Recursos de llengua a l’Edu365

Educacio infantil

Llegir i escriure

M’ENDEVINES?

POESIA

Poesi@.com és un conjunt d’activitats multimèdia que giren entorn de la poesia.

Recull de poemes que es presenten en quatre blocs temàtics: poemes bestials, poemes naturals, poemes de nadal i poemes boníssims, amb una selecció de deu poemes per bloc. Cada poema es pot escoltar, llegir i veure’n l’animació, imprimir-lo...

 

 

CONFEGIR

CONFEGIR és un material de suport a l'aprenentatge de l'escriptura en format multimèdia. Pel fet de ser una eina informàtica, ofereix avantatges de resposta immediata, d'estimulació i exercitació autònomes, i també de motivació per a l’alumne/a a l’hora d’escriure paraules.

Per entendre la seva màxima utilitat, cal remetre's al moment d'aprenentatge en què, per als nens i les nenes, les grafies comencen a esdevenir significatives, de manera que, jugant amb els signes, fan hipòtesis d'escriptura de paraules conegudes per ells. Després d'haver seleccionat i seqüenciat correctament cadascuna de les lletres, l'usuari/ària rep l'afirmació d'aquella hipòtesi a través de la imatge corresponent i de l’àudio del nom de la paraula escrita. D'aquesta manera, s'estableix un joc d'escriptura de paraules per desencadenar el dibuix a la pantalla i el so del seu nom.

CONTES SPC

A la secció dels contes per escoltar i llegir (Contes SPC) es treballen els sistemes augmentatius i alternatius de la comunicació (SAAC) d'una manera lúdica i motivadora per potenciar la comunicació en els alumnes tenint en compte les seves limitacions. Presenten activitats interactives relacionades.

Activitats Flash

Contes

Activita Activitats Jclic ts Jclic

EL MÓN PER UN FORAT

És una sèrie de vídeos, fotografies, dibuixos i activitats interactives pensades per ser trasmeses i visionades per Internet.

Vol recolzar l’observació indirecta de tots els principals continguts que hi ha a l’àrea de la descoberta de l’entorn natural i social. Com a metodologia general es parteix d’una imatge audiovisual i s’introdueix el text escrit relacionant-lo amb les imatges i dibuixos.

Els continguts estan estructurats en tres grans blocs: els éssers vius, el paisatge i la societat. Cada bloc consta de diferents capítols on es tracten els centres d’interès que se’n van afegint periòdicament.

Activitats Flash

Activitats Jclic

Educació primària

En quant a materials educatius, a la pàgina de primària, destaquen:

Va de llibres

http://www.edu365.com/vadellibres/

S’hi accedeix des de l’apartat Alumnes/Primària.

Cada mes s’exposa el contingut d’un llibre per motivar-ne la lectura, El llibre del mes, amb els apartats: Tasta’n quatre ratlles!, No perdis el fil iEl joc. També hi ha uns apartats generals: El món dels llibres, amb Les conferències del monstre Tom Patracol, El llibrefòrum, La biblioteca, i Tria i remena.

El contingut l’elabora Cavall Fort. Requereix el plug-in de Flash

 

Contes SPC

http://www.edu365.com/primaria/

S’hi pot entrar des de l’apartat Alumnes/Primària.

Els Contes SPC treballen els sistemes augmentatius i alternatius de la Comunicació (SAAC) d'una manera lúdica i motivadora per potenciar la comunicació en els alumnes tenint en compte les seves limitacions. Es poden escoltar i llegir. També presenten activitats interactives relacionades.

Mira què dic!

http://www.xtec.cat/ed_esp/act/miraquedic/

Des de l’apartat Alumnes/Primària i des de Mares i pares,  trobareu també informacions d'interès per a les famílies amb fills sords.

El llenguatge dels signes a l'abast de tothom en un manual interactiu.

S’hi pot entrar des de l’apartat Alumnes/Primària.

Joc d’escacs en línia http://www.edu365.com/escacs/index.htm (cal ser usuari registrat) i altres aplicacions i webs sobre aquest tema.

Jocs del Va de llibres!

http://www.edu365.com/vadellibres/biblioteca/jocs.html

S’hi pot entrar des de l’apartat Alumnes/Primària/Jocs.

És un conjunt de jocs interactius de l’aplicació Va de llibres! classificats per tipologies: trencaclosques, memòria, sopa de lletres, objecte amagat...

