i
Imatge_Cap鏰lera

Revista de l'Escola Barcanova de Santa Perp猫tua de Mogoda n潞35                   Tornar al web





Imatge_Central



Una de les coses que m茅s ens preocupen als mestres de l'Escola 茅s com orientem als nostres alumnes un cop acaben l'ESO. Est脿 clar, quines s贸n les oportunitats que ofereix el nostre sistema educatiu als joves que estan en aquesta mateixa situaci贸 i no tenen necessitats educatives especials. El ventall de possibilitats que se'ls hi obre tan p煤blic com privat 茅s ampl铆ssim, des de v脿ries fam铆lies professionals dels diferents graus, fins a una oferta diversa de batxillerats. Aquesta situaci贸 es limita dr脿sticament a la oferta espec铆fica, ja que no hi ha places adaptades pels nostres joves ni diversitat d'oferta de fam铆lies professionals adequades. En el millor dels casos l'alumne ha de despla莽ar-se fora del seu municipi per rebre una formaci贸 adequada.

En aquests moments, dels aproximadament 2.000 alumnes amb dictamen de 16 a 21 anys que hi ha a Catalunya nom茅s hi ha oferta formativa professional adaptada de 450.

I que ning煤 pensi amb la reserva de places a l'ordin脿ria, com una soluci贸 adequada.

Davant aquest panorama desolador Barcanova amplia per el proper curs 2015-16 l'oferta formativa professional amb una unitat de 12 places de PFI de cuina i restauraci贸. Aquesta 茅s una de les apostes que l'Entitat i el Departament d'Ensenyament fan per donar resposta a la manca d'oferta i a les possibilitats reals d'inserci贸 en el m贸n de la cuina i la restauraci贸, L麓Entitat organitzant el curs, seguint amb la nostra voluntat de donar servei i el Departament, concertant la formaci贸.

Finalitzem aquest trimestre amb aquesta gran not铆cia i encarem el proper amb ganes i il路lusi贸 d'organitzar aquesta nova formaci贸 pel nostre alumnat i els que vinguin de fora.

M'emociona pensar que al setembre comen莽aran 12 joves, que seguiran una formaci贸 de qualitat i que, quan acabin, les seves oportunitats laborals s'ampliaran clarament, i que aquest fet els hi canviar脿 la vida.

I ells encara no ho saben.

Roser Ferr茅. Directora de l'Escola

Revista4




Visita Escola Santiga

Sovint, les escoles d鈥檈ducaci贸 especial queden a茂llades i allunyades de l鈥檈scola ordin脿ria. Cal caminar, cada cop m茅s per a la inclusi贸 educativa i, per tant, des del nostre centre, promovem i oferim activitats per tal que l鈥檈scola ordin脿ria tingui contacte amb el nostre alumnat amb una doble finalitat.

D鈥檜na banda, el que es vol 茅s donar a con猫ixer el funcionament del nostre centre i coneguin algunes de les activitats que aqu铆 hi portem a terme (tallers de paper reciclat i paper pintat, enquadernaci贸, activitats d鈥檋铆pica,鈥) i d鈥檃ltra banda, s鈥檌ntenta donar una oportunitat al nostra alumnat per tal que puguin posar en pr脿ctica aquells aspectes que, dia rere dia, procurem transmetre a partir de l鈥櫭爎ea d鈥檋脿bits laborals (autonomia, responsabilitat, rutines laborals,...).

Aix铆 doncs, el dia 27 de maig ens va venir a visitar l鈥橢scola Santiga. Era un grup de 54 alumnes de 1r de Prim脿ria que venien a realitzar diversos tallers; dos de caire m茅s manipulatiu i 2 tallers m茅s a la h铆pica amb els cavalls i els ponis.

colsantiga5 colsantiga2 colsantiga3 colsantiga4

Els alumnes van arribar a les 9:45 i, despr茅s d鈥檈smorzar, es van comen莽ar les activitats. Es van dividir en 4 grups i cada un d鈥檈lls anava acompanyat d鈥檜na de les professores de la seva escola i anaven passant per les diverses activitats que des del nostre centre hav铆em proposat.

D鈥檃questa manera, els nostres alumnes van realitzar pr脿ctiques amb el grup que ens va visitar i van poder comprovar el paper que juguem el professorat dia a dia. Les seves valoracions van ser positives i es van donar compte que sovint, el saber fer i el saber estar amb altra gent requereix un esfor莽 que no valoren quan estant amb els companys d鈥檌gual edat.

