PsicologiaEstel

Les tasques d’aquest servei queden englobades en 3 àmbits d’actuació: atenció als alumnes, les famílies i realització de tasques psicopedagògiques.

ATENCIÓ ALS ALUMNES: Seguiment de l’alumnat mitjançant observacions a classes, patis i sortides; coordinacions amb els diferents professionals que intervenen amb ells, tant de l’escola com externs i realització de proves psicomètriques. Assessorament amb pautes d'actuació als professors i altres professionals d'atenció directa als alumnes Atenció terapèutica individual en aquells alumnes que així ho requereixin. Atenció terapèutica a grups amb una problemàtica concreta i específica en algun àmbit. Elaboració d'informes per altres professionals, serveis de salut mental, CAD, EVOL i processos d'incapacitació. Seguiment de les pràctiques dels alumnes en Centres Especials de Treball. Reunions periòdiques amb altres professionals implicats, per donar solució a la problemàtica de les famílies amb (NEEDS) i altres dificultats. Coordinació, valoració i seguiment de les intervencions a l’aula multisensorial de l’alumnat, juntament amb la fisioterapèuta de l’escola. Atenció als alumnes i famílies de nova matriculació.

ATENCIÓ A LES FAMÍLIES: Reunions amb cada família, juntament o no amb el tutor, per valorar l’evolució i adaptació dels alumnes. Reunions de suport i orientació amb pautes educatives per aquelles famílies que ho precisin. Assessorament a les famílies sobre el temps de lleure dels seus fills (esplais, respir…) i d’altres temes com la incapacitació i tutel•la. Organització de conferències de temàtica diversa en l'àmbit de la discapacitat i grups de treball per l’escola de pares i per altres entitats.

REALITZACIÓ DE TASQUES PSICOPEDAGÒGIQUES Seguiment de les escolaritats compartides, tant amb els centres de referència com amb les famílies. Seguiment individualitzat i conjunt amb direcció de les tasques pedagògiques realitzades a les aules.

Qualsevol família pot accedir al servei de psicologia trucant per telefon a l’escola o concertant una entrevista.

Escola d'educació especial Xaloc  c/ Puigmajor, 63-65  08207 Sabadell  tel. 93 725 83 95   fax 93 725 66 11   esceexaloc@xtec.cat

Centre concertat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya