RECEPTA.- "Pasta amb paté i pastanaga"

Ingredients per a 4 persones:
- 1 llauna de patè. - oli d'oliva
- 2 grans d'all. - sal
- 1 pot de salsa de tomaquet de 250 gr.

Poseu aigua a bullir en un pot. Quan arrenca el bull, tireu-hi els espaguetis i deixeu-los bullir entre 10 o 15 minuts.

Mentre els espaguetis bullen, feu una picada amb els alls i les pastanagues.

Poseu al foc una paella, amb una mica d'oli d'oliva i fregiu la picada.

Quan la picada estigui una mica daurada, afegiu el paté i la salsa de tomàquet.

Escorregueu la pasta i finalment afegiu-hi la salsa.

Serviu-los en una safata i espolseu a sobre formatge rallat.

Claudia Estévez (5C)


 

 

 

 

 

 

 

 

DESCRIPCIÓ.-

Aquest noi té el cabell curt i molt negre, com el carbó, té la front blanca i les celles molt inclinades cap a dalt, com si estigués trist. Els ulls són grans, peró els té mig tancats. Encara està despert, no està dormínt. Les orelles grans, com plats amb taronges. Té un nas més llarg i afilat que segur que punxa. La seva boca és molt grossa i gruixuda que quan et fa un petó segur que tardes tres dies en netejarte'l de la cara. Té el coll una mica llarg i fort, no tant com una pedra, peró les seves espatlles estan molt baixades com si estigués preucupat. Porta una camisa de color groc amb una corbata roja, va de la selecció d' Espanya. Els braços molt estrets com fideus. Sembla que fa dieta: és molt prim y fort, toca la guitarra, no sé el que tocarà... Porta un cinturó verd també molt lleig i també uns pantalons grocs. A la mà té una espècie de gequeta. Crec que és l'instrument fonamental dels ''toreros'': un "capote". Menudes cames!, són molt primes, però els genolls forts. Finalment les botes fosques li acaben de donar un aire peculiar.

Marc Lunbreras 5èA


 

L'Expressió Escrita amb els de 5è

Tornem de nou al col·legi !

Hem començat un curs més.
Tots hem passat unes vacances increïbles, divertides... Els professors se n’alegren d’haver tornat a l’escola Joan Maragall.
Hem d’esforçar-nos en la feina que hi ha d’ara en endavant.
Alguns alumnes són nous i necessiten ajuda per adaptar-se al col·legi i
treballar. Algunes classes han canviat de professor. Es lo que sabem des del principi del curs. Als mestres que canvien de classe els costa els noms.
Alguns professors no se n’alegren d’haver tornat! I és veritat no és mentida perquè
ho hem preguntat als professors.

Sergio Vasile Daraban i Souhail El Alami de 5é B.


"FRASES RIMADES"

Un senyor ha entrat en un castell amb un camell -- Nora Mahmoudi (5A)
Un camell porta un cistell al castell -- Marc Lumbreras (5A)
Una faldilla que brilla -- Ivan Cobos (5A)
Una gata tenia gana i empaitava una rata -- Josep Lluís Bayona (5A)
Fico el cacahuet al barret -- David García (5B)
Un cavall entra al corral -- David García (5B)
Fico el follet al fornet -- Marc Alejandro (5B)
Trec un camell del castell -- Marc Alejandro (5B)
L'escola no és una cassola -- Marc Alejandro (5B)
Una sabata no és una bata -- Marc Alejandro (5B)
Fico el fillet al carret -- Cíntia Ferrer (5B)
Dins l'armari hi ha un canari -- Cíntia Ferrer (5B)
La rata és amiga de la rata -- Cíntia Ferrer (5B)
Al castell hi ha un ocell -- Salman El Mail (5C)
El gegant es menja un elefant -- Salman El Mail (5C)
La pubilla té una sardina -- Eric Borràs (5C)
La gata mira la guitarra -- Eric Borràs (5C)
Fico el porquet al parquet -- Alejandro Cojuhar (5C)
Primer la gata, després la rata -- Alejandro Cojuhar (5C)
Fes foc al costat d'un porc -- Alejandro Cojuhar (5C)
L'elefant s'empassa un banc -- Alejandro Cojuhar (5C)
La mega gata és com una rata -- Chaymae Dahmani (5C)
Aquests galls són uns menja-talls -- Chaymae Dahmani (5C)
L'elefant s'empassa un infant -- Chaymae Dahmani (5C)
El barret sembla un gorret -- Claudia Estévez (5C)
La rata asusta a la gata -- Claudia Estévez (5C)
Dins del cistell hi ha un farcell -- Claudia Estévez (5C)