El Departament d'Educació, conjuntament amb Tal·lència, promou la Setmana de la ciència a les escoles amb l'objectiu fonamental de despertar i potenciar l'interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. Se celebrarà del 12 al 22 de novembre de 2010. Per facilitar la participació dels centres en aquesta setmana, s'organitzaran les activitats següents.

2n Concurs de Treballs Científics

• Els CESIRE (Centres Específics de Suport a la Innovació i Recerca Educativa) convoquen un concurs de presentació de materials elaborats per l’alumnat de tots els nivells educatius.

Amb motiu de les efemèrides que se celebren aquest any els materials produïts hauran d’estar relacionats amb la biodiversitat o bé amb l’apropament de les cultures, entenent aquests temes de la manera més oberta i transversal possible.

La Ciència en Primera Persona

• El dimecres 17 de novembre, de 11:30 a 13h, tindran lloc simultàniament 75 xerrades-col·loqui a tot el territori adreçades a l’alumnat de 4t d'ESO i Batxillerat. Aquestes sessions aniran a càrrec d’investigadors i d’investigadores que explicaran la seva tasca, tant des del vessant científic com humà i s’organitzaran en l’àmbit de cada Servei Educatiu deZona.

Aquí es pot consultar la relació de conferències.
    Per més informació, cal adreçar-se al corresponent Servei Educatiu.

Videoconferència: Biodiversitat de Catalunya

• El mateix dia 17 de novembre, de 11:30 a 13h, des de la sala d’actes del Departament d’Educació, es transmetrà una videoconferència amb títol Biodiverstiat de Catalunya a càrrec del professor Martí Boada destinada a l’alumnat d’ESO i de Batxillerat que serà difosa a través d’Internet de manera que pugui ser seguida des d’aules amb equipament de projecció.
  • Més informació aquí
Departament d'Eduació Talència Ministerio de ciencia e innovación Fecyt setmana de la ciència 10 Toshiba