Diccionari català-àrab

http://www.edu365.com/agora/dic/catala_arab/

S’hi accedeix  des de l’apartat Alumnes/Primària/Acollida.

És un vocabulari temàtic infantil il·lustrat agrupat pels temes més propers als infants. Inclou la fonètica de les paraules en àrab i en català. Els sons i les paraules corresponen a una dicció estandarditzada de l'àrab. Anomena els principals elements de la cultura àrab.

 

Diccionari català-urdú

http://www.edu365.com/agora/dic/catala_urdu/

S’hi pot entrar des de l’apartat Alumnes/Primària/Acollida.

És un vocabulari temàtic infantil il·lustrat agrupat pels temes més propers als infants. Inclou la fonètica de les paraules en urdú i en català. Anomena els principals elements de la cultura urdú.

Diccionari català-xinès

http://www.edu365.com/agora/dic/catala_xines/

A la pàgina de cada àrea hi sol haver les seccions de les miniunitats didàctiques (MUD), les preguntes amb resposta (PAR) i altres materials de l’àrea corresponent, com:  Entrena’t per llegir (Llengua catalana),  La botiga (Matemàtiques), Els contes del Tom i la Laia (Llengua anglesa), Unitats didàctiques elaborades per professors...

S’hi pot accedir des de l’apartat Alumnes/Primària/Acollida.

Vocabulari temàtic infantil il·lustrat agrupat pels temes més propers als infants. Inclou la fonètica de les paraules en xinès i en català. Anomena els principals elements de la cultura xinesa.

Entrena’t per llegir

http://www.edu365.com/entrena/

S’hi accedeix des de l’apartat Alumnes/Primària/Llengua catalana.

És un projecte d'entrenament lector amb activitats relatives al procés de descodificació i de comprensió lectora.

Va adreçat a alumnes que s’inicien en el procés de la lectura. Està estructurat i seqüenciat en tres blocs, anomenats Comença a córrer, Mig fons i Marató. Cada bloc està format per sis unitats. Dins de cada unitat, hi ha sis grups d'activitats diferents: Fes gimnàstica amb els ulls, Troba la paraula, Fixa la vista, Quant trigues a llegir-ho bé?, Fes memòria i Llegeix.

 

Ortografia al cicle inicial

http://www.xtec.cat/aulanet/ud/catala/ortografia/

S’hi pot entrar des de l’apartat Alumnes/Primària/Llengua catalana.

Unitat didàctica amb exercicis per treballar les normes ortogràfiques bàsiques per a l’alumnat de cicle inicial. Una ajuda en l’aprenentatge de la lectoescriptura. Hi ha una petita guia per al mestre.

Conjugació

http://www.edu365.com/primaria/muds/catala/

S’hi pot accedir des de l’apartat Alumnes/Primària/Llengua catalana.

En escriure l’infinitiu d’un verb, el cercador obre la pàgina del diccionari DIDAC amb la conjugació corresponent.

Diccionari català-aranès

http://www.edu365.com/primaria/muds/aranes/dic/

S’hi accedeix des de l’apartat Alumnes/Primària/Llengua aranesa.

És un vocabulari temàtic infantil il·lustrat agrupat pels temes més propers als infants. Inclou la fonètica de les paraules en aranès i en català.

Relació de MUD Primària

La taula següent recull la relació de MUD de cada àrea que pot variar a mida que s’elaboren noves MUD.

Títol

Àrees, contingut i cicle

LLENGUA CATALANA

LÈXIC

 

Escrivim números

Escriptura de l’u fins al dinou (c. inicial)

El pare del meu cosí...

Lèxic: les relacions de parentesc (c. inicial)

L’Akira se’n va al mercat

Lèxic: els aliments (c. inicial)

A les vuit del matí em llevo

Lèxic: les accions quotidianes (c. inicial)

Quina hora és?

Les hores en català (c. Inicial)

Més pelat que una rata

 La comparació: més ... que, com en frases fetes (c. inicial)

Molt, gaire o gens?

 Ús d’aquest tres mots segons el sentit de la frase (c. superior)

Ho fem o ho hem de fer

L’ús dels verbs “fer” i “donar” en frases fetes (c. superior)

SONS I GRAFIES

 

Bessones

Identificació del so i grafia dels dígrafs [ll], [ss] i [rr] (c. Inicial)

Torró s’escriu amb o

 Ortografia: distinció dels sons de la o (c. superior)

Viatge en globus

 Ortografia: la v i la b en noms propis de ciutats (c. mitjà)

Hem? Em? Sona igual!

Distinció fonètica i gràfica entre hem i em (c. superior)

Del vint al... noranta-nou

Escriptura de les desenes: els guionets (c. mitjà/superior)

Centenars i milers

Escriptura de les desenes, centenes i milers (c. mitjà/superior)

Un so, dues lletres

Reconeixement dels dígrafs (c. mitjà)

   

La síl·laba més forta

Ortografia: accentuació, identificació de la síl·laba tònica (c. superior)

Comptem síl·labes

Separació sil·làbica (c. superior)

Ui! Dues vocals juntes

Separació de síl·labes: reconeixement dels diftongs  (c. superior)

GRAMÀTICA

 

Augmentatius

Escriptura dels augmentatius. Observació de la terminació (c. mitjà)

Diminutius

Escriptura dels diminutius. Observació de la terminació (c. inicial)

 En Jordi o el Jordi?

Els determinants articles, davant de noms comuns i propis (c. mitjà)

Jo sóc el Pelut. I tu?

Identificació dels pronoms personals (c. mitjà)

T’agrada la piscina?

Els pronoms personals singulars (c. superior)

Ens agrada molt viatjar!

Els pronoms: ens, us (plural), escriptura i ús (c. superior)

TIPUS DE TEXT

 

Endevinalles

Pràctica de la grafia “g” inclosa en la solució d’endevinalles (c. Inicial)

Tastaolletes

El text instructiu: receptes de cuina (c. mitjà/superior)

Una postal

Tipologia textual: la postal, parts (c. mitjà)

LLENGUA ARANESA

Vam a vestir-mos

Camp semàntic: les peces de vestir.

Era carta

Comunicació<. Parts d’una carta.

Accions deth dia

Lèxic: les accions quotidianes

LLENGUA CASTELLANA

LÉXICO

 

Un dia en el campo

Pràctica de lèxic relacionst amb el camp semàntic dels aliments (c. inicial)

Arriba el telón

Lèxic relacionat amb el teatre (c. superior)

El fontanero

 Lèxic: les professions, morfemes per indicar el masculí i el femení

(c. mitjà)

¿Qué día es hoy?

Lèxic: els dies de la setmana  (c. inicial)

Vamos a vestirnos

Camp semàntic: les peces de vestir (c. inicial)

¿Dónde?

Orientació espacial: dreta, esquerra, davant... (c. inicial)

Hablan por los descosidos

Comunicació: sentit real i sentit figurat (c. superior)

Família  de palabras

Família de paraules, paraula primitiva i paraules derivades (c. mitjà)

Late el corazón

Polisèmia (c. mitjà)

¿Tubo o tuvo?

Identificació de la grafia de la b/v (c. mitjà)

GRAFÍAS Y SONIDOS

 

Del águila al zorro

Reconeixement de l’ordre de les lletres de l’abecedari (c. nicial/mitjà)

Sol, Venus,  Júpiter...

Classificació de paraules pel nombre de síl·labes (c. inicial)

Aguda, llana y esdrújula

L’accent: la síl·laba tònica (c. mitjà)

La araña tejía ágil

Ortografia: identificació dels mots amb j/g (c. mitjà)

Extraordinaria esencia

Relació so grafia: x/s (c. mitjà)

Llave, yate...

Relació so grafia: ll/y  (c. mitjà)

GRAMÁTICA

 

Perífrasis verbales

 El concepte de perífrasis verbal, les perífrasis d’obligació (c. superior)

Sujeto y predicado

Identificació SN subjecte i del SV predicat (c. superior)

Prefijos y sufijos

Ús de prefixos i sufixos per a la formació de nou lèxic (c. superior)

   
   

TIPOS DE TEXTO

 

Narración y diálogo

Distinció per la forma de l’escriptura i pel contingut de narracions i diàlegs (c. mitjà)

Nos comunicamos

 Missatges: el correu electrònic i les postals (c. mitjà)

Hola, Julio:...

Comunicació: parts d’una carta  (c. mitjà)

¡Qué noticias!

Tipus d’informacions periodístiques, parts d’una notícia (c. superior)

Sopa de espinacas

Instruccions: en un prospecte, per dur a terme una acció, per elaborar una recepta de cuina... (c. superior)

¡Hola!

