SATI EEE SATI EEE
III Jornades NT&NEE Itineraris en metro
Itineraris en metro

Material informàtic que simula la xarxa del metro de Barcelona. L'objectiu del material és exercitar aspectes que potenciïn l'autonomia dels alumnes dels centres d'EE a l'hora de poder planificar sortides, etc. Els continguts són les línies del metro una a una i els itineraris, amb o sense transbordament.

El recurs tècnic va ser el programa Power Point creant una presentació per cada línia, on les diapositives són les estacions. Les presentacions enllacen entre si simulant els transbordaments de la xarxa de metro.

Cada estació mostra el diagrama de la línia, amb els enllaços, una imatge i un text significatiu de cada estació amb una petita animació. Les imatges de les estacions poden ser fotografies de l'entorn, monuments, equipaments, il·lustracions relacionades amb el nom, etc. Els textos són rodolins o informacions.

El joc comença en el vestíbul on hi ha una pantalla de presentació, es pot triar la línia a treballar o passar a una segona pàgina on es pot seleccionar una estació concreta. En seleccionar-ne una s'enllaça amb la presentació de la línia que permet anar endavant o endarrere.

Les presentacions de les línies comencen amb un planell general i a continuació les diapositives de les estacions. A cada estació hi ha icones per anar a l'estació següent, a l'anterior i a la pantalla principal. En les estacions on hi ha enllaç apareixen icones de les línies que en fer clic porten a l'altra línia.

El treball educatiu pot consistir en fer una exploració sistemàtica de les estacions o bé realitzar viatges virtuals per anar d'un lloc a un altre.

El material és obert i les estacions es poden personalitzar de manera que les informacions siguin significatives per als alumnes. Per exemple, a la parada de l'escola, de casa seva o de casa els avis es poden posar fotos, textos o missatges de veu adequats.

Aquests materials es molt voluminòs i tembé estarà disponible al Sinera Materials de Formació 2001

DISC 1
DISC 2