A partir de la programació realitzada pel grups de mestres dels Centres de Justícia Juvenil es tractaria de preparar fitxes de treball per l'aprenentatge de la lecto-escriptura adequades als dels joves i adolescents analfabets o neolectors ja siguin del país o estrangers.
El processador de text i les altres eines informàtiques poden facilitar la preparació de materials i proporcionen una segona oportunitat als alumnes que han fracassat amb els mètodes tradicionals.
Entre les tasques a fer hi hauria
- Seqüenciació dels aprenentatges a realitzar.
- Disseny dels exercicis a preparar
- Confecció dels documents, plantilles ,...
- Preparació de les documentacions amb les instruccions i orientacions educatives
Proposta de Treball
La proposta consisteix en trobar activitats amb l’ordinador que
- Permetin adquirir coneixements bàsics d’informàtica i es puguin realitzar des del primer dia
- Estiguin relacionades amb l’aprenentatge de la lectoescriptura
- que produeixin un resultat material sobre paper que l’alumna pugui emportar-se o arxivar.
- Que tinguin uns continguts que resultin atractius pels joves, adolescents i immigrants
Dels contingust s’han seleccionats els més bàsics , aquells que treballen el reconeixement de les lletres i les primers paraules
- Activitat A : treballar l’abecedari, disfressant cada lletra amb la possible variant del caligrama
El treball amb els programes de disseny resulten creatius i la motivació genera vinculació a la tasca, abaixa l’ansietat ifixa l’atenció del jove.
- Activitat B : Seleccionar un vocabulari significatiu i crear una biblioteca d’imatges. Pensar activitats amb el processador de text on s’integrin aquestes imatges amb lletres i paraules que el jove haurà de copiar 0 modificar
- Activitat C : Pensar activitats que es poden fer en una graella tipus sopa de lletres que el jove tindrà que omplenar amb lletres o dibuixos.
Preparar els models i les instruccions a donar
Eines de treball
- Word
- Paint Shop Pro
- Power Point