Relació de premis

De la història del Raval a la història del món De la història del Raval a la història del món

Descobreix, de la mà d'una gavina, l'origen del Raval i els diversos fets històrics i culturals que han influït en l'evolució del barri.

Coordinació: Anna Pérez. CEIP Drassanes (Barcelona)

Els arbres de la meva escola

Web que recull informació sobre les característiques i propietats dels diferents arbres que es troben al centre.

Coordinació: Francisco Fernández. CEIP Alexandre Galí (Cornellà de Llobregat)
Els arbres de la meva escola

Edificis de Montcada i Reixac Edificis de Montcada i Reixac

Projecte de centre sobre el patrimoni arquitectònic de Montcada i Reixac elaborat amb diverses eines pròpies de les TIC.

Coordinació: Jordi Galdeano. CEIP Elvira Cuyàs (Montcada i Reixac)

L'ús dels videojocs

Treball de recerca sobre l'ús dels videojocs entre els joves de 8 a 11 i de 12 a 18 anys (història, classificació, addicció, gènere...).

Coordinació: Carme Serentill. IES La Bisbal (La Bisbal d'Empordà)
L'ús dels videojocs

El pas de les trementinaires pels pobles catalans El pas de les trementinaires pels pobles catalans

Treball de recerca on s'analitza el marc social i econòmic que donà origen al moviment, l'ofici i les rutes per vendre les preparacions.

Coordinació: Santi Yepes. IES La Bisbal (La Bisbal d'Empordà)

Els Beatles: tota una llegenda

Treball de recerca sobre el grup, els seus components i sobre la revolució i el moviment social (i hippie) originat per la seva ideologia.

Coordinació: Josep de Heras. IES La Bisbal (La Bisbal d'Empordà)
Els Beatles: tota una llegenda

Buscant l'additiu prohibit Buscant l'additiu prohibit

Treball de recerca sobre l'ús d'alguns additius alimentaris prohibits, amb els resultats de les anàlisis realitzades al laboratori del centre.

Coordinació: José A. Hernández. IES Badalona VII (Badalona)

Mesures tradicionals de Catalunya

Treball de recerca sobre les unitats de mesura tradicionals catalanes amb un conversor a unitats del SI.

Coordinació: Joan A. Faus. IES de Deltebre (Deltebre)
Mesures tradicionals de Catalunya

Quan la natura esdevé art Quan la natura esdevé art

Web sobre la llum polaritzada amb una extensa galeria d'imatges obtingudes a través de l'observació de diverses mostres.

Coordinació: Jordi L. Sanfeliu. IES Escola del Treball (Lleida)

Els virus

Pàgina web sobre els virus: definició, característiques, cicles, mecanismes de resistència, virus que causen malalties...

Coordinació: Fernando Romeu. C Sagrat Cor (Amposta)
Els virus

L'hort ecològic a l'escola L'hort ecològic a l'escola

L'hort ecològic a l'escola, un projecte de la comunitat educativa del CEIP Pau Romeva.

Coordinació: Manuela Rubio. CEIP Pau Romeva (Barcelona)

Les vaques de Can Biel amb els nens i nenes de P-5

Treball sobre les vaques a través de la visita a una granja: alimentació, reproducció, extracció de llet i elaboració de productes.

Coordinació: M. Àngels Baqué. CEIP Torres Jonama (Mont-ras)
Les vaques de Can Biel amb els nens i nenes de P-5

Guia d'estalvi energètic Guia d'estalvi energètic

Els recursos energètics són limitats. Recull de propostes i consells pràctics per tal d'estalviar energia a casa i evitar malgastar-la.

Coordinació: Xavier Rosell. IES Barcelona-Congrés (Barcelona)

Juguem a endevinar!

Treball de centre on cada classe ha estudiat un arbre del pati i en dóna característiques i imatges per tal d'endevinar-ne el nom.

Coordinació: M. Ángeles Pastó. CEIP El Sitjar (Linyola)
Juguem a endevinar!

Sistemes de refrigeració Sistemes de refrigeració

Estudi dels diferents sistemes de refrigeració per a la conservació de la fruita: necessitat, història, evolució i noves tendències.

Coordinació: Jaume Pedrós. IES Terres de Ponent (Mollerussa)

Els orígens de la geometria

Treball sobre els orígens de la geometria i els grans matemàtics grecs elaborat per alumnes i professors del centre.

Coordinació: Pilar Alcón. IES Montserrat (Barcelona)
Els orígens de la geometria

Cargols Cargols

Projecte interdisciplinar amb diversitat de recursos, i en especial les TIC, basat en l'observació d'un animal de l'entorn proper.

Coordinació: M Teresa Giménez. CEIP Marianao (Sant Boi de Llobregat)

Sínia - Roda de Fira (motor elèctric)

Projecte electromecànic per construir una roda de fira (sínia) utilitzant peces de mecano i un disseny propi.

Coordinació: Josep Puigdomenech. C Anunciata (Cerdanyola del Vallès)
Sínia - Roda de Fira (motor elèctric)

Les abelles Les abelles

Estudi sobre les abelles: morfologia i estructura, la mel i les picades. Amb activitats d'entreteniment.

Coordinació: Ramon Pallejà. C Santa Teresa (Tarragona)

Còniques

Web que proposa un estudi de les còniques des del punt de vista analític i amb finalitat didàctica.

Coordinació: Jaume Pedrós. IES Terres de Ponent (Mollerussa)
Còniques

Els Volcans Els volcans

Informació sobre els volcans, la seva activitat i la construcció de maquetes que permeten explicar la morfologia i funcionament.

Coordinació: Josep Puigdomenec. C Anunciata (Cerdanyola del Vallès)

Aprenem jugant amb les matemàtiques

Es tracta d'una proposta didàctica per reforçar diferents continguts de l'àrea de matemàtiques a través del joc.

Coordinació: Marta Pedret. C Joan Roca Guipúzcoa (Barcelona)
Aprenem jugant amb les matemàtiques

Webs de ciència