Tot i que cansats, tant els petits que ens van visitar com el nostre alumnat va valorar positivament l鈥檃ctivitat i esperem que es continu茂 realitzant de cara a un futur per treballar responsabilitats, rutines i autonomia i per continuar mostrant, a la societat, la feina que arribem a fer als nostres centres dia rere dia i els resultats que n鈥檕btenim.

colsantiga6 colsantiga7 colsantiga1


Carnestoltes 15

CARNESTOLTES PROJECTE DE LA M脷SICA

jazz rock country pop


Aquest any hem treballat la m煤sica des de tots els cursos i a nivell transversal en les diverses 脿rees curriculars. El grup de 1r d鈥橢SO es va encarregar de treballar el jazz i el swing. Van cercar molta informaci贸 i van realitzar diverses exposicions de m煤sics importants d鈥檃quest estil de m煤sica, tot combinat amb audicions de jazz i swing, on el saxo era la base d鈥檃quella m煤sica. El grup de 2n d鈥橢SO va treballar el rock. Van endinsar-se en el m贸n de l鈥橢lvis Presley fins a arribar a grups m茅s actuals com AC/DC o Queen, cercant informaci贸 variada i decorant-ho tot amb diverses guitarres.



carnes1 rock2 rock1 carnes2


El grup de 3r d鈥橢SO va encarregar-se de treballar el pop. Van marcar els seus inicis en els Beatles fins a arribar a grups for莽a m茅s actuals com La Oreja de Van Gogh. Van cercar informaci贸 i es van encarregar d鈥檕bservar quina evoluci贸 ha tingut la m煤sica pop des dels seus inicis fins a l鈥檃ctualitat. Per 煤ltim, el grup de 4t d鈥橢SO va treballar el country. Van poder observar com ha evolucionat la m煤sica des dels seus inicis fins a l鈥檃ctualitat, com molts dels estils musicals actuals tenen la base en els estils treballats a l鈥檃ula i que, tot i no se una m煤sica que escoltessin de forma quotidiana, no era res que no els pogu茅s agradar per escoltar-ho una estona. A m茅s, un grup de 4t, es va encarregar de crear, des de l鈥櫭爎ea de manipulats, maquetes que imitessin els diversos instruments m茅s importants de cada un dels estils. Aix铆 doncs, van crear des d鈥檜n piano fins a un banjo, passant per una guitarra o un viol铆.



carnes3 carnes4 carnes5 carnes6 carnes7 carnes8


Un cop es va anar treballant, cada un dels grups va procurar plasmar la informaci贸 recollida en diversos murals i plafons i, posteriorment, es va realitzar una exposici贸 per intercanviar informacions entre els diversos cursos i per tancar el projecte d鈥檜na manera din脿mica vam aprofitar el dia de Carnestoltes per preparar una gincama que girava entorn els diverses aspectes treballats i on els alumnes, van poder apropar-se a tota la informaci贸 que s鈥檋avia treballat des de tots els cursos fins al moment de forma divertida: fent videoclips d鈥檃lguns grups de m煤sica (aprofitant els instruments creats), aprenent passos d鈥檈stils musicals com el country,... Al finalitzar el projecte, va ser interessant observar com els alumnes havien canviat totalment la seva actitud i, van passar, de no con猫ixer res sobre aquelles m煤siques i apostar per la seva m煤sica quotidiana (reggae, reggeaton, minimal, hip hop, m煤sica electr貌nica,...) a passar una estona divertida i entretinguda, escoltant i coneixent estils musicals totalment desconeguts per a ells. Per tant, la valoraci贸 del projecte ha estat positiva ja que va ser una jornada divertida on, per un dia, els alumnes van gaudir escoltant m煤sica totalment desconeguda per a ells fins a aquell moment.



carnes9 carnes10 carnes11 carnes12




Revista3




SETMANA CULTURAL 2015.

semculmini



La setmana del 20 al 24 d鈥檃bril, a l鈥檈scola vam realitzar la Setmana Cultural; es tracta d鈥檜na setmana la qual la dediquem a realitzar diverses activitats relacionades amb la cultura i les arts. El treball que es realitza a la setmana Cultural 茅s un treball realitzat de forma transversal que intenta agrupar el que s鈥檋a anat treballant a les diverses assignatures per tal de poder aplicar, tamb茅, els nous coneixements adquirits a les diverses sortides i tallers que es realitzen.





molapeque Dilluns. El dilluns, vam anar d鈥檈xcursi贸 a la Mola. Vam fer un recorregut for莽a llarg i vam caminar durant tot el dia, aconseguint arribar al cim i podent gaudir de les vistes que des d鈥檃ll脿 es podien observar, sense deixar de banda la visita que vam poder realitzar al monestir que all脿 a dalt es situava i que est脿 ambientat en l鈥檃rt rom脿nic. Tota aquesta informaci贸 vam poder treballar-la breument amb un dossier que vam estar realitzant a l鈥檃ula i, vam poder observar tamb茅 la gran quantitat i varietat de plantes que composen la vegetaci贸 del Parc de Sant Lloren莽. Tot i que algunes plantes ja les coneix铆em i havien estat treballades des de l鈥檃ssignatura de Nomenclatura, vam poder observar-ne d鈥檃ltres que encara no hav铆em conegut i, per fer-ho de forma m茅s amena, el segon cicle va realitzar un concurs de veure qui aconseguia fotografiar la major quantitat de tipus de plantes durant el recorregut aix铆 com dels ocells que per all脿 hi pod铆em trobar.

L鈥檃utocar va parar al Coll d鈥橢stenalles a les 10:45h del mat铆 i, despr茅s d鈥檈smorzar, van comen莽ar a pujar la muntanya fins arribar al cim. Despr茅s de caminar durant 6km, a la 1 del migdia gaudien d鈥檜nes grans vistes des de dalt. Pel descens, per貌, per canviar el recorregut, van tornar pel cam铆 de Can Robert, tot i ser m茅s curt, era un cam铆 que requeria for莽a equilibri per anar baixant per les pedres i caminets que anaven trobant, i tot i ser m茅s entretingut, va ser divertit i van aconseguir arribar fins al final sans i estalvis.

mola1 mola2 mola3




Dimarts.El dimarts es van quedar a l鈥檈scola i tenien programats diversos tallers relacionats amb diverses tem脿tiques curriculars. Al mat铆, els de primer i segon, van realitzar uns tallers sobre hist貌ria al museu d鈥檋ist貌ria de Santa Perp猫tua i el segon cicle van realitzar uns tallers sobre drogues, per tal d鈥檌nformar a l鈥檃lumnat dels inconvenients i conseq眉猫ncies d鈥檃questes subst脿ncies i prevenir-ne el consum. A m茅s, els 4 cursos van dedicar una estona durant el mat铆 per preparar la sortida de dimecres a Barcelona.

A la tarda, els diversos cursos van treballar a l鈥檃ula i els de 4t d鈥橢SO van fer lectura a l鈥檃ire lliure, aprofitant que feia bon temps i que s鈥檃propava Sant Jordi (猫poca de llibres i roses).



tallersc1 tallersc2 tallersc3


Dimecres. El dimecres, quan van arribar tots a l鈥檈scola, van pujar a l鈥檃utocar i es van dirigir cap a Barcelona, un cop all脿, es van dividir per cicles per realitzar dues excursions for莽a diferents per貌 de gran inter猫s totes dues.

El primer cicle va anar a visitar el Parc G眉ell i va gaudir d鈥檜na activitat anomenada G Experience en la qual els hi van passar un v铆deo de 10 minuts en 4 dimensions que tant alumnes com professors van gaudir i ho van passar molt b茅. Posteriorment, el guia els hi va fer una visita pel parc i van poder veure la vegetaci贸 de la zona aix铆 com les zones m茅s importants que l鈥檃rquitecte Antoni Gaud铆 va realitzar en aquella zona.



guell1 guell22 guell3


El segon cicle van realitzar una ruta per con猫ixer la Barcelona Ol铆mpica i els canvis que havia sofert Barcelona des del 1986 quan se li van atorgar els Jocs Ol铆mpics del 鈥92. Aquesta ruta va comen莽ar al mirador del MNAC i va continuar al Jard铆 Bot脿nic Hist貌ric on van poder observar gran quantitat de plantes i van con猫ixer els canvis d鈥檃quella zona entre l鈥橢xposici贸 Internacional de 1936 i la preparaci贸 pels Jocs Ol铆mpics entre els anys 1986 i 1992.

Posteriorment, la visita va continuar cap a la Vila Ol铆mpica, on van poder observar l鈥橝nella Ol铆mpica, la quantitat de jardins que envolten aquella zona, aix铆 com les piscines de Bernat Picornell o el Palau Sant Jordi. Finalment, la ruta tur铆stica els va portar a veure per dins l鈥橢stadi Ol铆mpic, espai que actualment no t茅 cap finalitat ni utilitat esportiva, per貌 si la tenia anteriorment quan l鈥橢spanyol jugava els seus partits de forma setmanal.