Simulació de situacions comunicatives: salutació, acomiadar-se, agrair...

(c. inicial)

Cuando voy, vengo

Endevinalles (c. inicial)

Fuerte como un roble

Comparació i frases fetes (c. superior)

Estás alegre

Elements no lingüístics de la comunicació: expressió d’alegria, tristesa, etc. (c. inicial)

Refranes

Refranys populars relacionats amb el món rural (c. mitjà)

ESO

A la pàgina de cada àrea hi ha tres seccions: les Miniunitats didàctiques, les Preguntes amb resposta, i una selecció d’Enllaços d’interès a pàgines externes amb contingut curricular i d’ajut a l’estudi.

També s’hi troben altres materials educatius com les propostes de lectura, vincles, dictats, activitats amb el diccionari DIDAC, el laboratori virtual, exercicis i problemes, activitats JClic, vídeos, unitats didàctiques i crèdits elaborats per professors...

Vincles

http://www.edu365.com/eso/muds/catala/vincles/

S’hi accedeix des de l’apartat Alumnes/ESO/Llengua catalana.

Vincles 1 (els altres i jo) i Vincles 2 (aquí i allà) són dos paquets de materials interactius per a alumnes nouvinguts a Catalunya. Formen part d’una proposta escrita  per exercitar les habilitats comunicatives, fent un èmfasi especial a les pràctiques d’escoltar i parlar.

Pràctica a http://www.xtec.cat/formaciotic/edu365/

Lletres de batalles

http://www.edu365.com/eso/muds/catala/lletresbatalles/index.htm

S’hi accedeix des de l’apartat Alumnes/ESO/Llengua catalana.

Material multimèdia que reprodueix textos de diversos autors sobre els fets esdevinguts des de l’adveniment de la segona república fins al final de la guerra civil.

Galí en línia

http://clic.xtec.cat/gali/

S’hi entra des de l’apartat Alumnes/ESO/Llengua catalana.

El Galí en línia ofereix materials JClic destinats a l'aprenentatge interactiu de la llengua catalana, recomanat per a l’alumnat nouvingut. Proposa activitats seqüenciades per a dos nivells de dificultat que faciliten el desenvolupament de les habilitats bàsiques de coneixement lingüístic: escoltar, parlar, llegir i escriure.

Pràctica a http://www.xtec.cat/formaciotic/edu365/

Propostes de lectura

http://www.edu365.com/eso/muds/catala/

http://www.edu365.com/eso/muds/castella/

S’hi pot accedir des dels apartats Alumnes/ESO/Llengua catalana i

Alumnes/ESO/Llengua castellana.

Són materials per motivar a la lectura i facilitar l’avaluació de la pròpia comprensió lectora. Aquestes propostes fan referència als títols de lectura recomanats en el currículum d’ESO per a aquestes dues llengües:

  • Llengua catalana
    • Rafik Schami: Una mà plena d’estels
    • Gemma Lienas: El diari lila de la Carlota
    • Joaquim Carbó: Interfase amb mosca
    • Pep Coll: Què farem, què direm?
    • Roald Dahl: Les bruixes
    • J.F. Delgado: Si puges al Sagarmatha quan fumeja neu i vent
    • Anna Frank: Anna Frank. Diari d’una noia
    • Pau Joan Hernàndez: L'ombra del Stuka
    • Gabriel Janer Manila: Recorda't dels dinosaures, Anna Maria
    • Manuel de Pedrolo: El mecanoscrit del segon origen
    • Joan Oliver - Pere Quart: Bestiari
    • J.K. Rowling: Harry Potter i la pedra filosofal
    • Isabel-Clara Simó: Raquel
    • Sebastià Sorribas: Els astronautes del Mussol
    • Xavier Vernetta: Somni de Tànger
    • Mercè Rodoreda: La plaça del diamant
    • Anònim: Tristany i Isolda
    • Maria Àngels Anglada: El violí d'Auschwitz
    • Maria Barbal: Pedra de tartera
    • Anna Frank: El diari d’Anna Frank
    • Homer: L'Odissea
    • Quim Monzó:...Olivetti, Moulinex, Chaffoteaux et Maury
    • Jean-Baptiste Poquelin – Molière: L'avar
    • Montserrat Roig: Ramona, adéu
    • Joaquim Ruyra: Jacobé
    • Albert Sánchez Piñol: La pell freda
    • Anton Txèkhov: Contes
  • Llengua castellana
    • Miguel Larrea: Las andanzas de Kip Parvati
    • Isabel Allende: La Ciudad de las Bestias
    • Manuel Luís Alonso: Las pelirrojas traen mala suerte
    • Anónimo: El Lazarillo de Tormes
    • Gustavo Adolfo Bécquer: Leyendas
    • Pío Baroja: Zalacaín el aventurero
    • Paloma Bordons: La tierra de las papas
    • María Gripe: Los escarabajos vuelan al atardecer
    • Elvira Lindo: Manolito Gafotas
    • Leopoldo Alas Clarín: ¡Adiós, Cordera!
    • Miguel de Cervantes: Don Quijote en Barcelona
    • Miguel Delibes: El camino
    • Gloria Fuertes: Historia de Gloria: amor humor y desamor
    • G. García Márquez: Relato de un náufrago
    • Carmen Martín Gaite: Caperucita en Manhattan
    • Eduardo Mendoza: El misterio de la cripta embrujada
    • Ramon J. Sender: Réquiem por un campesino español
    • Luis Sepúlveda: Un viejo que leía novelas de amor
    • Jordi Sierra i Fabra: Noche de viernes

