Psicopedagodia. Educació i lleure

Apunt d’acabar el curs i a les portes d’iniciar les vacances d’estiu, pares i mares comencen a plantejar-se com s’adequaran al nou ritme familiar i de quina manera organitzaran el temps lliure dels seus fills.
Sense deixar de banda l’estudi i la lectura, flexibilitzar una mica les regles i els horaris, fomentar l’esport i les activitats a l’aire lliure i donar-los espais de trobada amb els companys, són alguns dels consells i suggeriments.

Però cal anar amb compte! Mantenir els nens entretinguts no significa omplir la seva agenda de tallers i cursos.
No s’ha d’oblidar que les vacances són un temps de descans de classes i si no es deixa espai per fer-ne, acabaran essent tan exigents com el període escolar.

Aprofitant el marc excel·lent que ens brinda l’estiu, hem de poder fer compatibles el descans i l’aprenentatge. Recordem que les activitats intel·lectuals, artístiques... no són només patrimoni de l’escola. La família com a agent socialitzador que és, també pot ajudar a mantenir els hàbits de treball, adquirits durant el curs, a través de múltiples i variades experiències.

Cal tenir present, doncs, que allò important és el sentit comú. No es tracta de saturar-los amb activitats sinó d’omplir el seu oci i enriquir la seva formació.

“Valors, comportaments i actituds”. Aquests conceptes donen la clau de la segona opció d’aprenentatge estiuenc.

Bones vacances!!!