La ruta va acabar amb una visita lliure pel Museu Ol铆mpic i de l鈥橢sport, on de forma lliure van poder passejar per l鈥檈xposici贸 que all铆 s鈥檋i troba, tot donant resposta a un dossier de preguntes que els hi havien donat a l鈥檈ntrada. Va ser curi贸s con猫ixer algunes dades aix铆 com veure la gran quantitat de copes, torxes, imatges i objectes que han anat marcant la hist貌ria de l鈥檈sport.

Quan van sortir d鈥檃ll脿, van dinar a l鈥橝nella Ol铆mpica i, com que plovia, la jornada va acabar r脿pid, sense poder visitar els jardins d鈥橝climataci贸 i anant a recollir els companys de primer cicle per tornar a l鈥檈scola.



olimpic11 olimpic2 olimpic3 olimpic4


Dijous. El dijous era un dia especial, era el dia de Sant Jordi. Els de 4t d鈥橢SO van estar tot el dia al carrer, van muntar dos parades (una a la Rambla i una al Passeig de la Florida) per vendre roses i alguns dels articles que els alumnes realitzen des de l鈥檃ssignatura de manipulats (carpetes, llibretes, 脿lbums,...). Va ser una jornada llarga i entretinguda per貌 es va aconseguir vendre moltes roses i articles.



santjordi15 santjordi15_2


Els altres tres cursos es van quedar a l鈥檈scola on van combinar diverses activitats. Van realitzar una activitat de Pony Games, relacionada amb la h铆pica i els cavalls, on havien de desenvolupar diverses activitats a sobre del cavall, relacionades amb la confian莽a, l鈥檈quilibri,... i tamb茅 van realitzar activitats de Sant Jordi (escriure poemes, pintar mandales,...). sense oblidar el taller que va realitzar el grup de 1r d鈥橢SO que es titulava Est脿s apantallat? I tractava la tem脿tica de l鈥檃ddicci贸 a les noves tecnologies i l鈥櫭簊 correcte de les xarxes socials.



ponygames1 ponygames2 ponygames3


Divendres. Finalment, el divendres al mat铆, el grup de 4t d鈥橢SO va realitzar un taller de paper pintat que havia preparat pels alumnes de 1r cicle per tal que es confeccionessin una carpeta i on ells, eren els guies que els havien d鈥檃judar. Va ser una activitat diferent on els alumnes de 4t deixaven per una estona el rol d鈥檃lumne per adquirir el rol de monitor d鈥檜n grup de companys.

Despr茅s del pati, i per tancar amb la setmana cultural, es va realitzar una gincama on s鈥檌ntentava englobar tot el que s鈥檋avia anat treballant durant aquella setmana per tal de consolidar i tancar tot el que s鈥檋avia realitzat. Aix铆 doncs, es van realitzar 8 grups i cada un d鈥檈lls havia de passar per diverses proves relacionades amb l鈥檈sport, amb Gaud铆, amb Sant Jordi o amb la Mola. Va ser una forma divertida de tancar la setmana cultural i va servir per consolidar tot all貌 que s鈥檋avia treballat durant aquells dies.






fulles2






Revista1

PQPI.

L'any passat van fer una entrevista als alumnes de primer d'aquell any. Ara ja estan acabant la seva formaci贸 i ja fan pr脿ctiques a diferents h铆piques. Volem saber con els va


alumnespqpi


alumnespqpi2



brianpfi

Nom: Brian Hilinger. Cerdanyola

Lloc de Pr脿ctiques: Decathlon
www.decathlon.es

th

El pfi ha sido una experiencia muy agradable porque he tenido compa帽eros inigualables y unos profesores irrepetibles y 煤nicos





(2014). El venir a este PQPI ha sido una idea genial porque los compa帽eros son geniales y los profesores tambi茅n lo son. En este PQPI aprendes divirti茅ndote que es la mejor manera de aprender. Hacemos jardiner铆a me gusta pero cansa mucho pero es una 鈥渁yuda鈥 para encontrar trabajo tambi茅n hacemos FOL= formaci贸n oriental laboral que te ayuda a saber los prop贸sitos que tiene un trabajador cuando est谩 en una empresa, est谩 muy bien esa asignatura.