       

Literatura

http://www.edu365.com/eso/muds/catala/literatura/

http://www.edu365.com/eso/muds/castella/literatura/

S’hi accedeix des dels apartats Alumnes/ESO/Llengua catalana i

Alumnes/ESO/Llengua castellana.

S’hi pot trobar poesia, prosa i teatre: material de suport de literatura catalana i castellana amb informació sobre teoria literària i autors,  lectures i activitats d’autoavaluació.

Dictats

 http://www.edu365.com/eso/muds/catala/dictats/

S’hi pot entrar des de l’apartat Alumnes/ESO/Llengua catalana.

L'aplicació Dictats proposa exercicis per a la pràctica de l'escriptura en llengua catalana que ajudi en la identificació del so i la grafia de les paraules. Permet el treball individual a l'aula, sota la supervisió i orientació del professorat, i fora de l'aula com a treball complementari per al reforç o l'ampliació de l'ortografia.

 

Activitats amb el diccionari DIDAC

http://www.grec.net/home/cel/didac/bal/index.jsp

S’hi pot accedir des de l’apartat Alumnes/ESO/Llengua catalana.

La BAL (biblioteca d’aplicacions lèxiques) presenta activitats de llengua als alumnes de cicle superior de primària i d'ESO amb diferents tipus de jocs lingüístics.

En el moment de jugar, a cada proposta podreu consultar el diccionari DIDAC abans de respondre, i comprovar després els resultats per veure si ho heu fet correctament.

Conjugació

http://www.edu365.com/eso/muds/catala/

S’hi pot accedir des de l’apartat Alumnes/ESO/Llengua catalana.

En escriure l’infinitiu d’un verb, el cercador obre la pàgina del diccionari DIDAC amb la conjugació corresponent.

El temple romà

http://www.edu365.com/eso/muds/socials/temple/

S’hi pot accedir des de l’apartat Alumnes/ESO/Ciències socials.

El temple romà proporciona informació sobre l’arquitectura romana, la mitologia i la religió romana, l’època d’August i la Barcelona romana a través de les activitats, un joc didàctic interactiu, i una reconstrucció virtual; un glossari il·lustrat completa la informació per fer les activitats.

A cada apartat, unes fitxes en format doc que es poden desar en un disquet o al propi ordinador, proposen activitats de comprensió i ampliació sobre els continguts exposats.  

Unitats didàctiques i materials d’Internet a l’aula

MUD de mots

Miniunitats didàctiques amb exercicis interatius sobre lèxic de diversos camps semàntics.

S’hi pot accedir des de l’apartat Alumnes/ESO/Llengua catalana.

http://www.edu365.com/eso/muds/catala/mudsmots/index.htm

Quadern digital

Eina informàtica de suport als processos de producció de textos escrits en llengua catalana.  El programa aporta materials per a 35 hores lectives d’aprenetatge guiat.

S’hi accedeix des de l’apartat Alumnes/ESO/Llengua catalana.

http://www.xtec.cat/aulanet/quadern/

Cuaderno digital

Eina informàtica de suport als processos de producció de textos escrits en llengua castellana.  El programa aporta materials per a 35 hores lectives d’aprenetatge guiat.

