Educació Secundària Obligatòria (E.S.O.)

Organització

 L’Ensenyament Secundari Obligatori s’estructura en dos cicles de dos cursos acadèmics cada un d’ells. Els ensenyaments s’organitzen al llarg de l’etapa en forma de crèdits. Cada crèdit correspon a 35 hores lectives aproximadament (un trimestre).

 -Currículum: currículum és el conjunt de matèries que l’alumne/a cursa al llarg de tot el procés d’aprenentatge. Està format per:

             . El currículum comú i obligatori està constituït per aquells crèdits que s’han de fer obligatòriament.

             . El currículum optatiu el formen els crèdits variables que l’alumne/a tria trimestralment a partir de l’oferta de l’escola , segons els seus interessos i capacitats. Els pares i el tutor l’orienten a nivell personal, acadèmic i professional.

 Aquests crèdits variables tenen com a finalitat ajudar l’alumne/a a consolidar i ampliar els seus coneixements i capacitats, atenent les seves possibilitats, gustos i perspectives de futur.

 Hi ha tres classes diferents de crèdits variables:

 -          Crèdits de consolidació i ampliació: tracten d’aprofundir i ampliar els conceptes donats en els crèdits comuns.

-          Crèdits de reforç: per aquells alumnes amb unes mancances en les àrees instrumentals, llengües i matemàtiques.

-          Crèdits d’iniciació en àrees o aspectes nous que no formen part del currículum comú per complementar la formació de l’alumne.

 .El crèdit de síntesi: es cursa cada any. Està format per un conjunt d’activitats de diferents àrees i és interdisciplinar. Serveix per comprovar el nivell d’autonomia personal i de treball cooperatiu del grup, per posar en pràctica aquells aprenentatges realitzats durant el curs i comprovar si s’han assolit els objectius generals. Acostuma a realitzar-se fora del centre.

 

Avaluació
L’avaluació té en compte la diversitat d’alumnes que conviuen en una mateixa aula. És continua, global i integradora. 

Els crèdits comuns i els variables tenen tres tipus de continguts que es valoren per separat(conceptes, procediments i actituds, valors i normes) donant, però una nota global que es comunica trimestralment. Cada un d’aquests aspectes tenen un valor diferent depenent del crèdit, de l’àrea i del trimestre en que es realitzen.

 Es valora el treball continuat de l’alumne/a, que requereix un estudi constant i sistemàtic. Les proves d’avaluació, juntament amb els deures, preguntes de classe, treballs, etc., formen part del treball continuat. Els pares reben informació trimestralment sobre l’aprenentatge dels seus fills. 

Tots tres continguts donen una nota global, que és la nota de l’àrea. L’actitud i el compliment de les normes també queden reflectides en la nota global.

Els termes utilitzats per a l’avaluació són: Insuficient, Suficient, Bé, Notable i Excel·lent.

Amb la superació satisfactòria  d'aquesta etapa l'alumne obté el títol de Graduat en Ensenyament Secundari que li dóna accés als Batxilletats i als Cicles Formatius de Grau Mitjà.

 

Horaris

 

 -     Primer cicle:        matí: de 8:30 a 13:00 h.

   tarda: de 15:00 a 17:00 h.

 -   Segon cicle:          matí : de 8:30 a 13: 30 h.

                                tarda: de 15:00 a 17:00 h. (tarda del dimecres lliure)

 L’estona d’esbarjo de Secundària sempre és dins l’escola.

Professorat
Tutories  
1r ESO Elisabeth Espinosa
2n ESO  Mònica Duran
3r ESO Silvia Curull
4t ESO Immaculada Vinyals
Especialitats  
Ed. Física i Informàtica Àlex Mir
Ed. Musical Josefina Estrada
Ll. Anglesa  Elisabet Espinosa
Àrea d'Expressió Sònia Benítez

Humanístiques

Immaculada Vinyals
   Mònica Duran
  Mercè Lorés
  Elisabet Espinosa

Ciències

Eulàlia Vivó
  Silvia Curull
  Jaume Tort