raquelpfi

Nom: Raquel Val Mart铆n. Sant Cugat del Vall猫s

Lloc de pr脿ctiques: Can Cald茅s
www.cancaldes.com


cancaldes

Desde la llegada a este pqpi, ha sido un gran cambio para mi vida. Mis padres dicen que he cambiado much铆simo, y eso es por haber entrado directamente al mundo del caballo, mi pasi贸n mi vida, y gracias a eso he conocido a gente s煤per maravillosa.


saldana

Nom: David Salda帽a. Santa Perp猫tua de Mogoda

Lloc de pr脿ctiques: Zoo de Barcelona (Ponys)
www.zoobarcelona.cat


zoo

Vull donar las gr脿cies a l'Escola Barcanova per l'esperi猫ncia obtinguda durant aquests dos anys de formaci贸 en el PQPI. A partir del segon trimestre toca fer servir, per les pr脿ctiques, els coneixements adquirits en aquest temps i si surt tot b茅, treballar. Penso que ha sigut molt profit贸s, no tan sols pel tema de la formaci贸, ja que aquest PQPI ha sigut molt complert i m'ha ajudat a millorar com a persona amb la ajuda dels meus companys i professors, i a aprendre com 茅s i com funciona la voda laboral.

(2014). Valoro de forma positiva totes les experi猫ncies viscudes durant la meva educaci贸 al PQPI de Mosso de quadra al GSIS H铆pica Can Tai贸, perqu猫 opino que he adquirit nous coneixements i noves experi猫ncies que poden ser posades en pr脿ctica a la vida laboral. El que m茅s interessant trobo 茅s el tracte proper i familiar per part dels companys i professors del programa.


elipfi

Nom: Eli Mart铆n. Sabadell

Lloc de Pr脿ctiques: Can Alzina
barcelona-horses.com

canalzina






En estos dos a帽os he sacado muchas cosas. Primeramente tener conocimiento de los caballos y manejarme bien con ellos. Tambi茅n en este curso saco una experiencia 煤nica como alumna teniendo a unos profesores espectaculares y unos compa帽eros que no tengo palabras para agradecerles todo lo que han hecho por m铆. Sigo pensado que en vez de ser 2 a帽os tendr铆an que ser 4 a帽os porque es muy buen curso para aprender y sobre todo para saber hacia que camino quieres ir.


(2014) En el primer a帽o del pqpi me han ense帽ado muchas cosas trenzar, hacer cuadras, vendas de descanso y vendas de trabajo. Tambi茅n como dar cuerda y como preparar a los caballos me gusta en realidad todos las asignaturas solo que unas m谩s que otras. Me gusta mucho montar y dar cuerda lo que no me gusta es teor铆a de jardiner铆a no es que me llame la atenci贸n pero no me desagrada del todo. Espero encontrar trabajo en el sector en el que estoy estudiando ya que de eso me gustar铆a dedicarme, la cosa esta un poco mal por la situaci贸n del paro y tal pero las ganas de trabajar de esto las tengo, porque me parce un maravilloso mundo en el que puedo aprender mucho


lacenpfi

Nom: Lahcen el bezzi. Sabadell

Lloc de Pr脿ctiques: Open Sports Club
openhipica.com

escudoopen



Ha sido un a帽o muy bueno, mejor que el anterior. estoy contento con mis compa帽eros de clase. He hecho buenas pr脿cticas y he aprendido cosas interesantes. Espero encontrar un buen trabajo. Y gracias atodos los profesores por el cari帽o que nos dan.

(2014) Es el a帽o que aprendido mucho en esta h铆pica, me gusta lo que hacemos cada d铆a y cada d铆a aprendo mas y adem谩s tenemos unos profesores buen铆simos y simp谩ticos, y creo que tengo futuro de mosso de quadra y me gustar铆a conseguir un trabajo que estar铆a contento como estoy ahora en esta h铆pica gsis can tai贸


oriolpfi

Nom: Oriol Perez Molina. Cerdanyola del Vall猫s

Lloc de pr脿ctiques: Club Egara
www.egara.es

egara

Este 煤ltimo a帽o ha estado plagado de experiencias nuevas, sobre todo los 煤ltimoa 4 meses de pr脿cticas ya que nunca hab铆a trabajado en un h铆pica bajo los ordenes de alguien que no fuese un profe o mi tutor. Tambi茅n me ha servido para ver lo diiferente que se trabaja en cada sitio. En la parte personal me ha servido para ser m谩s puntual y ordenado ya que he conseguido trabajo y he tenido que hacerme m谩s responsable. En definitiva, en mi opini贸n, ha sido una culminaci贸n perfecta de estos dos a帽os.

