Aquest ocell te un pic molt punxegut de color taronja, amb forma de platan i al final hi té una taca de color negre que sembla una gota d'aigua. El seu cap no és molt gran més bé és petit. Els seus ulls són de color blau, no són ni grans ni petits. Al voltant de l'ull té com una taca de color taronja i blanca. El seu cos és de color blau fort i una mica blanc com la neu,amb pocs pels,i les seves ales són amples i molt grans, de color blau fosc. La seva panxa és molt petita.

Mireia Priego 5è B

El tucà té el pic taronja i negre,i molt gran. Els ulls de color blau.Al voltant de l'ull té com una rodona ataronjada. El cap de color negre i molt arrodonit, té les galtes blanques el plumatge blanc i negre, i les plomes són molt llargues, la cua la té bastant llarga.Sembla una mica trist per no estar en llibertat i estar tancat en una gabía, perquè és un animal tropical. És molt bonic, segur que a molta gent com jo, li agradaria tenir aquest animal tan bonic, ha de tenir una olor a selva tropical, o una cosa així,si és així m'agradaria olorar-lo molta estona, i imaginar-me a la selva on viu ell.

Iván Rodríguez 5èB

 

RIMES:

Roger Salas.5B
-Fas un toc en un got.



José Jiménez.5B
-Fico el carret dins del casquet
-La goma esborra la coma
-La faldilla té purpurina
-Aquest gall es menja un all
-La paella la fa una vella
-La sabata no és una patata.



Aarón Pérez.5B
-Sobre la soca cau una roca
-Mengen all el dia del ball
-Fico el casquet al saquet
-Aquest gall no menja all
-Amb la truita no hi ha lluita
-El clavell no és un vell
-A l'elefant li agrada el cant
-Quan juguem al pilla pilla agafem una forquilla
-Aquest vell surt del castell.


Helena Pérez 5A
-D'una mà cau un tros de pa
-La faldilla té una enganxina
-Primer la mandarina, després la pinya
-La paella no és la galleda.



Roger Usay 5A
-Tinc un cavallet que porta un pollet
-La corrent ve del torrent
-La truita està cuita
-L'elefant és un gegant
-La panera no és una ouera
-El camell porta un farcell



Carles Rocaspana 5A
-Aquest cavallet es menja un ratolinet.
-Veus una clau que és de color blau
-El cistell és al castell
-Després dels monstres van les postres
-El cadell sembla un camell
-L'elefantet té por del ratolinet
-El sabater fa cara de moliner
-El farcell sembla un mantell



Adam Gracia 5B
-Al cavall li agrada l'all
-M'han portat el barret amb un paquet
-El cadell puja al camell
-La cadira té una faldilla
-Trenco un clavell amb un martell
-L'elefant està al fang
-Una esponja és de color taronja



Ivan Rodríguez 5B
-Fico el barret dins del paquet
-La pubilla fa ensaladilla
-Aquest gall es menja un cavall
-Fas foc al costat d'un bosc
-L'elefant s'empassa un gegant



Miraia Priego 5B
-Fico el regal a l'arbre de Nadal
-Un camell es menja un anell
-Una gata es menja una patata
-El gall es diu Maragall
-Primer la lluna i després la pruna
-Al cistell hi ha un anell



Noèlia López 5B
-El cavall es mira al mirall
-Obro el paquet i hi ha un barret
-La goma no té forma
-El clavell és molt bell
-La vainilla no es menja amb la forquilla



José Orgaz 5C
-La fruita és amiga de la truita
-El clavell està vermell
-La graella està com una paella
-La sabata no és una bata



Noèlia Sánchez 5C
-La boca mastega la coca
-El garrot trenca un got
-Fa foc al costat d'un lloc
-La paella no és la graella



Héctor Ramos 5C
-La coca és un aliment per la boca
-Fico el barret al cavallet
-Un camell surt del castell
-El rosari el té un canari
-La meva filla porta una faldilla
-Aquest gall viu al Joan Maragall
-Primer la fruita, després la truita
-Trec un clavell del cistell
-Falta poc per fer el foc
-L'elefant està esperant



