bateria

PROFESSORS:

Joan Molina

INFORMACIÓ SOBRE L'INSTRUMENT

EDAT: A partir de 8 anys.

COMPRA: Botigues de Música especialitzades:

• Àrea de Vic i comarca: Rock'n'classics. Descomptes per alumnes de l'escola

CARACTERÍSTIQUES MUSICALS

La bateria és un conjunt d'instruments de percussió "major", pertany a l'àrea de música moderna i la seva funció és portar el ritme i el compàs en tot tipus de música. forma part del que anomenem BASE RÍTMICA: Bateria, Baix, Guitarra, Piano, etc.
Les seves funcions dins de la música són moltes, a part de controlar les pulsacions rítmiques (el tempo), podem donar caràcter i color a la música, al determinar el tipus de ritme i estil que tocarem

HISTÒRIA

La bateria està considerada com el més antic dels instruments musicals.
Els primers tambors que es varen construir estaven fets senzillament amb una pell de certs animals que es col·locaven en un tronc buit d'arbre i es tocaven colpejant amb els dits o mans.
En els primers temps de l'història es troben els primers bateries, els quals contribuïen amb els seus ritmes a les danses de les seves tribus. Actualment la bateria és la part més important en qualsevol formació musical amb base rítmica.
amb la introducció del sistema modern de l'escriptura musical, s'ha fet possible escriure la part de la bateria, a fi de que s'acobli als instruments melòdics i harmònics.

Els inicis de la bateria com a instrument popular i solista comença al 1924.
Abans estava dividit amb instruments de percussió que es tocaven individualment: caixa, bombo, plats, triangle, etc.

INSTRUMENTS DE LA BATERIA

CAIXA: Ès l'instrument més important de la bateria. Consisteix en un tambor que té dos sons molt diferents. el seu so és agut i està fet de metall o diferents tipus de fusta.

BOMBO: és tot el contrari de la caixa. el seu so és greu(el més greu de la bateria) i és el tambor més gran de tot el conjunt. Es toca amb el peu dret

TIMBALS: és la continuïtat del a caixa, amb diferents mides. ens dona un so més agut o greu i es poden afegir a la bateria des un a varis timbals segons les necessitats del músic o de l'estil musical

PLATS: Són uns instruments amb un aliatge especial de metall i com el seu nom indica tenen forma de plats. Hi ha de varies mides i el seu so és agut amb un ampli registre d'harmònics.

BAQUETES: És la principal eina de treball. Són dos pals prims de fusta fetes per agafar amb la mà. Són la connexió entre l'instrument i el músic.