CARACTERÍSTIQUES ESCOLA CANIGÓ

 L’escola és una escola privada concertada formada per una Cooperativa i una Associació Cultural.

 L’escola regeix el seu ensenyament en quatre principis educatius que conformen la seva feina i són la base dels seus continguts i de les seves activitats:

 a) Principi d’aconfessionalitat: aconfessional pel seu origen i pels seus estatuts, té com a objectiu un ensenyament ètic, el qual consisteix, principalment, a educar la consciència moral de la persona segons els valors, sense imposicions ni obligatorietats, i respectuosa amb el pluralisme social.

 b) Principi de catalanitat: es vetlla per potenciar el coneixement de l’entorn social i cultural immediat. Es promou la participació de tota la comunitat educativa en activitats que fomentin l’ús de la llengua i la integració a la cultura catalana. El català és la llengua vehicular i pròpia de l’escola i per tant és la llengua d’aprenentatge.

 c) Principi d’obertura social: l’escola, com a entitat d’iniciativa social, basa la seva educació en el servei als altres i a la societat, així com en el respecte i la defensa de l’entorn natural entès com un bé social. Per tant, correspon al seu ensenyament d’ésser obert, solidari, cívic i educador de la llibertat i per a la llibertat.

 L’escola no discrimina en funció del sexe, de la cultura, de l’ètnia , de la ideologia, de la religió, de la condició social, de les discapacitats físiques o psicològiques.

 d) Principi de pedagogia activa: l’escola centra la seva tasca educativa en un ensenyament personalitzat que estableix un clima de relació afectiva i de confiança entre tota la comunitat educativa. Aquest ensenyament comporta que l’alumne sigui capaç d’autoavaluar-se, se senti motivat i adquireixi confiança en ell mateix.

 

Per tant l’escola vol aconseguir aquest perfil: formar persones que, assumint els principis de l’escola, siguin autònomes i alhora altruistes, amb caràcter i iniciativa, creatives, coneixedores de les seves pròpies possibilitats, amb un bon autoconcepte i hàbits adequats de salut.

 

Persones participatives, solidàries, respectuoses des dels propis valors envers els valors dels altres; que es preocupin de la conservació i millora del medi ambient i hi estiguin atentes; que s’estimin la pau i que se sentin identificades amb la llengua, la cultura, els costums i les aspiracions del país en el qual han de créixer i conviure.


ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA

 

Un dels trets característics que més exemplifica la nostra escola, és la importància que hom dóna a les tutories i a la tasca que se’n deriva.

Es procura que hi hagi una sola mestra per cada cicle per afavorir la continuïtat.

El tutor és el professor responsable d’un grup, que fa el seguiment especial dels seus alumnes al llarg de tot un curs. Coneix, en tot moment, quina és la situació del grup en general, i de cada alumne/a en particular, pel que fa als aspectes acadèmics i formatius.

 

La tasca del tutor és:

 

A nivell de grup: convivència i coordinació del grup, coordinació amb els diferents mestres i  professors, orientació general pel que fa a l’organització del treball i tècniques d’estudi.

 

A nivell personal: integració de l’alumne/a dins del grup, fer un seguiment al llarg del curs dels seus progressos, ajudant-lo a resoldre els problemes que es puguin presentar, tant a nivell acadèmic com de formació personal.

 

A nivell de pares: l’escola fa una reunió general de pares cada començament de curs on s’explica la programació general de curs.

L’escola considera molt important que hi hagi entrevistes periòdiques entre els pares de cada alumne/a i el tutor. Aquest fet facilita l’intercanvi d’informació, ajuda a millorar els coneixement sobre l’alumne/a, possibilita la coordinació d’actuacions conjuntes i incideix favorablement en la formació integral de l’alumne/a i en el desenvolupament de les seves capacitats.

 

A nivell d’Escola: el col·lectiu de tutors i especialistes es reuneix setmanalment amb el cicle corresponent  per analitzar cada un dels grups en particular, per contrastar opinions i per programar actuacions futures.