INFORMACIÓ 07_05_08

Ràdio Sabadell 94.6 emet un programa elaborat pels escolars dels barris de Sant Oleguer i Les Termes

Ràdio Sabadell 94.6 emetrà el proper dilluns 12 de maig a les sis de la tarda el programa Vols fer un tomb pel nostre barri?, elaborat pels alumnes de cinc escoles de primària i secundària dels barris sabadellencs de Sant Oleguer i Les Termes. L’espai, que els nois i noies han estat preparant al llarg de tot el curs i que en les darreres setmanes han enregistrat als estudis de l’emissora, culminarà la programació especial del 94.6 amb motiu de l’aplec de La Salut.

Vols fer un tomb pel nostre barri? és un projecte educatiu realitzat conjuntament pel CEIP Joaquim Blume, el CEIP La Romànica, el Col·legi La Immaculada, l'Escola Sant Joan Bosco i l'IES Les Termes. Mitjançant la preparació d’un programa de ràdio protagonitzat pels propis alumnes, es vol mostrar la realitat de la vida escolar i del barri en un dia qualsevol. La iniciativa posa de relleu dos aspectes importants: d’una banda, la utilització de la ràdio com una eina pedagògica que serveix per a treballar la competència lingüística comunicativa i audiovisual; i, de l’altra, el treball compartit i en xarxa dels diferents agents educatius que conviuen en un mateix territori, sota els auspicis del Pla Educatiu d’Entorn, afavorint un clima de confluència positiva d’esforços, d’identificació de la tasca educativa amb l’entorn i de reforç de la cohesió social.

Amb aquesta idea, Vols fer un tomb pel nostre barri? pren com a protagonistes varies noies nouvingudes que surten de l'IES Les Termes i van recorrent les diferents escoles dels barris protagonistes del programa. A cadascun dels centres troben alguna activitat relacionada amb el món de la ràdio, com petits reportatges sobre esdeveniments escolars, entrevistes als mateixos estudiants o a algun personatge conegut, narracions i fins i tot, petites falques publicitàries, una tertúlia a la biblioteca escolar i diàlegs en els quals els alumnes expliquen les seves inquietuds.

Tot plegat ho han elaborat els alumnes de cinquè de primària a quart d'ESO dels centres docents participants, que tenen entre onze i setze anys, i que han comptat amb l’assessorament tècnic de Ràdio Sabadell 94.6. Després de la seva emissió, el proper dilluns, el programa estarà disponible per a totes aquelles persones que vulguin tornar-lo a escoltar o guardar-ne una còpia a través del servei de Ràdio a la Carta del portal http://www.radiosabadell.fm

c. Doctor Puig 18 | 08202 SABADELL | Telèfon 93 745 19 60 |
info@radiosabadell.fm