|
Qui
som ?
Les
Escoles Oficials d'Idiomes són centres públics d'ensenyaments
d'idiomes moderns a nivell no universitari, destinats a adults i que depenen
del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
El Reial
Decret 806/2006, de 30 de juny, estableix el calendari d'aplicació
de la nova ordenació del sistema educatiu, establerta per la Llei
Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació. Pel que fa a
les Escoles Oficials d'Idiomes, cal considerar el següent:
En el curs 2007-2008 s'implantaran el Nivell Bàsic, 1r i
2n curs, i el Nivell Intermedi, 3r curs, de la nova ordenació,
i en el curs 2008-2009, el Nivell Avançat, 4t i 5è
curs.
Actualment,
l'Escola Oficial d'Idiomes de Sabadell imparteix els idiomes següents:
anglès, francès, alemany i català.
D'anglès, francès i alemany s'ofereixen tots els cursos
dels Nivells Bàsic (1r i 2n), Intermedi (3r) i Avançat
(4t i 5è), amb una durada de 130 hores cada un. Pel que fa
a català aquest curs 2009-2010 s'ofereixen els Nivells Intermedi
(3r) i Avançat (4t i 5è)
Les classes
són de dues hores en dies alterns: el dilluns i el dimecres o el
dimarts i el dijous. Durant el primer quadrimestre també hi ha
classe els divendres alterns. (Més
informació)
El pla d'estudis de les EOI té com a finalitat desenvolupar la
capacitat de l'alumnat en l'ús efectiu de l'idioma com a vehicle
de comunicació general.
Per assolir aquesta finalitat, a les EOI es treballa per tal que l'alumnat:
·
Adquireixi les habilitats
bàsiques receptives i productives, tant del llenguatge oral com
de l'escrit.
· Desenvolupi
estratègies comunicatives en diferents àrees de comunicació.
· Desenvolupi
estratègies per a l'aprenentatge autònom i continu de llengües
que puguin facilitar l'ús
de l'idioma en l'exercici d'activitats professionals i en altres àmbits
de la cultura o d'interès personal.
· Desenvolupi
actituds positives envers la diversitat lingüística i el pluralisme
cultural del món actual.
|