb152.mdb, que
trobareu a la carpeta tic\blocb
- Feu clic sobre la pestanya Consultas,
apareixerà la consulta 6PRIM,
corresponen als 25 alumnes de 6è A. Feu doble clic per obrir-la.
- Feu clic sobre la icona
i escolliu l'opció Combinar
con MS Word. En el cas que no tingueu visible
aquesta icona, accediu al menú
Ver | Barras de herramientas | Personalizar ...
i activeu Base de datos.
També és operatiu accedint al menú Herramientas
| Vínculos con Office | Combinar con MS Word
- La següent pantalla ens mostra el primer
pas de l'assistent, i com que ja disposeu d'un document Word (docb152.doc)
per fer la funció de carta base, haureu d'escollir la primera opció.
En el supòsit que no ho tinguessiu creat, s'hauria d'escollir
la segona opció. Veure Figura 1
|
|
|
|
|
|
- Cerqueu el document docb152.doc
que es troba a la carpeta tic\blocb
- Un cop cercat el document abans esmentat,
feu doble clic a sobre d'ell. Automàticament s'obre el programa
Word amb el document i en ell hi apareix
la barra d'eines de la combinació de correspondència. Veure Figura 2
|
|
|
|
Figura 2
|
|
- Ara continueu dins del programa Word
creant la carta base, la qual consta d'una sèrie de codis dels camps,
que els escollireu fent clic sobre Insertar
campo de combinación,
la primera opció de l'esquerra de la barra d'eines:
- Situeu el cursor del ratolí
després de Núm. Matrícula:
i premeu la tecla d'espai, amb l'objectiu
que no quedi lligat el camp a la paraula anterior. Feu clic a sobre
de Insertar
campo de combinación, es desplegarà una llista de
camps, escolliu MATRICULA.
Us adonareu que s'ha insertat el camp «MATRICULA».
A continuació premeu la tecla Retorn
per fer el salt de línia.
- Feu el mateix que el punt anterior
amb el camps «NOM» «COGNOM1»
«COGNOM2», recordeu de deixar un espai entre
els camps.
- El resultat final ha de ser semblant
al de la Figura 3.
|
|

|
|
|
|
- Si feu clic a sobre d'un camp inserit,
per exemple «MATRICULA»,
observareu que ha canviat a un color gris de fons, són els noms
dels camps escollits i tot el que apareix escrit sense fons gris és
teclejat manualment.
- Una vegada tingueu insertats els camps combinats, feu clic a la icona
Ver datos combinados, per visualitzar
les dades. Per anar al següent registre, feu clic a la icona ,
feu clic a la icona
per anar directament al darrer. Proveu de fer clic sobre aquestes icones
.
Què ha passat?
- Ara ja teniu la carta model i només us queda
decidir quin tipus de combinació voleu fer entre els dos elements. Feu
clic sobre la icona
o bé, accediu al menú Herramientas
| Combinar correspondencia... entrareu a la finestra de la combinació
de correspondència. Veure Figura 4
|
|
|
|
|
|
- Feu clic al botó Combinar...
, us apareixerà una finestra en la qual podreu escollir entre
totes les diferents modalitats de combinació que us ofereix el programa:
Veure Figura 5
- Documento nuevo:
genera un document en format Word que contindrà tantes pàgines com
registres hi hagi a la font de dades o taula de la combinació.
- Impresora:
no genera cap document, simplement surt per impressora.
- Correo electrónico:
genera un missatge de correu electrònic nou per a cada registre
producte de la combinació i ho situa en la safata de sortida del
programa gestor del correu electrònic que tingueu configurat com
a predeterminat en el vostre ordinador. Podem escollir d'afegir-hi
com a document annexat al missatge el document en format Word creat
o no. Un dels camps de la taula o consulta a combinar ha de contenir
adreces de correu electrònic per poder escollir aquesta modalitat
de combinació.
|
|
|
|
|
|
- Escolliu Documento nuevo de l'apartat
Combinar en. El programa Word ha creat
un nou document amb 25 pàgines, corresponents als 25 registres
de la consulta.
- Deseu el nou document amb el nom b152.doc
a la carpeta tic\blocb
|
|
Combinació per mitjà del correu electrònic
En el supòsit d'escollir la combinació per Correo
electrónico, abans de donar
l'ordre de fer la combinació caldrà fer clic sobre el botó Configuración....Veure
Figura 6
|
|
|
|
|
|
- En el primer desplegable hem d'expressar
quin camp de la consulta o taula conté les dades de l'adreça electrònica.
Així caldrà escollir el camp E_MAIL
en aquest cas.
- També s'especifica quin assumpte voleu que
tingui el missatge, en aquest exemple Avís d'obres.
- I per últim, si marqueu la casella d'Enviar
documento adjunto, el que farà és incloure com a document adjunt
al missatge de correu electrònic el document format Word que generem
com a producte de la combinació. Veure Figura 7
|
|
|
|
|
|
- Ara ja només caldria fer clic sobre el botó
Combinar i es posa en marxa automàticament
el mecanisme que farà que en el nostre programa de correu electrònic
predeterminat s'afegeixin els missatges nous en la safata de sortida
corresponent.
|
|
Com que
aquestes adreces de correu electrònic són fictícies procureu esborrar de
la safata de sortida els missatges abans que el programa corresponent intenti
enviar-ho |
|
|
|
|
|
Aquesta pràctica està basada en el curs
Aplicacions de gestió amb Access
|
|
|
 |
|
|
|
|