ESCOLA EL CARME-VEDRUNA MANLLEU

Des de 1856 fent història a Manlleu

La nostra escola és present a Manlleu des de l'any 1856 quan s'obrien les primeres aules d'ensenyament femení. L'escola Vedruna actual és hereva d'una iniciativa educativa impulsada per una gran educadora: Joaquima de Vedruna i de Mas. El seu projecte és avui a més de 23 països de quatre continents.

L'escola forma part d'una xarxa de 39 escoles Vedruna al nostre país i moltes més a la resta de l'Estat. Som un col·lectiu en l'òrbita de l'escola cristiana de Catalunya compromesa en la seva cultura i la seva llengua.

Projecte educatiu

L'estil educatiu és el propi de les escoles Vedrunes. Arrenca de la intuició pedagògica de Joaquima de Vedruna, enriquida al llarg del temps per l'experiència de Germanes i laics.

• Es fonamenta en el reconeixement del valor de cada persona pel fet de ser-ho i en una relació educativa que s'estableix des de l'amor.
  • Es viu en un ambient d'acollida familiar, fet de proximitat, senzillesa i cordialitat.
  • S'expressa en la importància que dóna als estímuls positius que motiven les persones i en un just equilibri entre exigència i flexibilitat.
  • Es recolza en una metadologia activa, creativa i participativa, que valora la constància i el gust pel treball ben fet.
  • Es desenvolupa en un clima d'alegria, factor i medi que ajuda a fer experiències humanitzadores i de creixement personal.

Projecte lingüístic:

• L'aprenentatge es fonamenta des d'una prespectiva constructivista.
  • El català és la llengua bàsica d'aprenentatge, la qual vehicula tots els altres coneixements.
  • El castellà és la segona llengua d'aprenentatge. La iniciem a partir de primer de primària.
  • La primera llengua estrangera és l'anglès, que s'inicia a partir de P3.

Serveis Educatius

El nostre centre està vinculat al centre docent: La Salle-Manlleu. Resolució 563/97 de la Direcció General de Centres. Units per oferir una educació cristiana des dels 3 fins als 20 anys.
Les escoles El Carme-Vedruna i la Salle volen donar conjuntament una resposta social al dret que té tota persona a l'educació. Educació que vol ser integral i d'inspiració cristiana.

Volem ser
:

• Una escola que dóna resposta als canvis i a les necessitats de la nostra societat.
  • Una escola arrelada a Catalunya i a la seva realitat nacional.
  • Una escola que acull i acompanya l'alumnat en el seu procés d'aprenentatge.
  • Una escola que vol assolir un nivell de qualitat en la formació dels alumnes, basada en la tasca conjunta de les dues institucions (família i escola), el professorat, l'AMPA i dels mateixos alumnes per integrar-se adequadament a la realitat social i professional.

Serveis que oferim:

• Servei de guarderia de 2/4 de 8 a 9 del matí i de 5 a 2/4 de 7 de la tarda.
  • Mitja pensió per a tots els alumnes amb menú cuinat a la pròpia escola.
  • Ensenyament de la llengua anglesa a partir de P3
  • Psicopedagogues.
  • Mestra d'Educació Especial.
  • Activitats extraescolars
  • Reutilització de llibres de text.
  • Grups per l'aprenentatge de la llengua cataana, angles i les matemàtiques.
  • Assessorament de l'E.A.P /CREDA / CDIAP Tris Tras
  • ISO

Activitats
  • Natació: obligatòria i gratuïta a P5 i C. Inicial.
  • Sortides culturals a partir de P3.
  • Projecte ULISSES a Ed. Infantil.
  • DESTÍ a Ed. Primària
  • Jornades culturals.
  • Jornades de portes obertes.
  • Jocs florals.
  • Celebració de festes a l'escola: castanyada, Sta. Cecília, Nadal, dijous llarder, carnestoltes, Sant Jordi, Sta. Joaquima, comiat dels pares i alumnes de 6è..
  • Participació en projectes telemàtics.
  • Aplicació de Tècniques d'Estudi.
  • Pla lector.
  • Treball en valors i educació en la convivència.
  • Treball de les TIC (Tècniques de la Informació i la comunicació).
  • Trobada amb altres escoles Vedruna.
  • Megadictat /Crak i m@t / Concurs de lectura en veu alta.
  • Educació vial.
  • Participació en concursos d'abast local, comarcal, autonòmic i estatal.
  • Participació en la setmana Ambiental.
  • Convivències escolars a 5è i 6è de primària
  • Coral "Elcarmecanta" / Caramelles
Situació

Mostra un mapa més gran