CONSELLS EXPRESSIUS SOBRE EL CARTELL PUBLICITARI

Farem quatre cèntims sobre els consells bàsics a fer servir en les orientacions per cartells que puguin anunciar l'obra i treball d'un editor gràfic.

Ull, no són Manaments,sinó consells de gran abast, també aplicables a molts d'altres àmbits.

 

1.- Quatre ulls veuen més que dos
Segur que llegiu bé ??

 

2.- El document té prou text blanc als costats

L'espai en blanc és esencial per a la legibilitat. L'espai en blanc, sobretot ubicat en planes web i folis escrits dóna més força al contingut, aïllant-lo de l'entorn .

Massa sovint tenim la tendència a omplir tot amb tinta, color, lletres...

 

3.- Hem deixat prou espai en blanc al voltant dels titulars i dels encapçalaments ??
L'espai en blanc aconsegueix tenir una qualitat gairebé magnètica: els ulls dels que llegim els dirigim més sovint als espais en blanc que als espais "plens de lletra".

 

4.- Hem triat el format adequat ??
Sovint, els elements que composen el disseny s'agafen més per hàbit de fer-los servir que per decissió conscient d'utilització. Trencar amb els motllos establerts, sovint dóna més frescor al tema.

 

5.- Estan les planes massa equilibrades ??
Els formats equilibrats, de forma generalista, podem dir que resulten avorrit. Quan les parts superior i inferior, o dreta i esquerra d'una plana estan massa equilibrades es pot produir un "estancament visual".

 

7.-Pensem sempre en paper ??
Quan fem servir el PC per treballar en el disseny publicitari, o maquetació de qualsevol cartell, text, plana web o similar cal tenir sempre pendent de saber quina és la finalitat darrera del que estem fent

 

8.-Fem servir de forma eficient la tipografia ??
Literalment, tenim milers de fonts tipogràfiques disponibles. Cada font afegeix un to propi a les paraules. Unes fonts són autoritàries, d'altres informals.... Totes juguen un paper important a l'hora de diferenciar el seu paper de competència, estètica i legibilitat.

 

9.-Donem claus de lectura d'imatge ??
Els titulars, fotos, peus de plana, subtítols.... són dispositius que ajuden l'ull a descarregar visualment la font d'informació principal.

 

10.-Fem servir recursos visuals ??
Una imatge val més que mil paraules, no en parlem més, oi ?

 

11.-Posem tota la informació necessària ??
Tot depenent del mitjà, una foto de situació o un text aclaratiu pot ser innecessari.