FisioteràpiaEstel

La finalitat del fisioterapeuta a l’escola és desenvolupar i/o augmentar les capacitats motrius dels alumnes i en el cas que això no sigui possible degut a la patologia, les sessions s’enfocaran a millorar la qualitat de vida i a evitar un empitjorament de la motricitat. Teràpia aquàtica

Afavorir el desenvolupament psicomotriu global

Evitar i/o reduir retraccions i deformitats, mobilitzant i millorant el control postural. Si és necessari es confeccionarà amb guix seients i bipedestadors i s’habilitarà el mobiliari escolar.

Exercicis per preparar i/o facilitar el desplaçament promovent l’ús del caminador o cadira de rodes i d’aquesta manera aconseguir el màxim d’autonomia.

Donar funcionalitat al moviment voluntari existent per aconseguir el màxim grau d’autonomia i practicar estratègies per a realitzar activitats de la vida diària.

Assessorar i orientar als pares, en quan a l’adquisició de materials, cadires i ajudes tècniques, segons les necessitats de cada alumne.

Actuar coordinadament amb tots els professionals relacionats amb l’alumne i amb la família.

Coordinar l’aula multisensorial.

ACTIVITATS

Les sessions de fisioteràpia es realitzen de forma individual o en petits grups

Reeducació motriu

A través del joc s’utilitzen diferents tècniques de fisioteràpia per ajudar al nen a assolir, mantenir i millorar el desenvolupament motor (sedestació, gateig, bipedestació, deambulació...) Es donen pautes als professionals de l’escola i a la família per poder realitzar-los durant tot el dia de la forma més adient.

Control postural

Per evitar deformitats articulars que poden anar apareixent al llarg del temps s’adapta el mobiliari escolar o s’utilitzen ajudes tècniques específiques per a cada nen donant pautes de control postural.

Control postural

Teràpia manual

Depenent de les característiques de cada nen realitzem mobilitzacions articulars, estiraments, massatges i diferents exercicis per millorar la força muscular i evitar i reduir les retraccions articulars i musculars.

Exercicis de coordinació i equilibri

La coordinació i l'equilibri estan presents en totes les habilitats motrius bàsiques i són fonamentals per al desenvolupament de la motricitat.

Els alumnes amb més dificultats realitzen de forma individual o en grup activitats per millorar l’equilibri i la coordinació, i a través de la pràctica d'aquestes habilitats l'alumne aconsegueix una millora de la capacitat de control del moviment.

Equilibri

Fisioteràpia respiratòria

Per prevenir o millorar els problemes respiratoris utilitzem diferents tècniques de fisioteràpia respiratòria.

Equilibri

Teràpia aquàtica

Anem a la piscina un cop per setmana per poder mouren’s millor i per a realitzar exercicis de fisioteràpia.