S’hi pot entrar des de l’apartat Alumnes/ESO/Llengua castellana.

http://www.xtec.cat/aulanet/cuaderno/

La taula següent recull la relació de MUD de cada àrea en el moment d’elaborar aquest document. Aquesta relació varia dia a dia, a mida que s’elaboren noves MUD.

Títol

Àrees i contingut

LLENGUA CATALANA

Lèxic

Ho fem o ho hem de fer

Precisió lèxica. Els verbs fer i donar en frases fetes

Molt, gaire o gens?

Ús d’aquests mots per complementar o modificar el significat del verb

Prim com un fideu

La comparació: més que..., tan com..., igual que..., etc.

Sons i grafies

Sí, si s’hi posa

L’escriptura de: si, i s’hi

Si no hi poses interès...

L’escriptura de: si no i sinó

Per què surts? Perquè he quedat

L’escriptura de: perquè, per què i per a què

Domino el dòmino

Identificació de la síl·laba tònica

Ui! Dues vocals juntes

Els diftongs

Para l’orella: escolta la o

Identificació del so de la o oberta i la o tancada

Para l’orella: escolta la e

Identificació del so de la e oberta i la e tancada

Com s’accentua la o

Relació so grafia de la o oberta i la o tancada

Com s’accentua la e

Relació so grafia de la e oberta i la e tancada

El Raül és un desagraït

Ús de la dièresi

La Susanna és rossa

L’escriptura de: s, ss

Xoc o joc?

L’escriptura de: j, g, x, ix

Gramàtica

Per Nadal un regal per a tothom

L’ús de per i per a

Vinc? No, no vinguis

L’imperatiu. L’alternança c/g en el sistema verbal

Si estudiessis...

Ús de l’imperfet de subjuntiu

Passa’m la pilota

Ús de l’imperatiu en oracions afirmatives

Si porteu paraigües…

Els temps verbals a les oracions condicionals

Ep, no corris tant!

La forma verbal per expressar una prohibició

El ciclomotor, el té des de fa dos anys

Ús dels pronoms febles: el i les

Les maraques, les he dutes de les Antilles

Ús dels pronoms febles: la/les

Li agafa un tornavís

Ús dels pronoms febles: li i els

Hi vaig

Ús del pronom: hi

En vinc

Ús del pronom: en

Tipus de text

Esquemes

Exemples i pautes per fer esquemes

Paraules clau

Identificació dels mots que aporten informació rellevant sobre el contingut d’un text

Resumeix

Exemples i pautes per fer un resum

L’Anna i el martí han partit peres

Expressions i frases fetes relacionades amb l’alimentació

Treu-te la son de les orelles

Expressions i frases fetes relacionades amb el cos

Discurs directe i indirecte

Canvis en el pas d’un discurs directe a indirecte

LLENGUA CASTELLANA

Léxico

Los Riscal: lazos familiares

Camps semàntics

Gentilicios

La formació d’adjectius per designar orígens

¡Arriba el telón!

Vocabulari bàsic sobre el món del teatre

A ver cómo te las compones

La formació de mots compostos

¡Ah!, pero ¿no es lo mismo?

Precisió lèxica: els parònims

A otra cosa mariposa

Precisió lèxica: paraules comodí

Una joya del lenguaje

Literatura: metàfora

Plántale cara a las locuciones verbales

Locucions verbals

Grafías

Vocales juntas

Diftongs, triftongs i hiatus

Cifras y letras

Morfologia: el nombre

Suenan igual con h o sin ella

Ortografia: h  (a, ah, ha  / he, e, eh...)

Pequeños pero traviesos

Ortografia: monosíl·labs amb accents

¿Y por què hay tantos porqués?

Morfologia: ús en diferents contextos del porqué, por qué...

Junto o separado, pero no revuelto

Ús correcte de así mismo, a sí mismo, asimismo

Gramática

Modalidad oracional

Modalitat oracional: classes d’oracions, tipus d’indicadors, intenció de l’emissor, etc.

¿Chico o chica?

El gènere dels noms

Marca el prefijo

Prefix i sufix (lexemes i morfemes)

Un sujeto escurridizo

Sintaxi: el subjecte

Un complemento muy directo

Identificació del CD en oracions transitives

Tipos de texto

Pide consejo a los refranes

Refranys de diferent tipologia

Vine, vi, vencí

Lèxic: cultismes

Tienes un e-mail