ESCOLA EL CARME-VEDRUNA MANLLEU
Des de 1856 fent història a Manlleu
"Dansant al llarg del temps"

Dilluns 6 de març de 2006

Aquest és el segon acte commemoratiu d'aquesta gran efemèride que a tots ens omple de joia, els 150 anys ininterromputs d'existència de la nostra escola al servei de Manlleu.

150 anys enrere l'ensenyament, a les nenes del nostre país era inexistent, aquella societat entenia que les nenes s'havien d'encarregar de les tasques domèstiques més habituals, com rentar la roba, cosir, fregar terres, plats, etc. I cuinar de la manera més austera i econòmica possible ja que era una època de jornades de treball de 12 hores i amb uns recursos econòmics migrats, ens trobem als principis de la industrialització, 6 anys abans es posava en funcionament el canal industrial.

És en aquestes circumstàncies històriques que el 1856 arriben a la nostra vila les germanes, per tal d'escolaritzar a tota la població femenina, Joaquima de Vedruna feia un parell d'anys que havia mort, però de les mans de la Gna. Paula del Puig, una fidel seguidora de l'obra de Joaquima, les monges arriben a casa nostra. No és pas del tot agosarat dir que potser aquelles germanes ja eren una mica precursores del feminisme que anys més tard ha tingut tanta rellevància. Gràcies a elles les nenes de la nostra població van tenir dret a una formació una mica més oberta de mires, que ultrapassava les quatre parets de totes les cases.

És encoratjador veure en aquests moments una escola mixta, diversa, i plural engrescada en commemorar aquells esdeveniments. Han passat molts anys, però segueix essent molt viva la flama de Sta. Joaquima, ja que la nostra escola està oberta a tots els reptes que la societat ens encomani, sempre que siguin solidaris, democràtics i humans, no cal oblidar que el més important és la persona, sigui o vingui de qualsevol lloc, doncs tots habitem aquest petit tros de l'univers anomenat Terra.

Estem tots molt contents que, pares, avis i familiars, pilars fonamentals de la nostra tasca educativa ens hagueu acompanyat en aquesta celebració, ja que sense la vostra confiança en nosaltres, aixó no hauria estat possible, moltes gràcies per la vostra presència i us convidem a que assistiu a tots els actes previstos en aquest any tan especial per a tots nosaltres, 150 anys són molts anys i cal celebrar-los amb tots els ets i uts.

P3 / LA PREHISTÒRIA / The Flinstones
P4 / ELS GRECS / Sirtaki
P5 / ELS ÀRABS / Yamma
1r de Primària / DANSA MEDIEVAL DE LA CORT / Jordi Savall