La UME

(Unitat Médico Educativa )

La Unitat Médico Educativa del Centre l'Alba és un dispositiu per a pacients-alumnes que necessiten d'una assistència en Salut Mental i a la vegada presenten necessitats educatives específiques.

Es tracta de patologies mentals d'aparició en el període de latència o en l'adolescència, transtorns de tipus esquizoide que debuten en l'adolescència, estructures psicòtiques no desencadenades amb símptomes positius de deliri o alucinacions, transtorns caracterials o psicopàtics, transtorns neuròtics greus amb conductes histriòniques o transtorns obsessius compulsius amb freqüents passatges a l'acte.

Són subjectes que en el moment post-crisis necessiten d'una atenció integral des del punt de vista médico-psiquiàtric, terapèutic i socio-educatiu.

Perfil dels alumnes-pacients de la UME

Es tracta d'infants i adolescents en edats compreses entre els 7 i els 18 anys, que durant la seva vida escolar han patit dificultats, amb greus mancances en la realització de llaços interpersonals, familiars i socials, i amb constants transgressions de les regles, les normes i les lleis tan necessàries per a una bona convivència.

Cal tenir molt en compte que es tracta d'uns subjectes amb una història plena de rebutjos i expulsions, que mostren falta d'interès, apatia vers propostes fetes, impulsivitat i sovint agressivitat.

Organització de la UME

La U.M.E. està formada per sis unitats ( U1, U2, U3, U4. U5, U6 ) cada una d'elles en un espai o aula independents i coordinades per sis titulars d'aula, quatre educadors i un terapeuta ocupacional repartits de manera que es puguin fer agrupaments diversos amb més d'un professional per grup, de manera que es pugui oferir una atenció el més personalitzada.

Els grups U1 i U2 corresponen a la unitat infantil, on es dóna atenció a nens d'edats entre 7-8 i 11-12 anys.

Els grups U3, U4, U5 i U6 formarien la Unitat d'adolescents, amb alumnes pacients d'edats entre 12-13 i 18 anys.

En totes dues unitats es té en compte l'edat del noi/a i els seus coneixements previs sobre cada una de les matèries que ha de cursar pel tal d'elaborar un currículum el més ajustat possible a les seves característiques i necessitats.

Algunes de les activitats que realitzen els alumnes-pacients de la UME són: