MIC
Magatzem d'icones catalanes

El magatzem d'icones catalanes Ús un projecte iniciat per dues professionals del Centre Pilot de parÓlisi cerebral ArcÓngel Sant Gabriel de Barcelona: la Sra. Trini Arnau, terapeuta ocupacional; la Sra. Sandra Millet, logopeda; i amb estreta col·laboracció, formant part de l'equip, amb la Sra. Vicky Metzger, grafista; i la Sra. Patricia Geis com a dibuixant.

Plantejament del Magatzem d'Icones Catalanes

La idea de crear el MIC sorgeix de la demanda dels alumnes amb parÓlisi cerebral que tenen greus problemes de parla i utilitzen moltes vegades Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicaciˇ (SAAC).

╔s difÝcil crear un plafˇ de comunicaciˇ ja que cal escollir un vocabulari adequat, triar imatges i dibuixos significatius, i pensar en les necessitats comunicatives de cada persona, all˛ que realment la motiva i ens vol explicar. Aix˛ ens ha fet replantejar en moltes ocasions que el que succeeix en el seu entorn mÚs pr˛xim Ús el que mÚs motiva els nostres alumnes.

Tots els sistemes reconeguts internacionalment que utilitzen els professionals (SPC, Bliss) estan dissenyats a pa´sos estrangers i no recullen els aspectes culturals propis com les festes, els jocs, els menjars... en definitiva, la cultura catalana.