PROJECTE D'INNOVACIÓ EN LLENGÜES ESTRANGERES (ANGLÈS)

Introduïm l’anglès als 4 anys realitzant activitats orals amb el suport de les TIC (mitjans informàtics i/o audiovisuals) i amb una metodologia de treball que prioritza la llengua oral i el treball amb grups reduïts.

L'objectiu principal de les sessions és avançar el contacte dels nens i  nenes amb la llengua anglesa per tal de millorar la seva competència comunicativa.

ang5

ang3

En la nostra metodologia tenen gran importància a l'hora d'aprendre la Llengua Anglesa:

• Les rutines. A l’inici de cada sessió es dur a terme una mateixa rutina: cançó de benvinguda, salutació del titella (Cicle Infantil), preguntes sobre el temps i la data, cançó d’acomiadament, etc.
  • Els jocs.Els jocs permeten l'aprenentatge i la consolidació del vocabulari/expressions gramaticals i creen una atmosfera positiva a la classe.

• Les cançons. Són una manera d'augmentar la motivació de l'alumnat. Suposa un recurs familiar per a nens i nenes i estan relacionades amb la vida diària. A més, el ritme, l'entonació i la repetició contínua permeten l'adquisició de la llengua.
  • Els contes. Els contes presenten situacions que resulten familiars i proporcionen a les criatures el llenguatge per implicar-los en una comunicació útil. També proporcionen models de comportament a seguir i desenvolupen la seva imaginació i creativitat.
  • L’aprenentatge per racons. En algunes sessions la classe es divideix en diversos racons i cada racó realitza una activitat per treballar les diferents competències: Listening, speaking, reading and writing.
  • El teatre.Representem i enregistrem dramatitzacions per tal de potenciar l’expressió oral i adquirir nou vocabulari
ang2
ang

ang7
ang8
  • Els projectes. L’alumnat de 5è i 6è realitza projectes sobre diferents països fent recerca d’informació sobre diferents cultures.
  • Les entrevistes. Es realitzen entrevistes entre els alumnes, amb una prèvia preparació i posada en escena. D’aquesta manera es treballa la competència oral.

La cultura anglesa està present en les celebracions de les Festivitats de Halloween, Christmas, Easter, ...

També es desenvolupen vàries activitats en horari escolar i complementari que reforcen la competència comunictiva en llengua anglesa:

• Sessions d’anglès a l’hora del menjador: En l’espai de migdia hi ha 2 monitors que només parlen en anglès amb les criatures. Cada grup té una sessió d’activitats i una de ludoteca en anglès a la setmana.
  • Sharing to learn: Alumnat de 4t d’ESO de The American School d’Esplugues de Llobregat col.labora amb el centre fent suport de parla un dia a la setmana (Language Assistants).
  • English Fun”: L’AMPA organitza classes d’anglès per les tardes, en horari extraescolar, de caire lúdic per a nens i nenes d’Infantil i Cicle Inicial.