* La història de les cançons

* History about the songs

1r - Twist and shout - The Beatles.

Els Beatles van gravar aquesta cançó i es va editar en el seu primer àlbum, “Please, Please Me” el 1963 amb un gran èxit. “Twist and Shout” va ser l'última cançó gravada d'aquest àlbum aprofitant la veu ja ronca que tenia John Lennon per haver estat cantant gairebé sense parar les altres cançons durant els enregistraments. Va ser gravada d’un sol cop en una execució gairebé perfecta del quartet. Aquesta cançó es converteix clarament en el símbol de la “beatlemania” al Regne Unit.

1r - Twist and shout - The Beatles.

The Beatles released this song on their first album “Please, Please Me” in 1963 (nineteen sixty three). “Twist and Shout”, with John Lennon on lead vocals, was the last song recorded and it was the start of “Beatlemania”.

2n - Walking on sunshine - Katrina and the Waves.

"Walking on Sunshine" és una cançó de la banda britànica Katrina and the Waves, que va ser presentada oficialment com single un 17 de Juny de l'any 1985. Està inclosa en el seu primer disc del mateix nom editat al juny de l'any 1983. A la seva etapa amb Katrina & The Waves, el guitarrista va començar a crear divertides melodies i entre aquestes es destaca la immortal "Walking On Sunshine" que apareix en televisió en nombroses ocasions tant en pel·lícules com a anuncis. Aquesta cançó va ser tot un èxit i un símbol del Pop dels 80.

2n - Walking on sunshine - Katrina and the Waves.

“Walking on Sunshine” is the debut album by the Irish band Katrina and the Waves, released in 1983. (nineteen eighty three). This is a popular song from the 80th and it appears in television, commercials and lots of movies.

3r - Barbie Girl - Aqua.

“Barbie Girl” és el single publicat per la banda noruec-danesa Aqua el 1997, del seu àlbum Aquarium. Malgrat que ja gaudien d'un important èxit, el llançament d'aquest tema va ser el seu enlairament a nivell mundial. Va ser número 1 a diversos països i un dels debuts més importants, fins llavors, a les llistes d'Estats Units, el Regne Unit i Austràlia. La cançó parla sobre la Barbie i el Ken, ninots de la companyia Mattel, la qual va demandar al grup per utilitzar aquest nom per al tema.

3r - Barbie Girl - Aqua.

"Barbie Girl" is a song by the Danish-Norwegian dance-pop group Aqua, who released the song in 1997 (nineteen ninety seven). The song was a number one hit in United Kingdom and Australia. The lyrics of the song are about Barbie and Ken, the dolls made by Mattel.

4t - What can I do? - The Corrs.

“What Ca I Do?” és el single de la banda irlandesa “The Corrs”, publicat el 1998 del seu àlbum “Talk On Corners”.

The Corrs és un grup irlandès format per quatre germans, fills de pares músics, per tant porten aquest art a la sang. Ja de molt joves, tenien clar que el que més els agradava era fer música, i d'aquesta manera van pensar que fer un grup entre ells quatre era una magnífica idea. La seva música és una barreja de música tradicional irlandesa, pop i música celta, i fins i tot, una mica de rock modern i una mica de folk.

4t - What can I do? - The Corrs.

"What Can I Do?" is a single by The Corrs, released in 1998, (nineteen ninety eight) taken from their album Talk on Corners. It is one of the biggest hits of the band, which combine pop rock with traditional Irish folk music.

5è - Africa - Perpetuum Jazzile.

“Perpetuum Jazzile” és un cor eslovè que es caracteritza per executar covers excel·lents de Jazz i música popular.

Va ser fundat el 1983 com “Gaudeamus Chamber Choir”. El cor està format per veus femenines i masculines. Les seves interpretacions són tan variades com la bossa nova i el swing, el funk, el góspel i el pop... Els caracteritza el cant "a cappella” amb el percussionista vocal Sašo Vrabic, o amb un trio de jazz.

5è - Africa - Perpetuum Jazzile.

Typical of “Perpetuum Jazzile” are songs without any instrumental background, all elements are covered by the singers’ voices, including the virtuoso vocal percussions.  The Real Group is from Sweden and is famous for their incredible creativity in their “a capella” compositions.

6è - Be my baby - The Ronettes.

“Be My Baby" és una famosa cançó escrita per Phil Spector per el grup The Ronettes el 1963. La famosa introducció de bateria va ser tocada per Hal Blaine.
El single en sortir al mercat va arribar fins al 2n lloc de la llista "U.S. Billboard Pop Singles Chart" i va escalar fins el 4t lloc al "UK Record Retailer Chart". Amb això es va convertir en un gran èxit per a la banda de les germanes Veronica i Estelle Bennett i la seva cosina Nedra Talley.

La seva gran qualitat vocal i el ritme enganxós de la cançó la van transformar en font d'inspiració per a diversos artistes. Molts compositors van fer balades d'aquest estil, per això es considera una de les cançons pop més influents de tots els temps.

6è - Be my baby - The Ronettes.

"Be My Baby" is a 1963 (nineteen sixty three) single written and produced by Phil Spector and performed by The Ronettes. The song was at the peak of the top lists in United States and United Kingdom. It is considered one of the best-known songs of its era.

web: http://www.xtec.cat/ceip-josepjanes