(2014) A principi de curs tenia algunes dubtes de si s鈥檋em donar铆a b茅, dubtes que es van anar esfumant a mesura que passaven las setmanes, i poc a poc i mentre coneixia als companys m茅s m鈥檃gradava. Ara mateix el meu animal preferir es el cavall i espero aprendre molt铆ssim sobre aquets animals meravellosos, el millor es que aprens de tor relacionar amb els cavall des de netejar-los fins a mantenir-los en forma a m茅s d鈥檃ix貌 tamb茅 estem aprenen el que costa mantenir una h铆pica, arreglar pistes, balles reparar quadres i mil coses m茅s


abrilpfi

Nom: Abril Mart铆nez. Ripollet

Lloc de Pr脿ctiques: Open Sport Club
openhipica.com

escudoopen


Sinceramente este curso es magnifico para la gente que le encantan los caballos. Yo vine aqu铆 por eso y, la verdad, si me dieran a elegir otra vez lo volver铆a a hacer ya que aqu铆 he aprendido un mont贸n sobre los equinos y sobre todo, a evolucionar como persona gracias a los magnificos profesores y compa帽eros que tengo, Animo a todo aquel que realmente se quiera dedicar a este mundo a venir.


kevinpfi

Nom: Kevin Jos茅 Ramos. La Llagosta

Lloc de Pr脿ctiques: H铆pica Granja Salzies
www.salzies.cat

salzies

Pues mi formaci贸n ha sido bastante buena, han sido unos dias fant谩sticos, he aprendido muchas cosas de los caballos que yo ni sab铆a que era una brida, ni que era una tralla, etc. En el futuro, si me cogieran en una h铆pica que cuenten conmigo y si no pues m谩s adelante buscar茅 porque hay mucha vida por delante y mucho que aprender. Sobre las pr脿cticas no me quejo porque ha sido todo perfecto con la gente que hay all铆 he conocido personas maravillosas y unos profes que son chap贸.



davispfi

Nom: David Garc铆a. Castellar de Vall茅s

Lloc de Pr脿ctiques: Centro H铆pico Pelham

pelham






mustafapfi

Nom: Mustafa Ait Bahim. Sabadell.

Lloc de Pr脿ctiques: Can Valls

En este PQPI he aprendido a trabajar con caballos y saber como es el mundo del caballo. Antes de entrar aqu铆 no sab铆a practicamente nada de los equinos. Gracias al PQPI he podido conocer este mundo y la verdad, me gusta mucho, de hecho, me gustar铆a trabajar en este sector. De aqu铆 saco una buena experiencia tanto profesional como personal.








elmedipfi

Nom: El Mehdi Bahim. Santa P猫rptua de Mogoda

Lloc de Pr脿ctiques: Can Alzina

canalzina








rachidpfi

Nom: Rachid Lkadi. Santa P猫rptua de Mogoda

Lloc de Pr脿ctiques: H铆pica Can Tai贸

gsishipica




He aprendido un oficio para trabajar y para estar en contacto conla naturaleza. He aprendido a llevar maquinaria de jardiner铆a. Me lo he psasdo muy bien estos dos a帽os con mis compa帽eros y preofesores. He aprendido mucho sobre los caballos y la jardiner铆a.


Yaiza
Edat: 19
Terrassa Nunca he sido una persorna muy centrada en los estudios, pero desde que empec茅 en Gsis algo cambi贸, empec茅 a mostrar inter茅sy a desenvolverme en este mundo de la " responsabilidad" por asi decirlo, tanto a nivel personal como profesional, se me hizo llevadero, no como el resto de estudios que emprend铆, hay una motivaci贸n, y una uni贸n del grupo tanto con alumnos y profesores, que hacen el dia m谩s interesante.


Revista2



Avui parlem amb el Rub茅n G贸mez Rivera, T猫cnic Eq眉estre de Nivell II i professor de l鈥橢scola Barcanova i de la H铆pica de Can Tai贸. Rub茅n 茅s un mestre de taller molt estimat pels alumnes i companys de feina en els cursos de PFI de Mosso de Quadra i tamb茅 d贸na classes d鈥檈quitaci贸 als alumnes de la ESO.

ruben


D鈥檕n ve la teva passi贸 pels cavalls?

