SATI EEE SATI EEE
III Jornades NT&NEE Taller 02
"MIRA QUÈ DIC". Els aliments.
Activitats amb vocabulari signat en vídeo

Lloc: CEE Les Aigües
Rda. Cros, 1
Mataró
Tel: 93.7577739

Coordina: Montse Quijo i Pilar Viana.
Inscripció      MATERIALS CREATS

Presentació

En el CEE Les Aigües de Mataró atenem alumnes amb necessitats educatives especials, alguns dels quals presenten greus problemes de comunicació oral que fa necessari treballar sistemes alternatius i/o augmentatius de comunicació.

Els darrers anys hem introduït el llenguatge de signes manuals per ajudar als nens a millorar en la comunicació.

Tenim un fons de 2000 paraules, aproximadament, enregistrades en vídeo que presenten els signes manuals d'un vocabulari bàsic, seleccionat de diferents camps semàntics.

El projecte "MIRA QUÈ DIC"

"MIRA QUÈ DIC" és un material amb utilitat múltiple, per què es tracta d'un diccionari amb vídeo, que en combinació amb els programes com el CLIC 3.0, SIGNES 2, POWER POINT…, admet altres aplicacions que possibiliten la creació d'activitats exclusives establint el paral·lelisme entre el concepte i la seva representació signada.

Amb alguns elements del diccionari, hem dissenyat un clic per treballar vocabulari de l'escola en els cinc blocs següents: presentació de signes, associació, làmines, observar i respondre i sopes de lletres.

Eines de treball

L'objectiu del taller d'enguany és construir activitats al voltant d'un altre centre d'interès treballant amb els programes:

• Clic per les activitats d'aprenentatge pels alumnes
  • Signe2 per la transcripcióde textos
  • Power Point per fer presentacions
  • Addobe Premier pel tractament de video digitalitzat

S'iniciarà un debat telemàtic i a partir de les aportacions dels participants s'elaborarà una proposta definitiva.

Recomanacions
  • Explorar i conèixer els programes amb que es treballarà
  • Buscar materials que puguin setrvir per fer les activitats