RACONS DE LLENGUA I TAC

El treball per racons  és una manera idònia d'organitzar els espais de treball del grup classe.
Cal delimitar un espai per a cada racó  i dotar-lo dels materials i estris necessaris per realitzar les activitats d'ensenyament-aprenentatge que haurem programat.
En els racons, els nens i nenes treballen individualment, en parella o en petit grup, simultàniament, i ho fan tot manipulant, fent hipòtesis, experimentant, verbalitzant i enregistrant gràficament el procés i els resultats.
Aquest plantejament de treball per racons sorgeix de la necessitat d’establir estratègies organitzatives per donar resposta a les diferències d'interessos i de ritmes d'aprenentatge de l'alumnat i permet a cada nen i nena sentir-se protagonista del seu propi procés d'aprenentatge.

L'alumnat més petit treballa simultàniament en les propostes que es fan a cada sessió de:
RACONS DE LECTURA:

• Lectura col·lectiva

• Lectura comprensiva

• Lectura personal

• Lectura TAC classificar paraules 2n

RACONS DE DICTAT I GRAFISME- ORTOGRAFIA

• Dictat col·lectiu

• Dictat per parelles

• Dictat TAC dictat de paraules de 1r

• Grafisme - Ortografia

RACONS DE GRAMÀTICA I LÈXIC:

• Gramàtica - Lèxic,  amb material

• Gramàtica - Lèxic TAC

RACÓ DE COMPRENSIÓ ORAL:

Comprensió oral per parelles,  amb material.

comproral

RACONS D'EXPRESSIÓ ESCRITA:

• Expressió escrita amb paper

• Expressió escrita TAC

L'alumnat més gran té 4 propostes de treball diferents en ortografia, comprensió lectora, expressió i comprensió oral:

RACONS D'ORTOGRAFIA I EXPRESSIÓ ORAL:

• Ortografia TAC text escrit

Racó orientat a treballar l’ortografia a partir de les normes ortogràfiques corresponents a cada nivell.

• Memòria visual

Racó orientat a potenciar la memòria visual partint de la memorització d’un llistat de vocabulari bàsic

• Symbaloo dictats

Recull de dictats en què es treballa la percepció i interpretació fonètica a través de la transcripció del dictat online.

• Expressió oral i TAC

Dinàmica que ens permet d’una forma més lúdica potenciar la seva expressió oral. Enregistrament amb la tauleta i visionat per a la seva revisió.

expreoral exproral4

RACONS DE COMPRENSIÓ LECTORA I ORAL

• Symbaloo lectures

Recull  de lectures breus de diferents tipologies i organitzades progressivament segons la seva dificultat, en quant a extensió i vocabulari.

• Lectures PDI

Racó orientat a potenciar la lectura individual i comprensiva de textos temàtics, acompanyats d’unes preguntes de comprensió ja formulades.

• Lectura i dossier

Treball complet d’una lectura amb activitats prèvies a la lectura, durant la lectura i posteriors a la lectura.

• Comprensió oral

Racó que pretén desenvolupar la comprensió oral a partir de diferents àudios referits a situacions de la vida quotidiana.

ÚS DE LES TAC (Tecnologies per l'Aprenentatge i el Coneixement)

Les TAC ofereixen un amplíssim ventall de possibilitats motivadores i que es poden adaptar al ritme individual d'aprenentatge de cada criatura, alhora que fa conscient l'alumnat del seu propi progrés.
L'escola disposa de Pissarres Digitals Interactives (PDI) a totes les aules, més els ordinadors portàtils que permeten el treball individual o per parelles.

PAPER DEL PROFESSORAT

El professorat supervisa totes les activitats mentre l'alumnat treballa sol.  Intervé sobretot en els racons on la tasca a desenvolupar té certa complexitat, quan vol fer un seguiment acurat de l’alumnat en el desenvolupament de la seva feina o bé quan s’introdueix un racó nou o quan un que ja funciona perd cert interès, en aquest cas per dinamitzar-lo.
Sempre que es pot, la sessió de racons es fa amb dos mestres a l'aula.

El professorat treballa abans en la programació prèvia i en la graduació i seqüenciació de les diferents activitats proposades a l'alumnat.