PLA D’ACOLLIDA

Data elaboració: juny 2004
1ª revisió: novembre 2006

3. ACOLLIDA

 

3.1. Direcció

       El director/a  acompanyarà  l’alumne a la seva aula i li presentarà el tutor/a perquè sigui la seva persona de referència al centre.

3.2. Tutor/a i mestre aula acollida

El tutor de l’aula ordinària recollirà tota la informació possible (el full de registre, l’entrevista inicial i l’avaluació inicial de l’alumne ) i valorarà si cal o no la intervenció per part d’educació especial. Si es un cas clar, elaborarà un horari per a l’alumne on hi constaran les hores de reforç que li calguin.

Es prepararà un dossier amb material per treballar les primeres setmanes a l’aula tenint en compte els resultats de l’avaluació inicial. Aquest dossier el faran servir tots els mestres que  intervenen a l’aula.

El tutor/a de l’aula d’acollida anirà fent conjuntament amb la cap d’estudis  les valoracions de les activitats realitzades fent les modificacions adients que es comunicaran al tutor/a.

 

3.3. Actuacions inicials del tutor/a d’aula ordinària

El tutor/a ha de parlar de l’alumne que s’incorporarà a l’aula amb la resta  d’alumnes, per tal que l’acollida sigui el més agradable possible. El tutor presentarà aquest nou alumne donant la màxima informació possible: nom, lloc orígen, llengua... i escollirà dos alumnes que faran l’acompanyament dels primers dies a l’escola. ( WC, pati, gimnàs...)

Els tutors de l’aula ordinària i de l’aula d’acollida faran una entrevista amb la família el més aviat possible per tal d’informar d’aspectes curriculars, activitats que es duran a terme durant el curs, material necessari, dinàmica de deures, agenda... Si cal un traductor es pot demanar.

S’informarà al cicle sobre l’alumne per tal que els mestres implicats actuin tots amb els mateixos criteris i poder donar una resposta global a les necessitats de l’alumne.

3.4. Tutorització per part dels companys.

Els alumnes que acompanyaran els primers dies d’estada al centre de l’alumne
nouvingut seran els encarregats de donar a conèixer les diferents dependències del centre (gimnàs, biblioteca, aules, pati, parvulari...). També li faran costat en el seguiment d’horari tant pel que fa a material necessari com de recordatori de l’àrea i el mestre que l’imparteix. El guiaran també en tot allò que fa referència a l’organització ,recursos de l’aula, normes de funcionament i hàbits ...

Aquests alumnes han de tenir la màxima informació posible de l’ alumne que s’acull i el tutor ha de valorar la feina d’ aquest alumnes... A les observacions de l’informe dels alumnes que fan de guies deixarem constància d’aquesta tasca i com l’ha feta.

Tot serà més fácil si fem una bona acollida. Potser caldrà parlar del dol dels alumnes nouvinguts i de les seves famílies per tal de potenciar l’ empatia i la solidaritat...Els principis no són fàcils per ningú...Nou país, nova escola, noves normes, nous edificis...Tot es complica...