Cicle Inicial 2. Us presentem un nou amic, en Fundi |
|
Ens
ha mostrat un vídeo on hem pogut veure el cervell i ens ha
explicat que és com una taula amb quatre potes i cada pota
té una persona, cosa o objecte:
1-La LLANTERNA ( l’atenció ) que focalitza on ella vol, però ha d'estar encesa al lloc que nosaltres volem que estigui, sinó no ens serveix. 2-
La TELEVISIÓ ( procés cognitiu simultani ) ja que quan
s'encén ho recordem tot com si ho estiguessim veient davant
nostre 4-
El DIRECTOR D’ORQUESTRA ( la planificació ) que té
molta importància perquè aquesta pota mana sobre les
altres. |
És molt simpàtic i, al llarg del curs, ens proposarà
activitats que ens aniran molt bé per descobrir altres maneres
d’aprendre. Comencem per la 1a pota En Fundi ens ha donat unes cartolines amb la LLANTERNA i tots hem pogut pintar i construir la nostra. Ara la portem penjada i, a través de les diferents activitats que anirem fent a l’aula, ens podrem anar entrenant per a fer-la servir bé, ja que a vegades no enfoquem cap on hem d’enfocar i ens equivoquem o no sabem respondre de manera adequada. Aquí ens teniu ! Hem enfocat la pissarra, la senyoreta quan parla, el rellotge, la campana del pati… Quan ja hem après a saber fer funcionar bé la llanterna, ens ha explicat la segona pota que és la TELE. Després de pintar-la i retallar-la l’hem afegit a la nostra taula. Si veniu a la nostra classe i enfoqueu bé la llanterna us adonareu que cadascú de nosaltres, a la nostra taula, tenim una tauleta amb les dues potes que hem treballat. Ens ha explicat que només podem engegar la tele si sabem enfocar bé Ens hem adonat que, a vegades, estem pendents d’altres coses que passen al nostre voltant i no posem en marxa la TV o no ens funciona bé perquè volem córrer massa i la nostra tele no té temps per engegar-se . Quan això passa, cal tornar a començar i triguem més estona a resoldre les activitats que ens proposen. Primer parem, fem un STOP i obrim; quan tenim la tele engegada, responem. Fent-ho així si que ens va bé.! Amb la Tele podem entendre i veure històries que ens expliquen, dades que ens donen per resoldre un problema, descriure físicament un personatge, un animal etc. Quan haguem practicat amb aquestes dues potes, passarem a conèixer com funciona la tercera i la quarta pota: el LLORO i el DIRECTOR D’ORQUESTRA. Ja us anirem explicant ! |