PLA D’ACOLLIDA

Data elaboració: juny 2004
1ª revisió: novembre 2006

2. Primer contacte amb la família

El primer contacte amb la família ha de ser acollidor. Les famílies respondran millor a les nostres demandes si els hem sabut comunicar de manera entenedora QUI som, QUÈ fem i QUÈ n’ esperem. També és important saber rebre i recollir aquelles dades significatives que la família ens vol comunicar; aquesta informació ens ajudarà a entendre la realitat de cada alumne. La relació entre la família i el centre serà més fluïda si els pares i mares perceben una actitud d'ajuda i col·laboració.

2.1 Preinscripció

2.1.1. Entrevista inicial

Un membre de l’Equip Directiu ( el director/a prioritàriament) rep la família de l’alumne que es vol matricular al centre , omple el  full  de sol.licitud de preinscripció (annex 1) que serà tramès a la Comissió d’Escolarització que en el termini d’una setmana assignarà centre educatiu, recull i/o informa sobre la documentació necessària per formalitzar la matrícula (annex 2) i fa l’entrevista inicial (annex 3: graella entrevista inicial).
Entre la informació donada es facilitarà a les famílies un  fulletó  informatiu sobre les possibilitats educatives a la nostra població (annex 4) i del menjador escolar.També se’ls explicarà  l’existència i funcionament  de l’AMPA i de Serveis Socials així com de tots els ajuts a què es poden acollir.
En cas de la detecció de família en risc d`exclusió social es comunicarà a l’Ajuntament i a l’assistent social de l’EAP per tal d’engegar el protocol corresponent.
S’aprofitarà també per a explicar que al centre es fan sortides de les quals algunes són a l’entorn i per a les quals es demana una autorització que es demanarà que es signi.(annex 5)
Així mateix també s’explicarà que el centre disposa d’una pàgina Web on s’hi pengen fotografies de diferents d’activitats escolars. Per a  poder-les penjar es necessita permís dels pares el qual es demanarà.(annex 6)

2.1.2.Ubicació de l’alumne

L`Equip Directiu ,amb el suport dels professionals LICs (Llengua,Interculturalitat i Cohesió social) assigna curs a l’alumne en el nivell corresponent a la seva edat. Un cop passada la prova d`avaluació inicial es valorarà el resultat i, si cal, es faran els canvis oportuns.