Els cavalls m鈥檃graden des de que tinc 煤s de ra贸. Tot i que no hi ha ning煤 de la meva fam铆lia que tingui aquesta afici贸, a mi, des de ben petit, m鈥檃passionen. Aix铆 doncs, totes les meves peticions tant per aniversaris com per Nadal o dies especials estaven relacionades amb objectes o regals lligats a aquest meravell贸s animal: llibres, joguines, jocs, figures,... tot de cavalls.

Abans de treballar a Barcanova, quins altres treballs has realitzat?

Sempre he treballat amb cavalls. Amb 14 anys vaig comen莽ar a realitzar petites feines setmanals per poder finan莽ar-me les meves pr貌pies classes d鈥檈quitaci贸 i, als estius, me鈥檒s passava completament a la h铆pica, ajudant amb el maneig i la cura dels cavalls i en els campaments d鈥檈stiu, com a monitor dels nens que s鈥檋i inscrivien.

Quan vaig acabar els estudis obligatoris, vaig buscar una formaci贸 relacionada amb el m贸n del cavall que portava per t铆tol 鈥淓xpert en cura i maneig del cavall鈥 i, posteriorment, vaig accedir a titular-me com a T猫cnic Eq眉estre de nivells I i II.

En aquest per铆ode de temps, he estat treballant en diversos centres esportius d鈥檈ntrenament de cavalls, destinats al m贸n de la competici贸 i impartint classes a genets i amazones des del nivell d鈥檌niciaci贸 a un nivell avan莽at d鈥檈quitaci贸.

Tens cavalls? Parla鈥檔s d鈥檈ll.

Actualment tinc una euga de 15 anys creuada (anglo-hispano-脿rab) de capa castanya. Me鈥檒 va regalar un amic dels meus pares quan jo tenia 16 anys i la euga en tenia 4. 脡s una euga nerviosa per貌 al mateix temps 茅s molt carinyosa i d貌cil, 茅s com un 鈥済osset鈥.

Resulta evident la teva complicitat amb els alumnes i el respecte que us teniu. Com valores la teva relaci贸 amb els alumnes que van passant per l鈥檈scola?

Suposo que per la meva joventut i car脿cter m鈥櫭﹕ f脿cil apropar-me a ells. A partir d鈥檃qu铆, treballo molt amb experi猫ncies viscudes en primera persona i les empro com a exemple per a ells donat que jo vaig realitzar una formaci贸 molt similar (en quant el cavall es refereix) i, posteriorment, m鈥檋e mogut molt en el m贸n del cavall. A arrel d鈥檃ix貌, tinc molt clar qu猫 necessitem ensenyar i com hem de treballar l鈥檃specte personal del nostre alumnat.

Mantens el contacte amb alguns d鈥檈lls?

Si. Sobretot amb els que s鈥檋an dedicat definitivament al m贸n del cavall. Ara s贸n 鈥渃ompanys de sector, jeje鈥. Tamb茅 amb els que venen a visitar-nos peri貌dicament a l鈥檈scola.

Molts d鈥檃quests alumnes han fracassat a la Secund脿ria i, tot i aix铆, aqu铆 es mostren molt interessats. Per qu猫 creus que es produeix aquest fet?

Bueno, a part de l鈥檃tenci贸 individualitzada que alguns alumnes precisen i no reben durant la Secund脿ria, tamb茅 treballem molt directament i estretament l鈥櫭爉bit personal de cada alumne.

Despr茅s, i molt important, es deu a l鈥檈quip de professionals que treballem amb ells. Ens apassiona aquest m贸n i transmetem aquesta il路lusi贸 i dedicaci贸 pel cavall d鈥檜na forma que aconseguim motivar a l鈥檃lumnat a trav茅s d鈥檃questa formaci贸, mitjan莽ant l鈥檈sfor莽 i la superaci贸 dia rere dia.

La resta, ho aconsegueix el propi animal amb la seva simple pres猫ncia, comportament i noblesa que el caracteritza. Sent sempre justos i sense rancor; valors que la gent mimetitza a l鈥檈star prop dels cavalls.

Com valores la formaci贸 que s鈥檌mparteix al PFI?

En el m贸n professional del cavall, es precisen mossos de quadra qualificats, que siguin capa莽os d鈥檃bordar totes les necessitats de manteniment i cura d鈥檜n centre h铆pic com poden ser: manteniment de les instal路lacions (neteja de boxes, control de la vegetaci贸,...), entrenament d cavalls a corda, preparaci贸 de cavalls per a la competici贸 (trenats, embenats, empolainats,...) , cures medicinals, nivell b脿sic de munta, coneixements b脿sics de guarnici贸 i costura,... i molt m茅s!

