|
IV Concurs de Webs de Ciència Treballs presentats |
|
Les energies renovables Pàgines sobre els avantatges que comporta utilitzar fonts d'energia renovables (la biomassa, l'eòlica, la solar...) en el segle XX i alhora explicar tots els riscs que comporten al medi ambient. Coordinador: Miquel Albir IES Margarida Xirgu (L'Hospitalet de Llobregat) |
L'aigua i la seva depuració Pàgines sobre el Procés de l'aigua centrades en les depuradores. Projecte de treball i propostes d'actuació davant de l'ús i utilització de l'aigua. Coordinadors: Maite Esteve; Jaume Rubio CEIP Tibidabo (Barcelona) |
El tren i la seva evolució Treball per donar a conèixer aquest mitjà de comunicació i la seva evolució a través del temps amb l'estudi dels diferents tipus de tren, la seva utilitat, el seu inventor... Coordinadores: Teresa Cervelló; Montserrat Giné CEIP Sant Mateu - ZER Baix Camp Sud (Riudecanyes) La penicil·lina El fong que ajuda a la humanitat. Pàgines Web per donar a conèixer el descobriment de la penicil·lina, tant des del punt de vista històric com científic. Avantatges i perills que comporta. Coordinador: Josep Caballé Escola Santa Clara (Sabadell) |
||||
|
||||||
El poder de l'àtom Canvi en l'ús i la producció d'energia que suposa el descobriment de la fissió de l'àtom durant aquest segle. Hipòtesis de l'estructura, descobriments teòrics, aplicació i ús. Coordinadora: Montserrat Amich Escola Pia (Granollers) El Concorde El Concorde representa el somni de l'home en quant a l'aviació: precisió tecnològica, seguretat, transport de passatgers, alta velocitat. Coordinadora: Roser Sebastián IES Joan Oró (Lleida) |
||||||
I el món obrí els ulls... El descobriment del gas va representar un canvi radical en la manera de viure i de veure les coses en la societat de finals del segle. Coordinadora: Gloria López-Barrena St. Paul's School (Barcelona) La història dels ordinadors Recorregut pels orígens dels ordinadors, des de les màquines de calcular fins a l'actualitat, els personatges implicats i un diccionari amb la nova terminologia. Escola Pia (Granollers) La conquesta de l'espai Ciència i tecnologia espacial. Les principals etapes de l'exploració espacial. Problemes de supervivència de l'home a l'espai. Escola Santa Anna (Barcelona) |
Els mitjans de transport a Sant Sadurní d'Anoia Treball d'investigació de camp per entendre els canvis a la Vila produïts pels mitjans de transports (canvis urbanístics, socials, hàbits, contaminació...). Coordinadors: Montse Casals; Rufino Reviriego; Josep M. Esteve CEIP Jacint Verdaguer (Sant Sadurní d'Anoia) La fotografia Introducció al tema, funcionament d'una càmera fotogràfica, tipus d'òptiques, material sensible i com podem revelar i fer còpies d'un rodet... i finalment la fotografia del futur. Coordinador: Mario Parra Escola Aula (Barcelona) Herbari Recull de plantes comuns al nostre país, amb l'explicació de les seves característiques i imatges de cada planta. Conceptes importants de botànica. Coordinadora: Monica Sola Escola Cooperativa el Puig (Esparreguera) Temps d'ecologia Treball sobre medi ambient i ecologia, que pretéen recollir treballs escolars amb les novetats que s'han produït en el s.XX. Coordinadora: Victòria Oliu IESI la Bisbal (la Bisbal d'Empordà) |
30 anys d'Internet Pàgines web sobre els 30 anys de vida d'Internet (1969-99). Coordinador: Ramon Musach IES Vicenç Plantada (Mollet del Vallès) La dècada dels noranta Recollida de les informacions més importants d'aquesta última dècada en l'àmbit social, científic, nacional i internacional. Coordinador: Jordi Carvajal IES Secretari Coloma (Barcelona) |
L'ordinador Què és, com funciona, com està fet i què pot fer un ordinador. Internet i altres temes. Coordinador: X. Romero CEIP Jaume Ferran i Clua (Valldoreix) Vandellòs-I Crònica d'un desmantellament arran de l'incident nuclear ocorregut l'any 1989. S'exposen aspectes de la producció d'energia nuclear a Catalunya i al món. Coordinador: Marià Cano IES Els Alfacs (Sant Carles de la Ràpita) |