V Jornada d'Educació Matemàtica

Ja fa 11 anys de la creació d'APaMMs, aleshores un grup de mestres es van reunir i van acceptar el repte de constituir una associació que ajudés a avançar en el camp de l’educació matemàtica. Molts mestres i professors han anat passant per l'associació, i sempre s'ha establert un grau important de col·laboració i d'amistat entre tots ells, i també entre d'altres que no n'han format part oficialment però, de cor sempre hi han estat. Per això volem convidar-vos a tots a la nostra V Jornada d’Educació Matemàtica que tindrà lloc el proper 5 d'abril. A tots, els que formeu part de la nostra associació però també a aquells que en sou coneixedors i fidels companys us fem arribar el nostre desig de poder compartir una estona al llarg de la jornada.

Us hi esperem!

Data:

Dissabte 5 d'abril de 2008

Lloc:

IES VILATZARA, Av. Arquitecte Eduard Ferrés 101, Vilassar de Mar

L'institut és justament a la lletra M del plànol:

Aquesta és la façana de l'institut. La porta d'entrada queda cap a la dreta.

Programa: Novetat programa en pdf (1Mb)

Recull fotogràfic de la jornada

Recepció i inici de la jornada

"Competències matemàtiques i resolució de problemes "

Jordi Deulofeu.  Professor de la Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona

Els nous currículums introdueixen les competències i en particular la competència matemàtica, que es caracteritza per un conjunt de competències específiques (entre d'altres: pensar i raonar, resoldre problemes, utilitzar tècniques i instruments, comunicar, utilitzar les matemàtiques en contextos diversos, etc.). Així mateix, el nou currículum considera la resolució de problemes com un dels processos fonamentals que cal desenvolupar en tots els nivells. Ara bé, tant el terme problema com el seu us per al treball a l'aula pot entendre's de manera molt diversa. Aquesta xerrada vol proposar una reflexió sobre diferents tipologies de problemes, a través d'exemples, el seu us metodològic en els diferents nivells de l'educació obligatòria i, en definitiva, una determinada manera de treballar les matemàtiques amb tots els alumnes.

Esmorzar

11:30-1330 Tallers simultanis:

Partint de la idea que la competència matemàtica s’adquireix en contextos que tinguin sentit tant per a l’alumnat com per al coneixement matemàtic que és pretén desenvolupar; i que l’objectiu és que els alumnes aprenguin a pensar i raonar matemàticament, es mostraran activitats contextualitzades on la resolució de problemes, entesa en un sentit ampli, és el nucli de l’ensenyament.
Per tot això, en el taller, reflexionarem i inventarem qüestions que puguin generar ambients de resolució de problemes a les primeres edats.

Com es tracten els problemes en el Nou Currículum, què és un problema pels alumnes i què és un problema per a nosaltres; què implica resoldre problemes; proposarem una mostra de diferents tipologies per a fer en grups o parelles; i en acabar analitzarem les característiques d'algun dels problemes proposats.

En aquest taller presentarem una àmplia varietat de materials didàctics manipulables de diferents nivells i fets pels propis alumnes. Els assistents podran veure com funcionen i com els fem servir en la construcció de coneixements i, concretament , en la resolució i generació de problemes de matemàtiques

Comiat

Inscripció:

És gratuïta, amb l'únic requisit d'omplir un formulari d'inscripció.

En acabar la jornada rebreu un certificat d’assistència.