I aquests s贸n, precisament, els professionals que formem nosaltres a Barcanova!

Moltes Gr脿cies!




Jardins verticals.

Els jardins verticals s贸n una barreja de bot脿nica, medi ambient, disseny, art i arquitectura. M茅s enll脿 de la seva bellesa, aquests murs vegetals aporten beneficis ambientals i energ猫tics, Contribueixen fortament a reduir la contaminaci贸 atmosf猫rica i sonora de la ciutat, creant entorns m茅s silenciosos i sans, augmenten l'a茂llament t猫rmic dels murs on es troben i, en conseq眉猫ncia, estalvien energia. Es poden instal路lar tant en l鈥檌nterior com en l鈥檈xterior dels edificis i millorant l鈥檈st猫tica urbana aporten benestar psicol貌gic.

Els Jardins verticals actius s贸n jardins verticals d'煤ltima generaci贸, que a m茅s dels beneficis indicats per als jardins verticals passius s'utilitzen tant a l'interior com a l'exterior, com a component auxiliar de la ventilaci贸 i climatitzaci贸 dels edificis, actuant com a sistemes ecol貌gics de condicionament i bio-filtre d'aire en combinaci贸 amb els sistemes de climatitzaci贸 i ventilaci贸 convencionals dels edificis. Situada a l'interior de l'edificaci贸, la paret verda funciona com un gegant铆 filtre d'aire que no nom茅s humidifica i refresca, sin贸 que a m茅s el filtra d'impureses i l鈥檕xigena.



jardivert_1 jardivert_2 jardivert_3 jardivert_4 jardivert_5 jardivert_6 jardivert_7 jardivert_8


Plantes en terrasses.

A l鈥檋ora de triar les plantes que cultivarem als nostres balcons caldr脿 tenir en compte si el lloc 茅s assolellat o ombr铆vol. Analitzar les caracter铆stiques de cada espai ens ajudar脿 a encertar en l鈥檈lecci贸 de les especies a utilitzar. Cada exposici贸, sol, mitja ombra i ombra, permet cultivar una gran quantitat de plantes adaptades a cadascuna de les tres situacions.

L鈥檈xposici贸 a ple sol 茅s la que presenten terrasses i balcons orientats al sud o sud-oest, sent l鈥檈mpla莽ament m茅s apreciat a l鈥檋ora de cultivar-hi plantes. Entre les plantes millor es desenvolupen a ple sol trobem el gerani (Pelargonium zonale), el gerani d鈥檋eura (Pelargonium peltatum), la margarida blava (Felicia amelloides), el clavell de moro (Tagetes patula), els baladres (Nerium oleander), les roses (varietats de Rosa), les verbenes (Verbena x hybrida) o l鈥檃lf脿brega (Ocimum basilicum).


geranio gitanilla felicia tagetes adelfa rosal verbena alfabrega


Quan ens referim a les situacions de mitja ombra volem dir que durant la major part del dia no hi arriba el sol directe i, per tant, les plantes que millor si troben s贸n les que no toleren llargues hores de sol. Per aquestes situacions creades per l鈥檕mbra que produeixen els edificis als balcons orientats al sud o els que ho estan a est o oest, tenim un gran nombre de plantes com la planta dels diners (Plectranthus australis), les beg貌nies (Begonia semperflorens), les calabruixes (Muscari armeniacum), les pr铆mules (Primula vulgaris), les caputxines (Tropaeolum majus), els bonets (Evonimus sp.), les nandines (Nandina domestica) o els brucs (Erica carnea).


plectrantus begonia muscari primula capuchina bonetero nandina erica

Els balcons o terrasses orientats al nord no tenen sol directe per貌 s铆 suficient llum per que si desenvolupin moltes plantes. La varietat de plantes d鈥檕mbra 茅s gran i entre les m茅s habituals trobem les heures (Hedera helix), les alegries de la casa (Impatiens wallerana), les hosta (Hosta sp.), les cubanes (Aucuba japonica), les fulles (Aspidistra elatior), les hort猫nsies (Hydrangea macrophylla), les hort猫nsies d鈥檋ivern (Bergenia crassifolia) o les assifolia) o les esparregueres de jard铆 (Asparagus densiflorus).


hedera alegries hosta aucuba aspidistra hortensia bergenia asparagus