Objectius generals dels ensenyaments de les EOI

torna inici

Oficial: Dret d'assistència a classe i dret a l'examen (una convocatòria al juny)
Lliure: Dret a l'examen (una convocatòria al febrer* o al juny). mostres de les proves

*només per al Certificat de Nivell Intermedi d'Anglès hi ha dues convocatòries l'any, una extraordinària al febrer i una altra al juny. Aquestes dues convocatòries tenen matrícules independents i cada matrícula només dona dret a un examen.

Requisits
Per a més informació: www.xtec.cat/eoi/
Titulació

Els alumnes poden cursar els estudis de forma oficial presencial o lliure. També, només per a Anglès, a distància (That's English)

Les modalitats en quant els horaris dependran de cada escola, la distribució de les 130 hores lectives es pot organitzar en: grups extensius, que tenen classes d'una hora diària, de dilluns a divendres o classes de dues hores en dies alterns. O bé en grups intensius, que tenen classes de dues hores diàries de dilluns a divendres.
Els alumnes que ja posseeixin un cert nivell de coneixement de l'idioma al qual es volen matricular, poden accedir a cursos superiors mitjançant un test d'anivellament de l'idioma, prova que no té validesa acadèmica.

Modalitats
El pla d'estudis de les EOI desenvolupa la finalitat dels ensenyaments d'idiomes que s'hi imparteixen, que és la capacitat de l'alumnat en l'ús efectiu de l'idioma com a vehicle de comunicació general.
Per assolir aquesta finalitat, a les EOI es treballa per tal que l'alumnat:
Pla d'estudis
Tipus de matricula

La titulació a les Escoles Oficials d'Idiomes, correspon als tres nivells:
- Certificat de Nivell Bàsic (A2), al final del segon curs
- Certificat de Nivell Intermedi (B1), serà equivalent al Certificat Elemental
- Certificat de Nivell Avançat (B2), serà equivalent al Certificat d'Aptitud

El Certificat de Nivell Intermedi i Avançat poden obtenir-se en règim lliure

Programa d'estudis

Les proves de certificat de nivell intermedi i de certificat d'aptitud les elabora el Departament d'Eduació i s'administren a totes les escoles oficials d'idiomes de Catalunya en una única convocatòria tant als alumnes oficials, presencials i a distància, com a alumnes lliures.

Els alumnes que obtenen el certificat de Nivell Intermedi es poden considerar dins la franja B1 del Marc Europeu Comú de Referència del Consell d'Europa, nivell d'usuari independent. Aquest certificat substitueix i equival a tots els efectes al certificat de cicle elemental.

Els alumnes que obtenen el certificat d'Aptitud es poden situar dins la part alta de la franja B2 del Marc Europeu Comú de Referència del Consell d'Europa, el nivell considerat avançat dins de la definició d'usuari independent. Aquest certificat equival al certificat de Nivell Avançat, pel qual serà substituït el juny de 2009.

En alguns casos, els alumnes amb bons resultats en el certificat d'aptitud poden fins i tot considerar-se dins la franja C1 - usuari experimentat - del Consell d'Europa.

Per accedir als ensenyaments d'idiomes en les EOI és requisit imprescindible tenir 16 anys complerts l'any en què es comencin els estudis.
També hi poden accedir els més de 14 anys per seguir els ensenyaments d'un idioma diferent del cursat en la ESO.
Haver cursat el primer cicle d'ESO o estar en possessió del títol de Graduat Escolar o del Certifcat d'Escolaritat o d'Estudis Primaris.

La LOE (Llei Orgànica d’Educació2/2006, de 3 de maig) estableix una nova ordenació del programa d’estudis de les escoles oficials d’idiomes, que queda dividit en tres nivells, que corresponen als nivells definits en el MECR (Marc europeu comú de referència per a les llengües).
Els ensenyaments especialitzats d'idiomes s'imparteixen en 5 cursos distribuïts en 3 cicles:
- Nivel Bàsic de 2 cursos (1r i 2n nivell)
- Nivell Intermedi d’1 curs (3r nivell)
- Nivell Avançat de 2 cursos (4t i 5è nivell)

Pla Antic
Pla Nou (LOE)