Aquí trobareu materials sobre sistemes d'interacció amb l'ordinador basats amb webcam. S'utilitzen en noves activitat educatives i com ajudes tècniques.
NOVETATS

WINDOWS

LINUX

CATALÀ

ESPAÑOL

dnee@xtec.cat

Activitats SiMuove Windows

SiMouve

Joc de causa - efecte motriu que mostra imatges a la pantalla que canvien quan les toques

Legir

• Llegir-0.1.exe 6,8 Mb (16/04/2009)
  • Són tres exercicis de lectura on l’alumnat ha d’endevinar o, millor dit, anticipar o reconstruir paraules que només veu parcialment. Els exeercicis són:

• Trobar: es mostra un dibuix però cal trobar les lletresamagades per la pantalla.
    • Persianes: quatre persianes tapen la pantalla i cal “pujar-les” per veure el que hi ha al darrera.
    • Globus: La pantalla està plena de globus que ens tapen les paraules hi ha al darrera.

Nadal

Es un senzill exercici d'animació on podrem veure els Reis d'Orient, o el Pare Noel passejant arreu del món

Postals de Nadal

Una sèrie d'estampes del pessebre, tretes dels pastorets, on els alumnes poden "afegir-s'hi" i així aconseguir unes boniques postals de Nadal

Nadal a Can Parera

Una vista del Pare Noel al pati del CEIP Can Parera

Nadal a Can Parera

Animacions

video animacions

El més senzill de tots els exercicis. Només calmoure's davant la webcam  per tal que funcioni  l'animació. Disposa de quatre animacions: l'avió, la nòria, la bruixa, la roda de colors

Endevina

Consisteix en endevinar el dibuix que pas a pas es va “construint” a la pantalla. L’activitat consta de 6 exercicis o dibuixos.

Disfresses video

És com un fotomaton on la fotografia d'una disfressa es combina amb la imatge real de la cara de l'alumne, mostrant-lo disfressat successivament de diferents personatges. La imatge de l'alumne disfressat a la pantalla es pot capturar i convertir en un fitxer.

Cotxes

El joc representa un viatge en cotxe on el jugador es veu, a traves
    del parabrises, conduint els vehicles. Els moviments
    del jugador fan moure el cotxe que avança a traves del paisatge. Aquesta treballa el control postural i permet participar un o dos jugadors

Simuove cotxe

Coches-0.1.exe 16.5 Mb (05/06/2008)

Simetries

video

Aquesta activitat presenta imatges partides verticalment per la meitat i l’alumnat ha de trobar la part dreta i esquerra de la mateixa fotografia. Un noi/noia situat davant la càmera ha de moure la mà dreta per fer saltar la part dreta o la mà esquerra per que salti la part esquerra.