Aquí trobareu els materials específics per alumnat amb NEE creats pels professionals en jornades de treball col·laboratiu.

dnee@xtec.cat

El treball del taller

A partir d’una experiència desenvolupada en la seva feina de logopedes del CREDAC Pere Barnils de Barcelona, Carme Roig i Elisenda Campos van proposar aquest taller, per ampliar recursos motivadors per estimular el llenguatge oral dels alumnes.

L’experiència es va basar en l’elaboració d’unes capses petites que, en obrir la tapa, mostren una sèrie de dibuixos relatius a la lletra d’una cançó popular, i on cada dibuix és anticipador d’una estrofa de la cançó.

A partir de cançons, ja enregistrades o gravades al mateix taller pels assistents, es van preparar diferents materials per ajudar a l'alumnat tant en la comprensió de la lletra com en una correcte producció.

Els materials generats

El conjunt de materials generats a partir de l’activitat del taller són:

• Document PDF amb els dibuixos originals de Ma.Dolores Villanueva Gómez, amb l’objectiu de que qui vulgui crear capsetes pugui retallar els dibuixos i construir-les. Podeu trobar dibuixos per a les següents cançons: Cargol treu banya, El gall i lagallina, L'elefant, En Joan petit, La gallina ponicana, Les titelles, L'esquirol, Marieta, Peix peixet, Sol solet, Un tren petitó.

• Vídeo demostratiu de la utilització de les capsetes, sobre la cançó de L’esquirol, en format MPG.
  • Una presentació elaborada per a sentir cada cançó de manera continuada, en format PPS.
  • Pel·lícules, en format Flash (SWF), de cadascuna de les cançons, que ampliaran el conjunt de VídeoClips Infantils que es poden gaudir al portal edu365.
  • Una presentació de cada cançó dividida per estrofes, per a poder treballar-les amb més detall, en format PPT.

Les cançons treballades

Les cançons utilitzades per a les presentacions han estat: