Organització
L’Ensenyament
Secundari Obligatori s’estructura en dos cicles de dos cursos acadèmics
cada un d’ells. Els ensenyaments s’organitzen al llarg de l’etapa en
forma de crèdits. Cada crèdit correspon a 35 hores lectives
aproximadament (un trimestre).
-Currículum: currículum és el conjunt de matèries que l’alumne/a cursa
al llarg de tot el procés d’aprenentatge. Està format per:
. El currículum comú i obligatori està constituït
per aquells crèdits que s’han de fer obligatòriament.
. El currículum optatiu el formen els crèdits
variables que l’alumne/a tria trimestralment a partir de l’oferta de
l’escola , segons els seus interessos i capacitats. Els pares i el tutor
l’orienten a nivell personal, acadèmic i professional.
Aquests
crèdits variables tenen com a finalitat ajudar l’alumne/a a consolidar i
ampliar els seus coneixements i capacitats, atenent les seves
possibilitats, gustos i perspectives de futur.
Hi ha
tres classes diferents de crèdits variables:
-
Crèdits de consolidació i ampliació: tracten d’aprofundir i
ampliar els conceptes donats en els crèdits comuns.
-
Crèdits de reforç: per aquells alumnes amb unes mancances en les
àrees instrumentals, llengües i matemàtiques.
-
Crèdits d’iniciació en àrees o aspectes nous que no formen part
del currículum comú per complementar la formació de l’alumne.
.El
crèdit de síntesi: es cursa cada any. Està format per un conjunt
d’activitats de diferents àrees i és interdisciplinar. Serveix per
comprovar el nivell d’autonomia personal i de treball cooperatiu del
grup, per posar en pràctica aquells aprenentatges realitzats durant el
curs i comprovar si s’han assolit els objectius generals. Acostuma a
realitzar-se fora del centre.
|