SATI EEE Vocals, Números, Pintar i ComptarENRERA

fitxers Vocals 161.145 Kb fitxers Pintar 178.814 Kb fitxersNúmeros 71.131 Kb fitxersComptar 219.254 Kb

Introducció

El centre CPEE Mater Dei fa temps que treballa amb les eines de disseny gràfic, tant en les activitats de dibuix com en la creació de materials de suport a les activitats d'aprenentatge de llenguatge escrit i de lectura de la imatge.
En aquest cas es tracta de quatre paquets de fitxers gràfics en format LBM, 16 colors i amb màscara, pensats per treballar-los directament a la pantalla amb el Deluxe Paint. Activitats com pintar les figures iguals, lligar amb una línia les figures relacionades, o pintar un dibuix segons una mostra quan es fan amb l'ordinador tenen un nou atractiu per als nostres alumnes. Per altra banda els exercicis en suport magnètic es poden reutilitzar sense necessitat de fer-ne còpies per a cada alumne. Finalment, les opcions de màscara del Deluxe Paint protegeix certes parts del dibuix que no s'han de tocar, i permet la reutilització del fitxer tantes vegades com calgui, sense tenir que tornar-lo a carregar.

Nombres

El paquet de nombres consta de 6 fitxers que treballen el reconeixement de les grafies de les xifres.

NUMEROS1.LBM: Exercici de discriminació de l'1 i del 2, pintant-los de colors diferents.

NUMEROS2.LBM: Exercici de discriminació de les xifres de l'1 al 5, pintant-los de colors diferents.

NUMEROS3.LBM: Exercici de discriminació de les xifres de l'1 al 5, pintant-los de colors diferents.

NUMEROS4.LBM: Còpia ordenada de les xifres de l'1 al 9. Cal seleccionar la lletra Century de 56 punts.

NUMEROS5.LBM: Còpia desordenada de les xifres de l'1 al 9. Cal seleccionar la lletra Century de 56 punts.

NUMEROS6.LBM: Presenta dues columnes de nombres, la primera ordenada. Cal pintar els nombres iguals del
mateix color i associar-los amb una línia.

NUMEROS7.LBM Presenta dues columnes de nombres desordenats que cal pintar amb una línia.

Comptar

Sèrie de 13 dibuixos amb figures que cal pintar segons la consigna de cada exercici. L'exercici consisteix en seleccionar el pot de pintura, triar un color i omplir els objectes. Amb un sol clic es pinta tota la figura.

Vocals

Sèrie de 16 dibuixos per identificar la grafia de les vocals.

VOCALS1.LBM a VOCALS5.LBM: Per treballar la discriminació de les grafies en minúscula.

VOCALS6.LBM, VOCALS7.LBM, VOCALS12.LBM, VOCALS13.LBM, VOCALS14.LBM, VOCALS15.LBM i VOCALS11.LBM: Per identificar les grafies en majúscula

VOCALS8.LBM: Per associar grafies minúscules.

VOCALS9.LBM: Per associar grafies majúscules.

VOCALS10.LBM i VOCALS11.LBM: Per discriminar totes les vocals, majúscules, pintant-les de colors segons una mostra.

Pintar

Sèrie de 10 fitxers on cada dibuix porta una mostra de com s'ha de pintar. L'exercici consisteix en agafar el pot de pintura i seleccionar els diferents colors, segons la mostra, i clicar dins la zona adequada. Es pot simplificar la tasca si s'utilitza el comptagotes.