En les sessions d’educació física vetllem per que els nostres alumnes assoleixin tots els objectius i continguts específics de l’àrea que conformen el currículum, al llarg de tota la primària. Dissenyem una programació per competències donant una especial rellevància a les competències pròpies de l’àrea: el desenvolupament personal que esdevé una competència central de l’àrea que s’assoleix amb el treball i cura del propi cos i la motricitat, al mateix temps que es reflexiona sobre el sentit i els efectes de l’activitat física, assumint actituds i valors adequats del cos i la conducta motriu. La competència comunicativa s’assoleix amb l’experimentació del cos i el moviment com a instruments d’expressió i comunicació i amb la capacitat de valorar i reflexionar sobre la pràctica. Per últim, la competència social centrada en les relacions interpersonals per mitjà de l’adquisició de valors com el respecte, l’acceptació o la cooperació que seran transferits a l’activitat quotidiana (jocs, esports, sortides i vida escolar.)

A través de l’educació física el nen o nena expressa la seva espontaneïtat, fomenta la seva creativitat i sobretot aprèn a conèixer, valorar i respectar-se a si mateix i els altres. Per això és indispensable oferir als nostres alumnes gran varietat d’activitats i vivències dins del joc.

Algunes d’aquestes activitats les realitzem sortint de l'escola i visitant equipaments especialitzats, el que ens ajuda a assolir els objectius i continguts propis de l’àrea anteriorment esmentats. Aquestes activitats són una gran oportunitat per als nostres alumnes de viure i experimentar activitats que difícilment podríem realitzar dins l’escola per manca d’instal·lacions i materials específics com poden ser: jocs de platja, gimnàstica esportiva, waterpolo, judo, curses d’orientació (activitats a la natura), etc.

Alumnat de Cicle Inicial a la piscina del Poliesportiu de l'Estació del Nord.
Foto: Kisa 2012

Natació