Alba Semedo 5C
-La coca va a parar a la boca
-Vaig enganxar la poma amb una goma
-La faldilla és de la pubilla
-A ella li han posat una graella



PING PING REM 5C
-La roca és molt poca
-Aquest gall es menja un tall



Albert Torres 5C
-La gata corre més que la rata
-A la bata hi ha dibuixada una sabata



David Segura 5C
-A aquesta gata li fa por la rata
-La paella no és per a ella



Víctor Zurita 5C
-El cistell no és un castell

EL NOSTRE PAS PER L’ESCOLA

Aquest text tracta de la nostra escola; dels moments que hem viscut dia a dia, des de que érem a parvulari.
Recordem el primer dia d’escola, quan teníem  tres anyets o, alguns, encara en tenien dos.             
Aquell dia pràcticament tots ploràvem i teníem por, de deixar els nostres pares.
A cada nen i a cada nena, l’escola els semblava una cosa diferent que mai havien vist; no era com la Llar d’infants, o casa seva... A alguns els hi semblava una presó o un castell, i tota mena de coses imaginàries.
Va tocar la sirena, i encara que no volíem, ens vam haver de despedir dels nostres pares i entrar a la nostra classe de P3.
Quan vam entrar, ens vam trobar a una senyoreta amb una bata, que era la nostra professora.
La classe era gran i plena de coses interessants que ens quedava per veure. També hi havia un munt de tauletes i cadiretes petites, amb prestatges plens de contes.

Encara que no us ho sembli, ara hem arribat a una etapa de l’escola on ja som grans.
A la nostra classe d’ara, tot ha canviat, tot és més gran i ja no ho veiem com uns quants anys enrere.
En aquest moment tot ha canviat. Ara  l’escola ja no ens fa por perquè hem entès que hi venim a aprendre i a passar-ho bé!
Ara mateix anem a 5è i ens queden gairebé dos anys per marxar.
Aquest any hi haurà més nens i nenes que comencen P3 i segur que viuran la mateixa experiència que nosaltres.

Ariadna Rodriguez i Iana Ursu, 5èc.

Visió de l’escola:

Les aules
Hi han aules petites i de més grans però totes són igual de divertides i bones per aprendre més. Les cortines són de color carbassa, les que tenen projector fix tenen sota una cortina més gruixuda de color blanc.

El pati
Hi ha dos patis a l’escola i un a parvulari. El més gran és el que van de segon fins a sisè que són dos pistes i pel voltant te terra. L’altre es tot de sorra i té dos porteries per jugar a futbol.

Les sortides
Cada any fem sortides molt divertides. Cada sortida és més divertida o avorrida que l’anterior. Avegades fem sortides caminant o amb autocar.

L’informàtica
A l’escola hi ha tres sales d’informàtica. Ens permeten aprendre a manejar l’ordinador i també fa que les classes siguin més divertides.

La música de les entrades i sortides
A les nou quan arribem toquen dos sirenes i després sona música de fons. Avegades sona música tranquil·la i avegades de més forta com el rap,música de series...  

Com veiem als nens petits?
Els nens petits són diferents a nosaltres perquè ells no tenen responsabilitats, aprenen jugant a jocs educatius... Ells juguen sense preocupar-se de les conseqüències del que fan. Molts nens diuen coses sense saber que signifiquen i fan accions poc correctes. Els nens petits també tenen les seves coses bones: són molt feliços aprenent, jugant i passant-s’ho bé amb els amics. Encara no saben que les coses s’han de pensar abans de fer-les però ho aprendran a fer-ho de ben petits. Els nens en els seus primers cursos aprenen a compartir, a ajudar als qui ho necessiten...
Quan van a primer els nens ja saben més coses i ja comencen a pensar com nosaltres, també comencen a comprendre que s’han d’esforçar més i que l’escola és per aprendre i passar-s’ho bé. 
Nerea. Ramos. López 
Judit. Salas. Adell