LogopèdiaEstel

Logopèdia

Atenem a tots els alumnes (de manera individual o dins del grup classe) d'Educació Infantil, Primària, Secundària i Programes de transició a la vida adulta i laboral. Treballem la comunicació i el llenguatge: no només parlem del llenguatge oral i/o escrit, sinó la comunicació entesa de forma global ( gest, mirada, rialla o plor...).

Intervenció

Amb l'alumne

Comunicació: Busquem estratègies per tal que pugui expressar-se en funció del context comunicatiu, fer demandes, expressar sentiments...

Llenguatge oral: Fem un treball específic de sons i articulació, consciència fonològica, construcció de frases,coneixement i ampliació de vocabulari.

Llenguatge escrit: Reforcem tot el procés de la lectoescriptura .

Logopèdia

Dins de classe

Treballem diferents aspectes del llenguatge (expressió i comprensió oral i escrita, habilitats comunicatives...).

Equip docent

Assesorem a l'equip de mestres en aspectes de comunicació i llenguatge.

Família

Assesorem per tal de facilitar i generalitzar la comunicació.

Tècniques i suports

Utilitzem diferents tècniques i suports per cada alumne depenent de les seves característiques i necessitats (veu, pictogrames, signes manuals, objectes tangibles, fotografies, ...) per fer-los competents a nivell comunicatiu.

Organització

Normalment intervenim a nivell individual o en petit grup: de 2 a 3 sessions setmanals de ½ o ¾ h. La intervenció dins la classe sol ser d'1 a 2 h setmanals.

Escola d'educació especial Xaloc  c/ Puigmajor, 63-65  08207 Sabadell  tel. 93 725 83 95   fax 93 725 66 11   esceexaloc@xtec.cat

Centre concertat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya